וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבר של קימפמבה וקומאן: הכירו את דילן בטובינסיקה

31.8.2022 / 11:50

למד באקדמיה של סן ז'רמן מגיל 8, ענד לעתים את סרט הקפטן ופינטז על קריירה מזהירה. המציאות הייתה אחרת, אבל עכשיו מגיע הבלם הצרפתי ממוצא קונגולזי לעונתו הראשונה בליגת האלופות בזכות מכבי חיפה, והמוטיבציה שלו תהיה בשיאה

תקציר: בני סכנין - מכבי חיפה 1:0/ספורט1

גמר ליגת האלופות ב-2020 הציב את דילן בטובינסיקה בפני דילמה לא פשוטה. הוא אוהד פריז סן ז'רמן מאז שהוא זוכר את עצמו, אפילו הרבה לפני שהתקבל לאקדמיה שלה בגיל 8, אבל חבר הילדות הכי טוב שלו, קינגלסי קומאן, התייצב מולה במדי באיירן מינכן. "אני מקווה שיהיה לקינגסלי משחק מדהים, אבל שפריז תנצח", הכריז הבלם, ששיחק אז באנטוורפן הבלגית. החלק הראשון של המשאלה אכן התגשם, וקומאן נגח את השער היחיד במשחק. לזכייה של סן ז'רמן בגביע האירופי עדיין צריך לחכות.

כאשר צופה בטובינסיקה במשחקי קבוצתו האהובה, הוא מתרכז בעיקר בפרסנל קימפמבה. הם בני אותו גיל ושיתפו במשך שנים פעולה במרכז ההגנה בקבוצות הצעירות של סן ז'רמן, וגם בקבוצת המילואים שלה. קומאן ליהטט בחוד, ביחד עם מוסא דמבלה שמשחק כיום בליון. זו הייתה חבורה מגובשת מאוד, ואת דמבלה הכיר בטובינסיקה ממש מגן ילדים - הם עשו את הכל ביחד, ועדיין יש להם קבוצת ווטסאפ פעילה בה הם מחליפים חוויות על כדורגל, ולא רק.

לדילן היה קול משמעותי מאוד כאשר צמח באקדמיה, ולעתים תכופות הוא אף ענד את סרט הקפטן. הוא כיכב בזכייה בטורניר הבינלאומי הראשון לנוער שנערך בקטאר אחרי ההשתלטות של המשטר על המועדון ב-2011 - יובנטוס הייתה אז הקורבן בגמר. הוא היה באנקר בהרכב בליגת האלופות לנוער במשך שתי עונות בין 2013 ל-2015. הוא אף רשם הופעות בחולצה הכחולה של צרפת, הן בנבחרת עד גיל 16 והן בנבחרת עד גיל 20. מאמניו העבירו עליו חוות דעת חיוביות והוא אף קיבל לבסוף חוזה מקצועני, אבל בשלב מסוים התברר כי יכולותיו לא עונות על הדרישות ברמה הגבוהה, והוא נתקע בקבוצת המילואים. כאשר הפנים שדרכו למעלה תהיה חסומה לעד, העדיף בטובינסיקה לצאת לדרך חדשה על מנת לא לאבד את הקריירה.

דילן בטובינסיקה, בלם נבחרת צרפת עד גיל 21. BORIS HORVAT, GettyImages
הגיע גם לנבחרות צרפת הצעירות. בטובינסיקה/GettyImages, BORIS HORVAT

עזב את סן ז'רמן רק בגיל 19

היה זה ב-2017, כאשר הבלם כבר היה בן 19. את הדרך החוצה סללו עבורו רבים וטובים לפניו, כי מעטים הם בוגרי האקדמיה של סן ז'רמן שמקבלים הזדמנות אמיתית בסגל הראשון. קימפבמה, שכבר היה אז כוכב וזכה בגביע העולם בחלוף שנה, היה מקרה יוצא דופן. חברים אחרים מהחבורה כבר נטשו אז. דמבלה היה הראשון לעזוב, כאשר פותה לחתום בפולהאם עוד בגיל 16. קומאן, שזכה ליחס מועדף, בחר לעשות כמוהו למרות הכל, הלך ליובנטוס והמשיך משם למינכן. האופציות של דילן היו זוהרות פחות. הרבה פחות. כאשר התמודד סוכנו עם הסוגייה, הוא קיבל פניות בעיקר מקבוצות בליגה הצרפתית השניה, ולכך לא הסכים בטובינסיקה.

אז הוא הלך לבלגיה. אנטוורפן, מועדון בעל מסורת מפוארת וקהל גדול, בדיוק חזרה אז לליגה הבכירה אחרי היעדרות בת 13 שנה והייתה זקוקה לחיזוק סגל רציני. בוגר האקדמיה של סן ז'רמן שהגיע בהעברה חופשית נחשב להברקה גדולה, ובעונתו הראשונה הפך בטובינסיקה לשחקן הרכב בטוח. לאחר מכן, החל העסק להתערער, כי המאמן הוותיק לאסלו בולוני העדיף בלמים עם יכולת טכנית גבוהה יותר.

"אני לא רוצה להישמע שחצן, אבל אני איכותי מספיק כדי להצליח כאן", אמר אז הצרפתי, אבל נאלץ להמתין להזדמנות זמן רב מדי. כאשר נדמה היה כי יוכל להתחרות בכל זאת, נפצע הבלם במניסקוס במחנה האימונים בתחילת 2020 ועבר ניתוח. את הזכייה של אנטוורפן בגביע הוא ראה מהיציע, ולא בדיוק תרם למה שהיה ונשאר התואר היחיד שלו בבוגרים עד כה. במצטבר, הוא נעדר במשך כמעט שנה מהמגרשים ושקל לעזוב את בלגיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דילן בטובינסיקה, בלם אנטוורפן. YORICK JANSENS, GettyImages
הברקה גדולה באנטוורפן, אז העולה החדשה בה כיכב גם רפאלוב/GettyImages, YORICK JANSENS

אתלט, ממושמע טקטית, לא טכני

בסופו של דבר, בטובינסיקה נותר לשנה רביעית באנטוורפן, בזכות המאמן החדש איבן לקו שהבטיח לו יחס שונה - וקיים. "דילן עובד קשה מאוד באימונים ומותיר רושם מצוין, גם אם ברור שזו לא התקופה הכי קלה בקריירה מבחינתו. אני מקווה מאוד שיתמיד בכך", הצהיר לקו. כך השתתף בטובינסיקה ב-26 משחקי ליגה בעונת 2020/21, לרוב לצד עבדולאי סק שצפוי לשתף איתו פעולה כעת גם במכבי חיפה. הצמד כונה "המחסלים" בזכות כוחם הפיזי והנטייה לתיקולים עוצמתיים.

אולם, לקראת הקיץ הקודם התברר לצרפתי שבמועדון לא ממש בונים עליו. "דילן הוא בלם חזק ואתלטי מאוד, בעל משחק ראש טוב, אבל הוא לא מספיק טכני ואין לו מסירה טובה. המועדון חיפש בלמים שיודעים לפתח התקפות טוב יותר כדי לשחק כדורגל יצירתי יותר, והוחלט לוותר על בטובינסיקה", מספר העיתונאי דויד ואן דן ברוק. "מיציתי את עצמי בבלגיה, ורציתי לנסות ליגה חדשה", מעיד על התקופה הזו השחקן עצמו - וכך הוא נדד לפמליקאו בפורטוגל.

את 2021/22 ירצה לזכור בטובינסיקה לחיוב. אמנם הוא לא היה שחקן הרכב ודאי, אך הפגין יכולת טובה כאשר שותף וגם הצליח להימנע מפציעות. בכל 16 משחקי הליגה בהן הופיע הצרפתי, לא ספגה פמליקאו יותר משני שערים, והוא התמודד היטב גם עם חילופי מאמנים באמצע העונה. "דילן היה בסדר בכל המערכים הטקטיים שנוסו, הן בשלישיית בלמים, והן כבלם ימני ברביעיה אחורית. הוא לא מהיר במיוחד, וגם ממש לא טכני, אבל יש לו משמעת טקטית גבוהה. זה יכול להספיק לקבוצה בסדר גודל של פמליקאו", אומר הפרשן הפורטוגלי לואיס קטארינו. השחקן עצמו טען כי קיבל השכלה מצוינת בסן ז'רמן, ולכן הוא קורא את המשחק טוב יותר מאחרים. "אני יכול לתרום מניסיוני לחבריי לקבוצה", הוא אמר - ונהנה לדבר על החברות עם קימפבמה.

בלם אנטוורפן דילן בטובינסיקה שומר על גארת' בייל. KIRSTY WIGGLESWORTH, GettyImages
אחרי קמפיין בליגה האירופית, יפגוש את חבריו בליגת האלופות. בטובינסיקה נצמד לבייל/GettyImages, KIRSTY WIGGLESWORTH

מחכה לזימון מנבחרת קונגו

החזרה לכושר אף גרמה לו לחלום מחדש על כדורגל בינלאומי. את צרפת הוא לא יוכל לייצג לעולם, אבל השורשים הקונגולזים מעניקים לו אופציה נוספת והמגעים הראשוניים עם ההתאחדות התקיימו כבר מזמן. בגיל 26, זה עדיין לא מאוחר להשתלב בסגל קונגו, וזו אחת המטרות של הבלם שמדבר במשפחתו בשפת לינגלה, רגיל למטבח המסורתי ואף הצהיר בראיונות באפריקה: "אני מרגיש קונגולזי ואוהב את המדינה שלי".

הופעות בליגת האלופות בהחלט עשויות לחזק את מעמדו, ובמכבי חיפה יקבל בטובינסיקה הזדמנות להגשים חלום עליו ויתר די מזמן. פעם, כאשר שיחק באקדמיה של סן ז'רמן, הוא דמיין את עצמו עולה לכר הדשא בפארק הנסיכים לצלילי ההמנון המפורסם, אבל המציאות הוכיחה שאין לו כישורים מספקים לכך במועדון שטיפח אותו. כעת, שנתיים אחרי שחזה בחברו הטוב ביותר קומאן חוגג בגמר ליגת האלופות, הוא יוכל להתמודד מול סן ז'רמן וקימפבמה בעצמו. עשור אחרי שניצח את נערי יובנטוס בגמר טורניר ידידות, הוא ישחק גם נגד הגברת הזקנה על הבמה הגדולה.

אפשר לנחש איזו התלהבות אחזה בבלם כאשר האפשרות הזו הוצגה בפניו. פמיליקאו, שעוברת שינויים קיצוניים ביותר בסגל מדי קיץ בכל מקרה, לא עמדה באופן טבעי בדרכו - והחניך מהאקדמיה הקטארית מגיע ללבוש ירוק-לבן בכרמל. אל תצפו ממנו לכדרורים או למסירות אמן, אבל בכל הקשור לנחישות ומוטיבציה יהיה לא קל להתמודד איתו. כי מבחינתו זהו צ'אנס חייו, והוא יהיה מאושר לקחת אותו בשתי הידיים. זו צפויה להיות עונתו היחידה בליגת האלופות, והפעילות בקבוצת ווטסאפ עם החברים תהיה רבה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

עדין לא מאוחר להצטרף לליגת החלומות הרשמית לעונת 2022-2023 ולבנות הרכב חלומות שייקח אתכם עד לפרסים הגדולים. להצטרפות לחצו כאן ובואו להוביל את נבחרת החלומות שלכם. כל כוכבי הליגה כבר מחכים לכם שם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully