וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי מכבי חיפה בליסבון: "עברנו הטרדה מינית של ממש"

7.9.2022 / 17:00

עדויות קשות מצד הקהל הירוק על התנהגות כוחות המשטרה והאבטחה: "הכניסו לי אצבע לישבן, נגעו לי באיברים האינטימיים", סיפרה רעות פולנסקי לוואלה! ספורט, "הייתי בכל העולם, דבר כזה לא קרה". אבישי קליין העיד: "הרגשה של מלחמה. בארץ זו הטרדה מינית"

אוהדי מכבי חיפה בליסבון/שלמה וייס

רבים מאוהדי מכבי חיפה שנכחו אמש (שלישי) במשחקה של הקבוצה מול בנפיקה ליסבון טוענים שכוחות האבטחה המקומיים העבירו אותם בידוק שכלל מגע גס באיברים אינטימיים כד כדי המטרה מינית. בנוסף, טוענים אוהדים רבים שכוחות האבטחה והשיטור הכריחו אותם לצעוד יחד עם כל הקהל האורח אל תחנת המטרו בסיום המשחק, כשהם מוליכים אותם על הכביש בצורה צפופה ומונעים כל אפשרות לצאת מהצעדה גם עבור כאלו שהגיעו ברכבים פרטיים - ומי שניסו לצאת מהצעדה, הותקפו באלימות קשה.

בנוסף, התלוננו אוהדים ירוקים רבים שהמאבטחים באצטדיון האור חפנו את איבריהם המוצנעים וגם נשים התלוננו על נגיעות טורדניות. במכבי חיפה פנו לנציג המשטרה הישראלית במקום וביקשו ממנו לערוך בדיקה בנושא, כשגם אופ"א עודכנה בטענות האוהדים.

אוהדי מכבי חיפה בליסבון. שלמה וייס, ליסבון, מערכת וואלה
זה התחיל מהיציאה מהכיכר. הקהל הירוק בשעות שלפני המשחק/מערכת וואלה, שלמה וייס, ליסבון

אחת האוהדות שהייתה במקום וחוותה רגעים לא פשוטים, רעות פולנסקי, תיארה לוואלה! ספורט את אשר עברה: "אני 23 שנה אוהדת כדורגל, הייתי בכל העולם עם מכבי חיפה. אני בת 35 ובחיים שלי לא עברתי ולא ראיתי מה שעברנו וראינו בליסבון. בבוקר של יום המשחק מכבי שלחו לנו הנחיות הגעה למשחק, כך ששלוש שעות לפני המשחק היינו צריכים להגיע ל- commerce Square. משם ירדנו לכיוון המטרו והתחיל סיוט שהמשיך עד הרגע שחזרנו בחזרה למטרו בסיום המשחק.

"במטרו חיכו לנו שוטרים עם מגנים ואלות שדחפו אותנו לכיוון הרכבת. כשיצאנו מהמטרו, הובלנו כעדר לכיוון האצטדיון, כאשר מצדדינו עומדים שוטרים עם מגנים ואלות. אין אישור לצאת מהשביל, לא בשביל צרכים אישיים, לא בשביל לקנות שתייה בצד הדרך ולא בשביל לקנות איזו מזכרת. מי שמנסה לצאת הודפים אותו עם אלה, גבר אחר שניסה לצאת הוכה. בכניסה לאצטדיון חילקו אותנו לקבוצות בכוח. חצצו בינינו שוטרים, שהפרידו ודחפו עד שהיה חוצץ בין קבוצות האוהדים. שחררו כל פעם חלק קטן של אוהדים לכיוון הבידוק הביטחוני, הכניסו אותנו בין גדרות שהלכו ונהיו צרים יותר ויותר עד לרוחב שרק בן אדם אחד יכול לעבור", המשיכה פולנסקי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אוהדי מכבי חיפה. CARLOS COSTA/AFP, GettyImages
אוהדי מכבי חיפה ביציעים. עדויות קשות מליסבון/GettyImages, CARLOS COSTA/AFP

"אחרי הגדרות, הכניסו אותנו אחד אחרי השני בהפרשים גדולים וכל אחד מאיתנו עבר הטרדה מינית - נשים, ילדים, מבוגרים, נכים. המאבטחים היו עם כפפות, אני הופניתי למאבטחת שהתחילה בבידוק רגיל, נגעה ברגליים ומשם התחילה לעלות למעלה בגוף. אז היא הגיעה לכיוון החזה שלי, הכניסה את היד מתחת לחולצה והרימה לי את החזייה. צעקתי עליה שלא תיגע בי ככה, אז היא התעצבנה, קראה למאבטחת אחרת ואמרה לה שאני עושה בעיות. המאבטחת השנייה אמרה לי שאם אתנגד לבידוק, לא אוכל להיכנס לאצטדיון, ואני אמרתי לה שאני לא מתנגדת לבידוק, אלא שזו הטרדה מינית לשלוח ידיים מתחת לחזייה.

"המאבטחת השנייה אמרה שהיא מבקשת רשות לעשות עליי בידוק מחדש, והשבתי שכל עוד הבידוק הוגן אין בעיה. שוב היא התחילה לגעת בי מלמטה, התחילה לעלות ואז משכה לי את הג'ינס, דחפה לי את כל היד לכיוון הישבן והכניסה לי אצבע פנימה. צרחתי עליה ודחפתי אותה. רצה אלי שוטרת, תפסה לי את היד לקחה אותי הצידה - זה הרגע שכבר עמדו לי דמעות בגרון. הסברתי לה מה שתי המאבטחות עשו לי והיא טענה שאלה הוראות מאופ"א, ושאם אני עוד פעם אחת אתנגד לבידוק ישאירו אותי מחוץ לאצטדיון ויטפלו בי".

פולנסקי סיפרה שזה לא היה הסוף: "השוטרת העבירה אותי בידוק דומה בצד, הרימה לי את החולצה, נגעה לי בחזה ונגעה בשני האיזורים האינטימיים בגופי, אך מעל הבגדים. אחר כך פתחה לי את הפאוץ' הקטן שהיה עליי, לקחה לי את המצת והשפתון 'לובלו', זרקה לפח ונתנה לי להיכנס.

"עמדתי בצד וחיכיתי לחברים שלי שייכנסו, וזה היה מראה מזעזע - נשים, ילדים, גברים ונכים שהכניסו להם ידיים לתחתונים ונגעו להם באיזורים אינטימיים. נהגו בנו באלימות", מסכמת פולנסקי את החוויה הקשה, "לאחר המשחק השאירו אותנו באצטדיון כשעה וכשפתחו לנו את השערים אז שוב נכנסנו לאותו השביל. השוטרים הובילו אותנו עד הכניסה למטרו, מנעו יציאה מהשביל והכו את אלו שניסו לצאת".

גם אבישי קליין שנכח במשחק, סיפר לוואלה! ספורט על ערב לא פשוט: "בדיקה כמו שעברנו פה לא עברתי בחיים. גם לנשים הכניסו יד לחזייה, אפילו לילדות קטנות, זה הרגיש כאילו באנו למלחמה. זה היה פשוט משפיל. המאבטחים ביקשו שנפשק רגליים ואז הכניסו יד מכל צד כדי לבדוק שלא מחביאים משהו. בארץ זה נקרא הטרדה מינית".

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "אנו אוספים את העדויות ומתכוונים לפנות לגורמים הרשמיים בנדון. עוד בשלב הבידוק טרם כניסת האוהדים/ות לאצטדיון קיבלנו את העדויות ומיד פנינו למשקיף מטעם אופ"א ולנציג המשטרה הישראלי שסייעו לנו. חשוב לציין כי הקבוצה האורחת אינה חלק מתהליך הבידוק במשחקי חוץ. אנו מצטערים על החוויה הלא פשוטה שעברו אוהדינו ונפנה כאמור לגורמים הרלוונטיים באופ"א".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully