וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור הזהב של סאטורנסקי, וסלי וננו: הכירו את נבחרת צ'כיה

8.9.2022 / 9:00

אחרי שנים של דשדוש מפירוק צ'כוסלובקיה החלה צ'כיה תחת ננו גינזבורג לטפס לצמרת עם שני כוכבי על, והייתה חלק מהמעמדים הגדולים ביותר בשנים האחרונות. רגע לפני שהדור הנוכחי מסיים את דרכו, הם רוצים שיא אחד נוסף

סיכום היום בספורט, 8.9/ספורט1

הישגים באליפות אירופה: עם פירוק צ'כולסלובקיה בתחילת שנות ה-90 ניסתה נבחרת צ'כיה להתברג בצמרת הכדורסל האירופי ללא הצלחה, כשהיא אמנם מעפילה ליורובאסקט 1999 ו-2007 אך לא נוחלת הצלחה. השינוי במגמה של הכדורסל הצ'כי הגיע עם המינוי של ננו גינזבורג, שלאחריו העפילה הנבחרת לשתי אליפויות אירופה ואירחה את השלישית, סיימה במקום השביעי ב-2015 והעפילה לאליפות העולם ב-2019 שם הייתה ההפתעה הגדולה כשסיימה במקום השישי. ההישג האחרון היה עם ההעפלה למשחקים האולימפיים בטוקיו שם סיימה צ'כיה במקום התשיעי.

מאזן עבר עם ישראל: 9 פעמים בעבר נפגשה ישראל עם צ'כיה, מאז פירוק צ'כוסלובקיה. המאזן: 3:6 לזכות ישראל. לפני פירוק צ'כוסלובקיה, השתיים נפגשו 22 פעמים והמאזן 7:15 לרעת ישראל.

המפגש האחרון עם הנבחרת: המפגש האחרון היה משחק הכנה במוסקבה בו ניצחה צ'כיה 63:73, אך המשחק הרשמי האחרון היה אחד הדרמטים בתולדות הנבחרת. ישראל הגיעה למשחק האחרון במוקדמות יורובאסקט 2009 בידיעה שהיא תצטרך לנצח את צ'כיה ב-32 הפרש כדי להבטיח את מקומה באליפות אירופה, יותם הלפרין רשם את אחד ממשחקי השיא שלו במדי הנבחרת עם 25 נקודות ו-7 אסיסטים והוביל את ישראל לניצחון 61:98.

יאן וסלי, שחקן נבחרת צ'כיה. רויטרס
ראש בראש. וסלי/רויטרס

כושר לאחרונה: הנבחרת הצ'כית היא אחת הנבחרות המבוגרות בטורניר, כשחלק מהשחקנים שהובילו אותה להישגים בשנים האחרונות כבר עזבו את הנבחרת ואפילו פרשו מכדורסל. הנבחרת נמצאת במצב לא טוב בתמונת הסיכויים להעפלה לאליפות העולם 2023 כשניצחה שלושה משחקים בלבד מתוך שמונה עד כה, והיכולת שלה באליפות אירופה, שנבעה בין היתר מהפציעה של סאטורנסקי, הייתה המשך ישיר לשנה האחרונה הלא טובה שעוברת עליה מאז המשחקים האולימפיים בטוקיו.

הכוכב הגדול: תומאס סאטורנסקי. סאטו, הוביל ביחד עם יאן וסלי ובלייק שילב את נבחרת צ'כיה לרשימה של ההישגים בעשור האחרון, אבל בניגוד לוסלי שלעיתים הבריז מהנבחרת, הגארד שחזר הקיץ מה-NBA לזרועותיה של ברצלונה, נשאר נאמן לנבחרת ואפילו שיחק בשורותיה ביורובאסקט 2017 המאכזב שלה. סאטורנסקי הגיע לטורניר הזה פצוע ממשחקי ההכנה, אך עדיין החליט לשחק מול הקהל הביתי שלו, וינסה למשוך את הנבחרת לשמינית הגמר.

המאמן: ננו גינזבורג. אולי אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של הכדורסל הישראלי. בגיל 58 גינזבורג הפך לאחד המאמנים הגדולים של הכדורסל הצ'כי לדורותיו אחרי שלקח את הנבחרת שדשדשה בתחתית הכדורסל המקומי אל שיאים ומעמדים גדולים. גינזבורג הגיע לצ'כיה כעוזרו של מולי קצורין בנימבורק, ואחרי שאימן את הקבוצה קיבל את הנבחרת וגם את הניהול המקצועי של הנבחרות הצעירות. המשחק מול ישראל עשוי להיות האחרון שלו, אם יפסיד ויודח מאליפות אירופה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הסגל:

פטריק אאודה (33, 2.06) - יוקוהמה
וויטק חרובן (33, 2.02) - לונדון ליונס
תומאס סאטורנסקי (30, 2.01) - ברצלונה
אונדריי באלווין (29, 2.17) - פרומטיי
מרטין פטרקה (27, 2.03) - בראונשוויג
ירומיר בוחצ'יק (30, 1.97) - באמברג
אונדריי סנחל (24, 1.90) - בראונשוויג
יאן וסלי (32, 2.13) - ברצלונה
דויד ילינק (32, 1.97) - מורסיה
ויט קרצ'י (22, 1.99) - אוקלהומה סיטי
מרטין קריז (29, 2.00) - נימבורק
תומאס קיזלינק (29, 1.95) - באמברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully