וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למקום הראשון בעולם? קרלוס אלקראס העפיל לרבע גמר אליפות ארה"ב

אחרי ההפסד המפתיע של רפאל נדאל לטיאפו, הספרדי הצעיר גבר על מרין צ'יליץ' במותחן של חמש מערכות ויוכל לכבוש את פסגת הדירוג. היריב בשלב הבא: יאניק זינר

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 4.9/ספורט1

משחקי שמינית הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה נמשכו אמש (שני) עם הפתעה גדולה, כאשר רפאל נדאל הודח בידי פרנסיס טיאפו המקומי שיפגוש ברבע הגמר את אנדריי רובלב. קרלוס אלקראס הנהדר ניצח אחרי מותחן את מרין צ'יליץ' ויפגוש ברבע הגמר את יאניק זינר. איגה שביונטק נחלצה מפיגור ועלתה לרבע הגמר, שם מחכה לה ג'סיקה פגולה.

משחקי רבע הגמר (גברים)

ניק קיריוס - קארן חצ'אנוב
קספר רוד - מתאו ברטיני
קרלוס אלקראס - יאניק זינר
אנדריי רובלב - פרנסיס טיאפו

נשים:

איגה שביונטק - ג'סיקה פגולה
ארינה סבאלנקה - קרולינה פלישקובה
קורי גוף - קרולין גרסיה
אונאס ג'אבור - אלה טומליאנוביץ'

פרנסיס טיאפו טניסאי אמריקאי. רויטרס
איזה רגע. פרנסיס טיאפו/רויטרס

גברים

פרנסיס טיאפו (ארה"ב, 22) - רפאל נדאל (ספרד, 3) 4:6, 6:4, 4:6, 3:6

גרנד סלאם 23 בקריירה לא יהיה כאן לשור ממאיורקה. עם תמיכה אדירה מהקהל בניו יורק, האמריקאי האחרון בטורניר הגברים דהר לניצחון הגדול בקריירה שלו ועלה לראשונה לרבע הגמר בארה"ב. טיאפו פתח נהדר עם הגשות עוצמתיות וגם שבר את נדאל במשחקון השביעי כדי לקחת את המערכה הראשונה, אבל בשנייה איבד ריכוז ברגע קריטי ונשבר ל-6:4. הוא חזר לקצב עם עוד חמישה אייסים במערכה השלישית ושוב שבר במשחקון השביעי כדי לנצח, ובמערכה הרביעית סיפק התעלות מרשימה. נדאל העלה הילוך, הוביל 1:3 וחשב שהצליח לייצר מומנטום, אבל טיאפו ענה מיד בשבירה משלו, שרד משחקון הגשה עם הצלת שתי נקודות שבירה ואז שבר שוב בעצמו. גם המשחקון השמיני במערכה הרביעית היה צמוד, אבל ההגשות היו שם עבור האמריקאי בזמן הנכון והוציאו את האוויר מהמפרשים של רפא, שנשבר במשחקון האחרון והפסיד. נדאל, שזכה באוסטרליה וצרפת ואז נאלץ לפרוש מווימבלדון בחצי הגמר בגלל פציעה, נוצח לראשונה השנה בגרנד סלאם והודח כבר בשמינית לראשונה מאז ווימבלדון 2017.

קמרון נורי (בריטניה, 7) - אנדריי רובלב (רוסיה, 9) 6:4, 6:4, 6:4

הבריטי היה הפייבוריט בתחילת המשחק, לאור העובדה שהעפיל לחצי גמר ווימבלדון השנה ולא שמט מערכה בטורניר. אבל זה היה נכון עד שהגיע רובלב, שנקם בנורי על ההפסד במפגש הקודם בסן דייגו ועלה לרבע הגמר בניו יורק בפעם השלישית בקריירה. שבירה אחת הספיקה לו כדי לקחת את המערכה הראשונה וכך זה עבד גם בשנייה, כשבשלישית נורי שבר לראשונה, אבל רובלב שבר שוב במשחקון התשיעי והשיג הכרעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס. Mike Stobe, GettyImages
כבר עכשיו הטניסאי הטוב בעולם? קרלוס אלקראס/GettyImages, Mike Stobe

מארין צ'יליץ' (קרואטיה, 17) - קרלוס אלקראס (ספרד, 4) 6:4, 3:6, 6:4, 4:6, 6:3

הקרב המסקרן של היום הפגיש בין צ'יליץ', אלוף ארה"ב ב-2014, לבין אלקראס, שעד עתה לא הפסיד מערכה בטורניר. הפעם הוא הפסיד שתי מערכות, אך צלח את שמינית גמר הגרנד סלאם אחרי שלא עשה זאת בגרנד סלאמים הקודמים. אלקראס הוכיח במשחק הזה לא רק יכולת, גם הרבה אופי והכי חשוב: אם הוא יזכה בטורניר או אפילו יפסיד בגמר ולא לקספר רוד, הוא יעפיל לפסגת הדירוג העולמי כשהוא בן 19 בלבד. אלקראס היה בדרך לניצחון במערכה הרביעית, אבל נשבר ל-5:4 ואיבד נקודת שבירה במשחקון המכריע מה שאפשר לצ'יליץ' לכפות מערכה חמישית. צ'יליץ' שבר מיד בפתיחה בסט המכריע, אבל אלקראס החזיר מיד שבירה משלו ואז שבר שוב ל-1:3 בדרך לניצחון במערכה ובמשחק כולו שארך כמעט 4 שעות. ברבע הגמר יפגוש אלקראס את יאניק זינר שניצח גם הוא אחרי מותחן את איליה איבשקה.

יאניק זינר (איטליה, 13) - איליה איבשקה (בלארוס, 73) 1:6, 7:5, 2:6, 6:4, 3:6

איבשקה עשה מסע יפה עד עתה בארצות הברית, עם ניצחונות מפתיעים על הוברט הורקאץ' (8 בעולם) ועל סם קוורי, והצליח לשחזר את הישג השיא שלו בגראנד סלאמים (שמינית גמר ווימבלדון בשנה שעברה). הלילה הוא נעצר על ידי היריב האיטלקי רק אחרי שמתח אותו עד קצה גבול היכולת. זינר שהשנה כבר העפיל לרבעי הגמר בווימבלדון ובפאריס, עשה את קפיצת המדרגה.

איגה שביונטק טניסאית פולנייה. Al Bello, GettyImages
ידעה לצאת מהבור. איגה שביונטק/GettyImages, Al Bello

נשים

איגה שביונטק (פולין, 1) - יולה נימאייר (גרמניה) 6:2, 4:6, 0:6

אלופת רולאן גארוס איבדה מערכה לראשונה בטורניר והסתבכה מול היריבה המדורגת 108 בעולם, אבל התעשתה אחרי פתיחה איומה והמשיכה לרבע הגמר. נימאייר החלה את המשחק בצורה נפלאה ושברה פעמיים בדרך ל-2:6, כשבמערכה השנייה שביונטק העבירה הילוך והגיבה לכל שבירה עם שבירה משלה כדי להשיג שוויון ולשנות את המומנטום. במערכה השלישית האיכות עשתה את ההבדל והמדורגת ראשונה בעולם חתמה עם בייגל את ההתמודדות שהתארכה הרבה מעבר למה שציפתה תחילה.

פטרה קביטובה (צ'כיה, 21) - ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 8) 6:3, 6:2

קביטובה הוותיקה, אלופת ווימבלדון מ-2011 ו-2014, הצילה שתי נקודות משחק וניצחה את גרבינייה מוגורוסה בסיבוב הקודם אחרי שובר שוויון דרמטי במערכה השלישית שהסתיים בתוצאה 10:12 לטובת הצ'כית, אבל הגיעה תשושה והודחה על ידי הטניסאית המקומית שהשוותה כעת את הישג השיא שלה בטורניר גרנד סלאם. פגולה, ששברה שלוש פעמים בכל מערכה וטיילה לניצחון אחרי קצת יותר משעה, עשתה העונה רבעי גמר באוסטרליה וצרפת. בבית היא רוצה להגיע רחוק יותר, רק שבשלב הבא מחכה לה שביונטק.

ג'סיקה פגולה טניסאית אמריקנית. רויטרס
רבע גמר שלישי בגרנד סלאמים ב-2022. ג'סיקה פגולה/רויטרס

דניאל קולינס (ארה"ב, 19) - ארינה סבאלנקה (רוסיה, 6) 3:6, 6:3, 6:2

סבאלנקה, שבשנה שעברה הגיעה לחצאי הגמר בארה"ב ובווימבלדון, רשמה עוד קאמבק אחרי שבמהלך הטורניר כבר פיגרה 6:2, 5:1 מול קאיה קאנפי וניצחה. קולינס לעומת את העפילה לראשונה בקריירה לשמינית בארה"ב, ותקווה לשפר את הישג השיא שלה בהזדמנות אחרת.

ויקטוריה אזרנקה (בלארוס, 26) - קרולינה פלישקובה (צ'כיה, 22) 7:5, 6:7 (5), 6:2

הבלארוסית בת ה-33, זוכת שני גראנד סלאם באוסטרליה, נפרדת מטורניר די סוער, עם משחק טעון מול יריבה מאוקראינה, ציטוטים מעוררי השראה על נשים והורות ובעיות נפשיות, ומקום בטופ 20 בדירוג העולמי. פלישקובה מצידה חוזרת לשלבים המכריעים על המשטח האהוב עליה בניו יורק, בו הגיעה לגמר ב-2016 פוגשת את פלישקובה, שבסיבוב הקודם ניצחה את בלינדה בנצ'יץ' (13 בעולם), כשהצ'כית די אוהבת את המשטח בניו יורק, שבו הגיעה לגמר ב-2016 ועוד שלוש פעמים לרבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully