וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת הוועד האולימפי נחתה במינכן עם משפחות הנרצחים: "ההסכם - צדק היסטורי"

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 11:12

בעקבות ההסכם המתגבש של משפחות הנרצחים באולימפיאדת מינכן 1972 לבין ממשלת גרמניה, ראשי הוועד האולימפי ושר הספורט הגיעו לגרמניה לסדרת טקסים ואירועים: "ניצחון על הרוע והאכזריות"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 4.9/ספורט1

בעקבות ההסכם המתגבש של משפחות הנרצחים באולימפיאדת מינכן 1972 לבין ממשלת גרמניה, היום (ראשון) נחתה במינכן המשלחת של הוועד האולימפי - שכוללת את משפחות י"א הספורטאים הנרצחים, ראשי הוועד האולימפי הישראלי יעל ארד וגילי לוסטיג, ונציגי משרד הספורט בראשות השר חילי טרופר.

המשפחות והמשלחת תשתתפנה בשורת ארועי הנצחה על אדמת גרמניה לציון 50 שנים לרצח הספורטאים ב 1972, לאחר עשיית צדק היסטורי וההסכם המתגבש עם ממשלת גרמניה.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי: "נחיתת המשלחת אחרי 50 שנה במינכן היא סגירת מעגל מרגשת של צדק היסטורי שסוף סוף נעשה עבור המשפחות, הניצולים והציבור הישראלי שיכול עכשיו להתפנות לאיחוי הקרעים. הילדים והנכדים שהגיעו איתנו הם הגבורה הגדול ביותר על הרוע והאכזריות, הוכחה לעולם שבסוף האנושיות מנצחת".

הטבח בספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן, 1972


טבח מינכן. GettyImages
טרגדיה כואבת.. הטבח במינכן/GettyImages

גם האצנית האגדית אסתר רוט-שחמורוב, שהיתה חלק ממשלחת הספורטאים למינכן באולימפיאדת 1972, שבה נרצחו 11 מחברי המשלחת על ידי מחבלים, תחזור למינכן השבוע, לטקס לרגל 50 שנה לאירוע הנורא. "מרגע שחזרתי אחרי הטרגדיה לא הפסקתי לעסוק בנושא", היא מספרת, "כשאהיה שם עם האנשים שהצליחו לשרוד, זה יתפרץ מחדש, כל הרגשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully