וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתור את החידה: נבחרת ישראל פותחת את יורובאסקט 2022

2.9.2022 / 11:00

כיצד יגיבו להשפלה נגד שבדיה (פניני: "נצטרך להביא את זה מתוך עצמנו"), איך יופיע דני אבדיה ("הוא רוצה ללמוד") ומי יתעלה? נבחרת ישראל פותחת את יורובאסקט 2022 נגד פינלנד כשהקפטן שלה קופונן מוכן: "מאמין שנראה ישראל אחרת"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 1.9/ספורט1

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

1. כשנבחרת ישראל תעלה היום (שישי, 15:00) לפרקט ב-O2 ארינה בפראג, תיפתר השאלה שאיש בנבחרת לא יכול לענות עליה מבלי לנחש - האם ההפסד המביש לשבדיה ביום ראשון האחרון ישפיע לטובה על הפן המנטלי של הנבחרת והבחורים בכחול לבן יעלו לטרוף את הפרקט ויחלו לשמור עם פתיחת אליפות אירופה. אין ספק כי ישראל תצטרך יום הגנתי טוב נגד פינלנד, נבחרת עם כוח אש, שדווקא מנצחת עם סקור לא גבוה.

מאז אותו הפסד נערכו בנבחרת שיחות, של הצוות עם השחקנים, ושל השחקנים בינם ובין עצמם, כשכל אחד מציין כי הוא מאמין שהשינוי ייעשה ולטובה. בפועל, מודים בנבחרת, איש לא יכול לדעת עד שהשחקנים לא יעלו לפרקט.

"לא חושב שיש נוסחה מדויקת לאיך מתאוששים ממה שעברנו, ועברנו הפסד לא נעים, כולם נמצאים בגישה חיובית, כולם ממוקדים במטרה", מספר גיא פניני. "אנחנו צריכים להכניס המון רגש למשחק ולתעל את זה למקום טוב, ורק ככה נוכל לצאת ממה שעברנו ולצבור ביטחון, אין נוסחה מדויקת שנעשה ככה וככה ונצא מזה. נצטרך להביא את זה מתוך עצמנו".

פניני המשיך ואמר: "דיברתי עם שחקנים, נתתי את הטאצ' שלי, מה שאני חושב שיכול לעזור, יש דברים שאפשר לכוון. בסופו של דבר זה מה שקורה על המגרש, אנחנו צריכים לעלות על המגרש ולטרוף את הפרקט, רק ככה נצבור ביטחון. לדבר זה יפה, להיות חיובי זה יפה, אבל אנחנו צריכים לעלות על המגרש ולעשות את הדברים הנכונים. מה שקורה מחוץ למגרש, הכל פה מושלם. עברתי המון נבחרות וקבוצות, יש פה אהבה ואנחנו חברים טובים".

גיא פניני, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"צריכים לעלות על המגרש ולטרוף את הפרקט". פניני/ברני ארדוב

2. אין ספק כי האכזבה הגדולה ביותר בנבחרת ישראל בשבוע שעבר הייתה סביב יכולתו של דני אבדיה, בקמפיין המשמעותי הראשון שלו בנבחרת הבוגרת. אבדיה היה לא מספיק טוב במשחק בטמפרה נגד פינלנד, ושלושה ימים לאחר מכן איפשר לשחקנים השבדים לחגוג על חשבונו בהפסד בהיכל שלמה.

בנבחרת מאמינים כי אבדיה, שלא חושש לדבר עם התקשורת ולהעלות את רמת הציפיות גם ממנו אישית, ייראה טוב יותר באליפות, אך החשש הוא לפגיעה בשטף הקבוצתי שאפיין את הנבחרת לאורך שנים רבות ברוטציה בלעדיו.

"על המגרש שיחקנו בצורה מסוימת, 4-5 שנים, נכנסו שחקנים שלא היו, דני, ואנחנו צריכים לעזור לו. אנחנו עשינו את זה והוא עוזר לנו, הוא רוצה ללמוד. לא הכל יהיה מושלם. נצטרך ללמוד מהדברים האלה", מודה פניני.

דני אבדיה נבחרת ישראל מאוכזב. קובי אליהו
"לא הכל יהיה מושלם". אבדיה/קובי אליהו

3. שלשום עמד מול המיקרופונים מנהל הנבחרת מוטי דניאל וטען כי לא צריך לשים את כל כובד המשקל על המשחק הקרוב נגד פינלנד, וכי ייתכן מאוד כי הוא לא יהיה המשמעותי בנושא העלייה או אי עלייה לשלב שמינית הגמר. ישראל העפילה פעמים רבות גם בלי לנצח את משחק הבכורה באליפות, אך בנבחרת מודים כי לאור השבוע שעבר עליהם, הניצחון נגד פינלנד הוא קריטי בכל הנוגע לביטחון לקראת ההמשך.

"צריכים לומר את האמת, אם נפסיד גם לפינלנד, אנחנו נעלה נגד הולנד עם משקל גדול מאוד על הכתפיים", מספר אחד מאנשי הנבחרת, "כרגע אנחנו פותחים אליפות עם דף חלק, אבל כשאתה צובר דברים שליליים, צובר הפסדים, קשה לשנות מגמות. חשוב מאוד להתחיל עם ניצחון".

בנבחרת מקווים כי יימצאו השחקנים שיעשו את עליית המדרגה מבחינתם בטורניר, ולא רק ים מדר שסחב את המשחק על גבו בהפסד לשבדיה. בין השחקנים שמסומנים ככאלה שצריכים לעשות את זה, מלבד אבדיה כמובן, מוזכרים ג'ייק כהן, תמיר בלאט ויובל זוסמן, שלושה שכבר הצטיינו בעבר במדים הלאומיים.

"עם כל הרעש של כל השנים, אי אפשר להעביר את התחושה איך לבוא לאירועים האלה", אומר פניני, "צריך לחזור לבסיס שלך, במעמדים האלה, להתחיל מהדברים הפשוטים, ככה אתה צובר ביטחון ונכנס לקצב. זה העיקר, לעשות את הדברים הפשוטים ולאט לאט להתקדם".

תמיר בלאט עם שחקן נבחרת ישראל יובל זוסמן. דני מרון
שחקני מפתח. בלאט וזוסמן/דני מרון

4. בצד השני של הפרקט בפראג תעלה נבחרת פינלנד, זאת שגברה על ישראל 73:79 רק לפני שבוע ויום, כשבדיוק כמו הנבחרת של גיא גודס, גם הפינים יודעים שאי העפלה לשמינית הגמר משמעותה כישלון גדול.

לפינלנד כוכב גדול, לאורי מארקנן, חבורה של שחקנים צעירים, ושני שחקנים ותיקים שהקריירה שלהם קרובה להסתיים אחרי האליפות - פטרי קופונן בן ה-34 ושון האף בן ה-38. הדור הוותיק של פינלנד מאמין שבסוף האליפות הם יוכלו לסמן וי על הישג באליפות אירופה, אחרי שבשבוע שעבר העפילו לאליפות העולם.

"זה היה קיץ ארוך, אנחנו עובדים קשה, הגענו למטרה שלנו ונכנסנו לאליפות העולם. יש לנו שמונה שחקנים שבפעם הראשונה ביורובאסקט, אפשר להרגיש את ההתרגשות שלהם", סיפר אתמול קופונן והתייחס לסגל הצעיר של נבחרתו: "הדבר המרכזי הוא הסגנון שלנו, הנבחרות הצעירות משחקות באותו סגנון, השחקנים הצעירים יכולים לעזור בקלות. יש לנו שמונה שחקנים צעירים, זה קל יותר שהם רגילים לשיטה. הם רגילים לשיטה הזאת מהנבחרות הצעירות".

כשנשאל מה הוא מצפה מישראל אמר: "אני מאמין שנראה ישראל אחרת, הם עשו את העבודה שלהם, הם ינסו לשנות משהו. היו להם משחקים לא טובים נגדנו ושבדיה, הם ינסו להביא את האנרגיה והפוקוס, נצטרך להיות מוכנים. ישראל קבוצה מוכשרת וניידת, יש להם גבוהים שיכולים לקלוע מבחוץ, הם מנסים לשחק מהר ולהניע את הכדור. זה יהיה משחק מעניין, הפרטים הקטנים יכריעו כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully