וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק השנה בטניס? אלקראס גבר על זינר ועלה לחצי גמר גרנד סלאם לראשונה

הכוכב העולה של הענף הציל נקודת משחק וגבר 3:6, 7:6 (7), 7:6 (0), 5:7, 3:6 על האיטלקי במשחק שנמשך כמעט חמש וחצי שעות והסתיים לפנות בוקר בארצות הברית. גם טיאפו בחצי הגמר, שביונטק וסבאלנקה עלו בנשים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.9/ספורט1

משחקי רבע הגמר באליפות ארצות הברית נמשכו החל מאתמול (רביעי) ועד 3:00 לפנות בוקר שעון ניו יורק, אז קרלוס אלקראס גבר על יאניק זינק באחד ממשחקי העונה בטניס. מלבד אלקראס, גם פרנסס טיאפו האמריקאי המשיך את הטורניר הנהדר שלו והעפיל לחצי הגמר, לעיני הקהל המקומי הנלהב שחולם על זוכה אמריקאי ראשון לראשונה אחרי יותר מ-20 שנה.

בנשים, המדורגת מספר 1 איגה שביונטק המשיכה במומנטום גם על חשבון ג'סיקה פגולה והעפילה לחצי הגמר, שם תפגוש את ארינה סבאלנקה שגברה על קרולינה פלישקובה בשתי מערכות.

הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס. Julian Finney, GettyImages
בגלל זה מכנים אותו "נדאל הבא". אלקראס חוגג/GettyImages, Julian Finney

יאניק זינר (איטליה, 13) - קרלוס אלקראס (ספרד, 4) 6:3, 6:7 (7), 6:7 (0), 7:5, 6:3

איזה משחק קיבלנו באצטדיון ארתור אש. אלקראס בן ה-19, הכוכב העולה של הענף, המחיש מצוין מדוע הוא נחשב לממשיך דרכו של רפאל נדאל, כשניצח אחרי דו קרב מתיש ומפרך בו הפגין עצבים מברזל. אחרי שגבר גם על מרין צ'יליץ' במותחן אדיר בשמינית הגמר, ילד הפלא הספרדי מוכיח שחוץ מכישרון נדיר, יש לו גם את האופי כדי להפוך לאחד הגדולים. כעת הוא חוגג חצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, מתקרב למקום הראשון בדירוג העולמי (כדי להגיע לשם הוא יצטרך לזכות באליפות, אבל יכול לעשות זאת גם אם יפסיד בגמר ליריב שאינו קספר רוד) וממשיך לעשות היסטוריה - הוא הצעיר ביותר שמעפיל לחצי גמר גרנד סלאם מאז נדאל ב-2005, והצעיר ביותר שמעפיל לחצי גמר בארצות הברית מאז פיט סמפראס ב-1990.

המשחק הלך קשה מאוד לאלקראס, שכבר הפסדים פעמיים בעבר ליריבו האיטלקי, שאף הוא חלם על העפלה ראשונה בקריירה לחצי גמר בטורניר מייג'ור. אלקראס ניצח במערכה הראשונה, אבל ראה את זינר מנצח בשני שוברי שוויון בסטים הבאים, ונראה בדרך לניצחון. זינר כבר שבר את אלקראס בסט הרביעי והיה במרחק נגיעה מהניצחון, אבל אלקראס הציל נקודת משחק וחזר לעניינים. במערכה החמישית הוא השלים את ההתעלות, אחרי שהתגבר על שבירה מהירה של יריבו והמשיך לניצחון תוך 5:15 שעות, כשהשעון בניו יורק מראה על 2:50 לפנות בוקר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הטניסאי האמריקאי פרנסס טיאפו. Elsa, GettyImages
איזה סיפור נהדר. טיאפו/GettyImages, Elsa

גברים

אנדריי רובלב (רוסיה, 9) - פרנסיס טיאפו (ארה"ב, 22) 7:6 (3), 7:6 (0), 6:4

יום גדול לאמריקאים, בדיוק כמו שהם אוהבים: פרנסס טיאפו העפיל לחצי הגמר, ושם קץ לבצורת של 16 שנה בלי אמריקאים בחצי הגמר בניו יורק (מאז אנדי רודיק). בנוסף, טיאפו הפך לאפריקאי-אמריקאי הראשון שמעפיל לחצי הגמר מאז ארתור אש, כשהוא משלים את ההישג באצטדיון... ארתור אש.

טיאפו, כזכור, הדהים את רפאל נדאל בשמינית הגמר, והראה קור רוח גם מול המדורג 11 בעולם, עם שני ניצחונות בשובר שוויון, לעיני הקהל המקומי הנלהב. במערכה השלישית האמריקאי המשיך במומנטום, עם הגשה ראשונה יעילה (סך הכל 18 אייסים ב-2:36 שעות) ו-46 ווינרים.

זו כמובן הפעם הראשונה שפרנסס מעפיל לחצי גמר גראנד סלאם, הישג לא רע לטניסאי שהוריו הגיעו לארה"ב מסיירה לאון בשנות ה-90, ואביו עבד כשיפוצניק במרכז טניס במרילנד - שבו משפחת טיאפו התגוררה במשך 11 שנה.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית. Sarah Stier, GettyImages
שוב במעמד חצי הגמר בארצות הברית. סבאלנקה/GettyImages, Sarah Stier

נשים

קרולינה פלישקובה (צ'כיה, 22) - ארינה סבאלנקה (רוסיה, 6) 6:1, 7:6 (4)

חצי גמר גרנד סלאם ראשון השנה לטניסאית הבלארוסית, שתוך שעה ו-24 דקות הכניעה את יריבתה הצ'כית ושבה למעמד חצי הגמר בארצות הברית זו שנה שנייה ברציפות. זה היה המפגש החמישי ביניהן והמאזן עמד על 2:2 כשפלישקובה ניצחה את שני המפגשים הקודמים, אבל המדורגת מספר 1 בעולם לשעבר לא הצליחה לשוב לגמר בארה"ב אליו העפילה פעם אחת ויחידה ב-2016 - סבאלנקה שברה אותה פעמיים בשני משחקוני ההגשה הראשונים שלה בדרך ל-1:6 מוחץ במערכה הראשונה והמערכה השנייה הסתיימה בשובר שוויון מרתק אחרי שאף אחת לא הצליחה לשבור במהלך המשחקונים, אבל הבלארוסית שברה פעמיים ברציפות בשובר השוויון וחגגה העפלה לשלב הבא.

איגה שביונטק (פולין, 1) - ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 8) 3:6, 6:7 (4)

הפולניה שמדורגת מספר 1 בעולם איבדה מערכה ראשונה בסיבוב הקודם, אבל נחלצה מהפיגור המאוד מפתיע שאליו נקלעה ועשתה צעד נוסף לעבר זכייה בגרנד סלאם נוסף השנה, אחרי שעשתה זאת ברולאן גארוס. גם הלילה שביונטק המשיכה במומנטום, הפכה לפולניה הראשונה אי פעם שמגיעה לחצי הגמר בניו יורק, שמרה על הדומיננטיות עם ניצחון שמיני רצוף במשחקים מול מדורגות בטופ 10 (וכולם בלי להפסיד מערכה), ושיפרה את המאזן המדהים שלה השנה ל-7:55 (2:19 בטורנירי גרנד סלאם). מנגד, פגולה שחלפה על פני פטרה קביטובה בשמינית וכך עלתה לרבע גמר שלישי שלה השנה, אחרי שעשתה זאת באוסטרליה ובצרפת - תסתפק בדרך הנאה שעשתה עד שפגשה את מי שמסתמנת כשליטה הבלתי מעורערת החדשה בסבב הנשים. היריבה הבאה שמחכה לשביונטק בחצי הגמר היא ארינה סבאלנקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully