וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין העליון קבע: ליגת העל תשוב לאיגוד הכדורסל מעונת 2023/24

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 19:56

עתירתה של מנהלת הליגה נגד החלטת האיגוד להחזיר לשורותיו את הליגה הבכירה נדחתה, והמנהלת תמשיך לנהל את הליגה רק בעונה הנוכחית. המנהלת תפעל להקמת ליגה עצמאית

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 1.9/ספורט1

בית הדין העליון של איגוד הכדורסל החליט היום (חמישי) כי ליגת העל תחזור בתום עונת 2022/23 לניהולה של איגוד הכדורסל. עוד החליט בית הדין כי הניהול לעונה הקרובה יישאר בידיה של מנהלת הליגה.

ההחלטה הגיעה בתום עתירה של מנהלת הליגה נגד החלטת האיגוד להחזיר החל מהעונה הנוכחית את השליטה לידיו, וזאת בעקבות סכסוך בין הצדדים. במנהלת הליגה לא מתכוונים לוותר וצפויים להמשיך את המאבק שלהם נגד החזרת הליגה לידי איגוד הכדורסל, ואף תפעל להקמת ליגה עצמאית.

בחודשים האחרונים נערכו פגישות בין צוותי משא ומתן של איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה, כששני דברים היו במוקד השיחות - מספר העולות והיורדות והניהול המקצועי של הליגה. לאחר שבית הדין דחה את עתירתה של עירוני רמת גן לעלות לליגת העל העונה, נשאר רק הנושא המקצועי על הפרק, והצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות.

ג'יילן אדאמס שחקן הפועל ירושלים מול ג'ו רגלנד שחקן הפועל חולון. דני מרון
ג'יילן אדאמס שחקן הפועל ירושלים מול ג'ו רגלנד שחקן הפועל חולון/דני מרון

תגובת מנהלת הליגה:

"מנהלת הליגה ממשיכה לנהל את ליגת העל לטובת הכדורסל, קבוצות הכדורסל המקצועניות, וקהל האוהדים.

"בדיון שהתקיים לפני כשבועיים, עלה יותר מפעם אחת נושא היעדר הטעם והסיבה המוצקים לביטול ההסכם בין המנהלת לאיגוד.

"יתרה מזאת, צוין במהלך הדיון כי גם בהנהלת האיגוד, חברים רבים שיבחו את ניהול הליגה על ידי המנהלת, כפי שזו מנוהלת כבר 20 שנה. המנהלת תלמד את פסק הדין, ותשקול את צעדיה העתידיים ביחס אליו, ובכלל.

"עם ובלי קשר, המנהלת ממשיכה לקוות כי ידה המושטת להסכמות והבנות לטובת ליגת העל וקבוצותיה, ולטובת הכדורסל בכלל, תיענה על ידי איגוד הכדורסל, וכי הצדדים ישכילו להגיע להבנות כפי שהשכילו לעשות ב-20 השנים האחרונות.

"במידה והדבר לא יצלח, תפעל המנהלת לבחון את דרכה לעתיד גם לאחר העונה הקרובה, בהינתן הניתוק מאיגוד הכדורסל שכפה האיגוד. ניתוק שהמנהלת לא יזמה ולא חפצה בו".

יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל מסר בתגובה: "אני מקווה כי פסק הדין נותן למנהלת ולאיגוד אפשרות לנהל משא ומתן ללא לחץ ולהגיע להסכם חדש שמבטא את עקרונות ההסכם הקיים. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות, תמשיך המנהלת בהכנות להקמת ליגה עצמאית החל מעונת 2023/24 ואילך".

יריית הפתיחה של עונת 2022/23 תהיה בעוד שלושה שבועות עם יציאתו לדרך של גביע ווינר בהשתתפות קבוצות ליגת העל שנמצאות בעיצומן של ההכנות. מנהלת הליגה מצפה ומחכה לראות את קהל האוהדים חוזר למגרשים לקראת עוד עונה מעניינת ומרתקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully