וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד טניסאית חשפה שנאנסה על ידי המאמן שלה כנערה, והמחאה גוברת

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 14:06

מאמנה בן ה-50 של פיונה פרו הצרפתייה הואשם באונס והטרדה מינית שלה כשהייתה בת 15. המקרים מצטברים, ואזרנקה מוחה: "זה קורה כל הזמן, צריך להגן על הנערות"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 5.9/ספורט1

בתקופה האחרונה עולים ומתפרסמים עוד ועוד סיפורים קשים, על טניסאיות שחושפות כיצד הוטרדו מינית על ידי המאמנים שלהן. השבוע הייתה זאת פיונה פרו הצרפתייה, שבשיאה דורגה 39 בעולם, שנחשף שהיא נאנסה על ידי מאמנה לשעבר, כשהייתה נערה.

פרו, 25, כיום מדורגת 259 בעולם, ובצרפת דווח השבוע שמי היה המאמן האישי שלה, פייר פוטייר, 50, הואשם באונס והטרדה מינית שלה בין השנים 2012 ל-2015, כשהייתה בין הגילאים 15 ל-18. על פי עורך הדין של הנאשם, "פוטייר טען שמדובר היה ברומן, סיפור אהבה".

מאמן ואבא תועדו מטרידים מינית טניסאית באליפות ארה"ב. והיא רק בת 16

אחרי הסערה, הטניסאית בת ה-16 הודיעה: המאמן ואבא שלי כבר לא יטפחו לי על הישבן

הטניסאית הצרפתייה פיונה פרו. Mark Metcalf, GettyImages
המאמן טען שזאת הייתה אהבה. הטניסאית פיונה פרו/GettyImages, Mark Metcalf

זה מצטרף לטניסאית העבר פאם שריבר, שהשנה גילתה שהייתה לה "מערכת יחסים לא הולמת והרסנית עם המאמן המבוגר שלי". שריבר הייתה בת 17 כשניהלה מערכת יחסים "הרסנית" עם דון קנדי, המאמן שלה שהיה בן 50. הוא החל לאמן אותה בגיל 15, ומערכת היחסים הפכה למינית רק כשהייתה בת 20. היא טענה שהמין לא נכפה עליה, אבל ההתעללות הייתה רגשית. המאמן היה מבוגר ממנה ב-33 שנה.

"יש מערכות יחסים הרסניות בין מאמנים לחניכות שלהם, זה נפוץ מאוד בספורט", סיפרה, "ראיתי עשרות מקרים כאלה. בכל פעם שאני שומעת על ספורטאית שנמצאת ברומן עם המאמן שלה, או מאמן כושר או מעסה שעובד על גוף של ספורטאית בחדר טיפולים, אני נדרכת ותרה אחר סימנים מזהירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אתמול ויקטוריה אזרנקה, שהיא חלק מארגון הטניסאיות, התייחסה לפרשות הללו, וטענה שטניסאיות צעירות חייבות לקבל הגנה רחבה יותר והשגחה. "הדברים האלה קורים על ימין ועל שמאל בסבב, וזה מאוד מצער", אמרה אזרנקה, בהתייחסה לפרשת פיונה פרו, "התפקיד שלנו הוא לשפר את ההגנה עליהן. אנחנו רואים לא מעט נערות פגיעות, שמנצלים אותן בלא מעט מצבים שונים.

"כשהסיפור האחרון עם פיונה יצא, אני כבר לא יודעת איך להביע את זה במילים... אני מריעה לה על האומץ. אני מקוה שהמצב הזה שהיא נמצאת בו, שהיא רק תצא מזה חזקה יותר ושזה לא יהרוס לה את הקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully