וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא באיירן מינכן והאוהדים השתתתפו באירוע לציון חללי מינכן

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 17:39

הרברט היינר ו-600 מאוהדי המועדון ערכו מסע אופניים בין שני מוקדי התקיפה - האצטדיון האולימפי ובסיס חיל האוויר בפירסטנפלדברוק: "רצינו להראתו שהזיכרון עדיין חי"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 6.9/ספורט1

טקס הזיכרון לציון 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימיפיאדת מינכן נערך אמש (שני), בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, ראש עיריית בוואריה, ראש עיריית מינכן ובכירים נוספים, יחד עם משפחות הנרצחים מ-1972.

גם באיירן מינכן דאגה לציין את המאורע. נשיא המועדון הרברט היינר לקח חלק בטקס זיכרון שארגנה הקונסוליה הישראלית בגרמניה, במהלכו יצאו היינר ו-600 מאוהדי באיירן למסע אופניים בין שניים ממוקדי התקיפה - האצטדיון האולימפי ובסיס חיל האוויר בפירסטנפלדברוק. "רצינו להראות שהזיכרון עדיין חי", אמר היינר, "ושצריך להמשיך לנוע". כל המשתתפים בטקס קיבלו חולצות בצבעים כחול-לבן, עם שמות החללים בגרמנים ובעברית.

הנשיא הגרמני פתח אמש את דבריו בהקראת שמות החללים, לקח אחריות על הטבח וביקש סליחה בשם הרפובליקה הפדרלית של גרמניה "על המחדל שבשמירה על הספורטאים הישראליים במשחקים האולימפיים במינכן ועל המחדל שלאחר מכן, על כך שזה יכל לקרות, על מה שקרה. זאת חובתי ורצוני להכיר באחריותנו הגרמנית - כאן ועכשיו ולמען העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully