וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסניה הדהימה את סלובניה, גרמניה גברה על ליטא בשתי הארכות

אלופת אירופה נכנעה 97:93, רוברסון כיכב עם 23 נקודות. המארחת חגגה 107:109 הכי דרמטי שיש ונותרה מושלמת ביורובאסקט. בלגיה הפתיעה 73:83 את ספרד

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 4.9/ספורט1

שישה משחקים נערכו היום (ראשון) במסגרת שלב הבתים של אליפות אירופה בכדורסל. במוקד, גרמניה רשמה ניצחון דרמטי ביותר על ליטא, ומאוחר יותר בוסניה הדהימה את סלובניה.

קנדריק פרי שחקן נבחרת מונטנגרו. רויטרס
מונטנגרו המשיכה במומנטום. קנדריק פרי/רויטרס
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. NIKOLA KRSTIC/BELGA MAG/AFP, GettyImages
ניצחון מפתיע. שחקני נבחרת בלגיה חוגגים/GettyImages, NIKOLA KRSTIC/BELGA MAG/AFP

בית א'

בולגריה - מונטנגרו 91:81
לאחר שהכניעה אתמול את בלגיה, נבחרת מונטנגרו המשיכה במומנטום ועלתה למאזן 1:2 באליפות, כשהיא שומרת על סיכוייה להעפיל לשלב הנוקאאוט. בולגריה כבר עם שלושה הפסדים וככל הנראה לא תהיה שם. ולדימיר מיחאילוביץ' בלט בשורות המנצחת עם 23 נקודות, שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים, בויאן דובלייביץ' הוסיף 17 ותשעה ריבאונדים. סשה וזנקוב כיכב פעם נוספת בצד הבולגרי, עם 26 נקודות שלא הספיקו גם הפעם לניצחון.

ספרד - בלגיה 83:73
עוד לפני הטורניר היה ברור שהגרסה הזו של ספרד היא לא הנבחרת הקטלנית שהתרגלנו אליה בעשור וחצי האחרונים, אבל להפסד נגד בלגיה - לא בטוח שמישהו ציפה. שחקניו של סרחיו סקאריולו נוצחו לראשונה בטורניר, וכעת הם באותו מאזן כמו יריבתם הערב, עם שני ניצחונות והפסד אחד. מאנו לקונט הוביל את קלעי נבחרת בלגיה עם 14 נקודות, פייר ז'ילה הוסיף 11. האחים הרננגומס, ווילי עם 14 וחואנצ'ו עם 11, בלטו בצד הספרדי.

טורקיה - גאורגיה 88:83 (בתום שתי הארכות)
ההפתעה בבית א' הגיעה היום מהמשחק בין טורקיה וגאורגיה, שם לאחר 50 דקות של כדורסל, הגאורגים ניצחו והנחילו הפסד ראשון לטורקים באליפות. שחקניו של איליאס זורוס השאירו מקום לאופטימיות לגבי עלייה לשלב הבא, אחרי משחק נפלא של סנדרו ממוקלאשווילי שקלע 20 נקודות והוריד 12 ריבאונדים, ת'אד מקפאדן הוסיף שורה של 17 נקודות, ארבעה ריבאונדים ושישה אסיסטים. בצד הטורקי בלט אלפרן שנגון עם 19 נקודות ו-9 ריבאונדים.

שחקן נבחרת גרמניה פרנץ ואגנר. רויטרס
עוד הצהרת כוונות של גרמניה. פרנץ ואגנר/רויטרס

בית ב'

ליטא - גרמניה 109:107 (בתום שתי הארכות)
המארחת, שמשחקי הנוקאאוט יתקיימו לעיני הקהל הביתי שלה בברלין, סיפקה עוד הצהרה על כוונותיה לרשום הישג משמעותי בטורניר עם ניצחון גדול על הליטאים, שהסתבכו עוד יותר בבית המוות ונותרו ללא ניצחון בינתיים. גרמניה החזיקה ביתרון במשך רוב הזמן החוקי, אבל לא הצליחה להפוך אותו לדו ספרתי בשום שלב. היא הובילה 82:89 כשנותרו שתי דקות לסיום, אלא שהיריבה לא הרימה ידיים ויונאס ולנצ'יונאס תיקן החטאה כדי לכפות הארכה ראשונה. ליטא סגה ריצת 0:11 ועלתה ל-89:93, אבל דניס שרודר עם מהלך של סל ועבירה כחצי דקה לסיום ההארכה השווה ל-96:96 ושלח את המשחק לחמש דקות נוספות, בהן הגיע זמנו של מאודו לו. הרכז קבר שתי שלשות קריטיות וסידר יתרון 104:109, ליטא צימקה והגיע להתקפה האחרונה עם הזדמנות להשוות או לנצח, אבל בראזדייקיס החטיא חדירה ובוטקביצ'יוס שלשה על הבאזר, וגרמניה חגגה.

פרנץ ואגנר הוביל את קלעי המנצחת עם 32 נקודות ושמונה ריבאונדים, דניס שרודר הוסיף 25 ושמונה אסיסטים, לו סיים עם 21. ולנצ'יונאס רשם 34 נקודות ו-14 ריבאונדים, מריוס גריגוניס קלע 17 עבור ליטא.

מיראלם חלילוביץ' חוגג עם אוהדי נבחרת בוסניה. רויטרס
חגגו את זה כמו אליפות. מיראלם חלילוביץ' עם אוהדי נבחרת בוסניה/רויטרס
שחקן נבחרת צרפת גרשון יאבוסלה עם אוון פורנייה. רויטרס
עוד ניצחון לצרפת. יאבוסלה עם פורנייה/רויטרס

סלובניה - בוסניה 97:93
ספק אם מישהו האמין שמכל הנבחרות בבית המוות, דווקא בוסניה תהיה זו שתהמם את אלופת אירופה המכהנת. בוסניה נטלה את ההובלה ברבע האחרון אחרי 30 דקות צמודות שבמרביתן סלובניה הוליכה, ועמדה בלחץ בשניות האחרונות מקו העונשין כדי להשוות את מאזנה לזה של לוקה דונצ'יץ' וחבריו - שני ניצחונות והפסד. ג'ון רוברסון היה הבולט מבין חמישה קלעים בספרות כפולות אצל המנצחת, עם 23 נקודות, כשאחריו הגיע דז'נאן מוסא עם 22. ולאטקו צ'נצ'אר קלע 22 משלו בצד הסלובני, גוראן דראגיץ' סיים עם 20 ודונצ'יץ' "הסתפק" ב-16, לצד שמונה ריבאונדים ושמונה אסיסטים.

צרפת - הונגריה 74:78
ניצחון הטריקולור הותיר שלוש נבחרות בבית ב' עם מאזן 1:2, כאשר סגנית האלופה האולימפית בשוויון עם סלובניה ובוסניה לאחר שרשמה ניצחון שני ברציפות והשאירה את היריבה על 3:0. צרפת עלתה ליתרון 5:19 מהיר ואחר כך הובילה ב-15 נקודות במהלך הרבע השלישי, כשגם ניסיון לקאמבק של ההונגרים בדקות האחרונות לא שינה את השורה התחתונה. גרשון יאבוסלה בלט אצל המנצחת עם 17 נקודות, רודי גובר הוסיף 15 ותשעה ריבאונדים. 18 נקודות היו לאדם האנגה בצד המפסיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully