וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששת מקנס בסך 65 מיליון יורו: פ.ס.ז' נפרדה הקיץ מ-20 שחקנים

אופ"א קנסה את אלופת צרפת ב-10 מיליון יורו עקב הפרת חוקי הפייר פליי, אבל העונש עלול להיות קשה פי יותר מחמישה

קליפ סיכום היום, 2.9/ספורט1

אופ"א הודיעה אתמול (שישי) כי קנסה שמונה קבובצות אירופיות בכירות שעברו על חוקי הפייר פליי הפיננסי, ובראשן פריז סן ז'רמן שעלולה לשלם קנס בסך כולל של לא פחות מ-65 מיליון יורו!

אופ"א קנסה את מילאן ב-2 מיליון יורו, את יובנטוס ב-3.5 מיליון יורו, את אינטר ב-4 מיליון יורו, את רומא ב-5 מיליון יורו ואת פריז סן ז'רמן ב-10 מיליון יורו, אלא שכחלק מההסכם מול הקבוצות, עליהן יהיה לעמוד במספר יעדים כלכליים ולהציג תכנית מסודרת לטווח קצר וארוך, ומי שתצליח לא תיענש מעבר לקנסות שהושתו כעת. אחרת, פריז סן ז'רמן תיקנס בסכום מלא שגובהו 65 מיליון יורו והאיטלקיות בסכנה להיקנס בסכומים שנעים בסך הכל בין 15 ל-35 מיליון יורו, כמובן כל אחת בפני עצמה ורק אם לא תעמוד בדרישות הפייר-פליי של אופ"א.

יש לציין שמועדונים נוספים כמו ברצלונה, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי נמנעו מעונש מכיוון שאופ"א הקלה את התנאים בעקבות התפרצות נגיף קורונה שפגע קשות בקבוצות, ומצאה כי רק שמונה קבוצות הפרו את הכללים.

קיליאן אמבפה, ליאונל מסי, ניימאר, פריז סן ז'רמן. רויטרס
פריז סן ז'רמן עלולה להיענש בקנס חסר תקדים/רויטרס

גם אם הקנס של פריז סן ז'רמן יסתכם בסופו של דבר ב-10 מיליון יורו ולא מעבר, מדובר בעונש כמעט חסר תקדים שספגה האלופה הצרפתית שהשקיעה כ-200 מיליון יורו על רכישת שחקנים בשנתיים האחרונות - לא כולל חוזיהם המטורפים של ניימאר, ליאונל מסי, קיליאן אמבפה ושאר הכוכבים. לפי ההערכות, פריז סן ז'רמן משלמת בכל עונה שכר שחקנים שעולה על 400 מיליון יורו, כאשר מובן מאליו שבכירי המשתכרים הם מסי, אמבפה וניימאר עם שכר מוערך של כ-50 מיליון יורו לעונה כל אחד.

זו גם הסיבה שפריז סן ז'רמן שברה שיא ושחררה הקיץ לא פחות מ-20 שחקנים. המאמן כריסטוף גאלטייה נפרד בין השאר מארנו קלימונד שנמכר לראן ב-25 מיליון יורו, מהבלם תילו קהרר שעזב לווסטהאם עבור 12 מיליון יורו, אידריסה גיי שב לאברטון, יוליאן דראקסלר הושאל לבנפיקה ומצ'אבי סימונס נפרדה הקבוצה בחינם והוא חתם בפ.ס.וו - והכל כחלק מניסיון ההתייעלות והחשש מהסתבכות כלכלית מול אופ"א.

כמובן שהקנס נובע כתוצאה מהתנהלות הקבוצה בשנים האחרונות ולא בהקשר של הקיץ הנוכחי, במהלכו חתמו קרלוס סולר, נונו מנדש שנרכש, ויטיניה, פביאן רואיס, רנאטו סאנצ'ס ונורדי מוקיילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully