וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה התרגש בסיום: "יכולים לעשות משהו נפלא"

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 17:56

"הגעתי ל-NBA, אבל הנבחרת אומרת הכל בשבילי", אמר כוכב הנבחרת בתום ההצגה הגדולה. "לקחתי באופן אישי את המאצ'-אפ מול מארקנן". גודס: "המשימה שלנו - האם אנחנו מצליחים לחבר את הקבוצתיות שיש לנו לכישרון של דני"

קליפ סיכום היום, 2.9/ספורט1

זה היה קשה, זה היה מורט עצבים, זה לא היה יפה במויחד, אך התוצאה הסופית היא שחשובה, והתוצאה הסופית היא שנבחרת ישראל פתחה היום (שישי) את היורובאסקט עם 87:89 על פינלנד אחרי הארכה, בזכות הצגה גדולה של דני אבדיה (23 נקודות ו-15 ריבאונדים). בכך, עשתה הנבחרת של גיא גודס צעד ענק אל עבר שמינית הגמר, ומחר מצפה לה משחק נוח יותר, לפחות על הנייר, מול הולנד, הנבחרת החלשה ביותר בבית ד'.

"לא חלמתי להיות בבמה הזאת", הודה אבדיה הנרגש בסיום המשחק הגדול שלו. "הבאתי את כל כולי, אבל כל אחד תרם במשהו ברגעים שהיינו צריכים אותם. כולם הופיעו. אנחנו יכולים לעשות דבר נפלא, אבל נישאר עם רגליים על הקרקע. אני מתרגש מאוד, מאוד, מאוד, זה ניצחון ראשון שלי באליפות אירופה בבוגרים.

"אני יודע שהגעתי להרבה במות, גם NBA, גם יורוליג, אבל יש משהו באווירה הזאת, בנבחרת הזאת, שאומר הכל בשבילי. לא נכנסתי טוב לנבחרת, לא כמו שרציתי, והמשכתי להרים את הראש. החבר'ה עודדו אותי וידעו לתת לי גב, גם ברגעים פחות טובים בהכנה, ואני שמח שיכולתי לבוא ולעזור לנבחרת לנצח. לקחתי באופן אישי את המאצ'-אפ מול מארקנן, שמרתי על שחקנים גדולים לאורך הקריירה ואמרתי לצוות שלנו שאני רוצה לשמור אותו, לא מעניין אותי נקודות, תנו לי רק לעצור אותו. יש לנו הרבה מה להשתפר כדי להגיע לרבע הגמר וצפונה, בואו לא נעוף".

גיא גודס סיכם את הניצחון ואמר: "בתחילת המשחק פינלנד רצה והענישה אותנו, עשינו קאמבק גדול לקראת סיום המחצית וזה נתן לנו ביטחון למחצית השנייה. החבר'ה שלנו הגיעו מרוכזים, שיחקו יחד, עשינו את המהלכים הנכונים למרות הלחץ. גיא פניני הוא ווינר בטבעו, הוא נותן הרבה ביטחון לשחקנים האחרים בחדר ההלבשה. אנחנו צריכים שחקנים שכבר היו במצבים כאלה. זה רק המשחק הראשון, הטורניר רק התחיל".

המאמן הוסיף ואמר: "מארקנן הוא סופרסטאר, עשינו עליו עבודה טובה בסך הכל, אבל הוא קלע זריקות קשות. בסוף הוא יקלע 20-30 נקודות, אבל הגנתית עשינו עבודה טובה, כמו שתכננו. אני פחות אוהב לדבר על שחקנים. דני הוא חלק מהנבחרת, אבל הוא לא כל הנבחרת. הוא הצטרף אלינו מאוחר, עם קורונה, היתה עייפות וזה השפיע עליו גם גופנית. חשוב לנו מאוד שהוא יעזור לנו בדברים בהם טוב - אחד על אחד, יצירת יתרון, הוא עשה היום המון חדירות ונתן מסירות לגבוהים מתחת לסל. זה החיבור עליו דיברתי, האם אנחנו מצליחים לחבר את הקבוצתיות שיש לנו לכישרון של דני. אני שמח שהיום זה עבד".

גיא פניני הבלתי נגמר, שעלה מהספסל ושינה את המומנטום, סיכם: "עשינו את המהלכים הגדולים, דני קלע כמה זריקות גדולות וזהו, צריך להתמקד במשחק מחר. היה הרבה לחץ, ברבע השני מצאנו את הקצב ואת ההרכב שרץ טוב וזה נתן לנו את הביטחון. בטורנירים כאלה צריך לקבל ביטחון מהדברים הפשוטים. זו אליפות אירופה, לא שוטפים פה את המגרש והכל בא בקלות. נצטרך לחפור פה כל ניצחון".

גל מקל אמר: "כיף גדול, ניצחון גדול, בטח אחרי השבוע שהיה לנו והפיגור אליו נקלענו. זה אנחנו - הראינו הרבה אופי". על ההחטאה שלו בסוף הזמן החוקי אמר: "כשבאתי ללייאפ, כבר עבר לי בראש איך אני בא ליציע וקופץ. כנראה אלוהים לא רצה שייכנס, היה גם פאול - בלי קשר הייתי צריך לקלוע את זה. זה יותר מתוק, הראינו הרבה אופי ומזל שאנחנו משחקים מחר רק ב-21:00, יש זמן להתאושש. גיא פניני היה אדיר, בשביל זה הוא פה".

נמרוד לוי, מהבולטים בשורות הנבחרת היום, הוסיף: "הראינו הרבה לב, משחק הקרבה, פגשנו את פינלנד לפני שבוע ורצינו לנצח אותם. אני שמח שעשינו את זה, כולם עשו מאמץ וזה ניצחון גדול בשבילנו. יהיו לנו משחקים קשים, מחר עוד משחק, נצטרך לבוא ולהילחם ולנצח גם אותו. ידענו שזה יהיה משחק צמוד, שנצטרך להקריב הכל עד השניה האחרונה, כולם הקריבו הכל ונתנו הכל, אני שמח שיצאנו עם הניצחון".

לאסי טובי, מאמן נבחרת פינלנד, אמר בסיום: "ברכות לישראל, התחלנו את המשחק טוב, היינו מוכנים, אבל במהלך המשחק עשינו טעויות שמנעו מאיתנו לשחק חלק. ריבאונד שם, עבירה תוקף שם, גרמו להפסד הזה בסוף".

אלכסנדר מדסן אמר: "ברכות לישראל, הם ביצעו את תוכנית המשחק שלהם, עשינו המון טעויות בצד ההגנתי, ההתקפה שלנו לא רצה חלק בחלקים מסוימים של המשחק. זה היורובאסקט, שיחקנו נגדם בשבוע שעבר, שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה, ושתי קליעות פה או שם, כמה איבודי כדור, זה ההבדל".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully