וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "לא הייתי יכול לחיות עם עצמי עד שלא הייתי מעפיל לליגת האלופות"

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 15:10

ההישג עם מכבי חיפה: "נותרה לי צלקת מהתקופה בבאר שבע". ההתעלות של אצילי: "היה חתום על השער שהעלה אותנו". והדרייב של שחר: "הוא בטירוף". מאמן מכבי חיפה ערך ריאיון נרחב לתוכנית הרדיו "קטן ב-2"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:4 על מכבי נתניה/ספורט1

ברק בכר הגשים חלום. אחרי האליפויות עם הפועל באר שבע, המאמן שבר את תקרת הזכוכית של עצמו כשהעלה את מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות. עבור הירוקים זו תהיה הופעה שלישית במעמד היוקרתי, אך עבור המאמן זו הפעם הראשונה שהוא יחווה את זה.

בכר התראיין ל"קטן ב-2", תוכנית הרדיו של יניב קטן קפטן מכבי חיפה לשעבר, ושם הוא התייחס לתחושות אחרי ההעפלה לשלב הבתים: "התחשוה אחרת. אליפות זה דבר מרגש אבל.. זה משהו שהוא קצת מעבר. זה משהו שכולם חולמים עליו, גם עם קרית שמונה כעוזר מאמן הגענו לשלב הפלייאוף נגד באטה בוריסוב והפסדנו בשלב הזה, אבל כמאמן ראשי זה אחרת. נותרה לי צלקת מבאר שבע ולא הייתי יכול לחיות עם עצמי עד שלא הייתי משלים עם המשימה הזו".

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
השאיר את "הצלקת מבאר שבע" מאחוריו. ברק בכר/מאור אלקסלסי

ברק, האם יש דיסטנס עם השחקנים?

"צריך להיות דיסטנס. המילה הנכונה יותר היא כבוד ביני לבין השחקנים. אני לא חבר שלהם, אבל אני מאוד מעריך אותם והם מעריכים אותי, ויש לי את הצוות שלי שהוא יותר קרוב אליי. אם שחקן רוצה לבוא ולהגיד איזה משהו, אז יהיה לו יותר נוח להעביר את זה דרך הצוות שלי. אם יש למישהו איזו שהיא בעיה, תמיד אשמע את מה שיש לו להגיד".

לכל שחקן יש אגו, איך מנהלים דבר כזה? נניח אם אצילי מוצא את עצמו בחוץ, או אבו פאני. איך אתה מנהל את זה?

"להגיד לך ששחקנים כמו אצילי ופאני אוהבים להיות על הספסל? לא. יש להם גם חלק מאוד משמעותי בדרך שלנו, פתאום לא לפתוח במשחקים כאלו זה אוכל אותם וגומר אותם, אבל בסופו של דבר המטרה שלי ושל הצוות היא להבהיר להם ולכולם שאם הקבוצה הזו תצליח - כולם ירוויחו. עומר אצילי לא פתח בכלל במשחקים במוקדמות האלופות למעט בקפריסין. הבן אדם נכנס בדקה ה-70 והיה אחראי לשער שגרם לנו לעלות לשלב הבתים. אף אחד לא יזכור את מה שהיה מקודם, זה לא קל כי באותו רגע רוצים להרוג אותך, אבל הם מספיק גברים כדי להתאמן טוב ולתת את המאה אחוז וכשאתה בא באנרגיות טובות, הכל משתלם לכולם".

הקהל רוצה עוד אליפות. איך מנווטים בין הליגה לליגת האלופות?

"זה התחיל במשחק נגד מכבי נתניה, שהצלחנו לעשות את הסוויץ'. יכול להיות שיותר קל כי זה סמי עופר, עם הקהל והטירוף ונתניה היא קבוצה שבאה לשחק. יש לנו מבחן עוד יומיים מול סכנין בחוץ, קבוצה מצוינת וביתית ונצטרך לעשות שינויים ורוטציות. השנה יש ליגה חזקה. אנחנו רואים את ההתחזקות, אנחנו יודעים את זה וגם אנחנו התחזקנו, אבל יש לנו עומס מאוד גדול ולא רוצים לאבד נקודות בליגה. המטרה שלי היא לגרום לשחקנים לשים את אירופה בצד. זה לא קל אבל זו העבודה שלנו. אני מחבק את זה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
"אצילי לא פתח כמעט בכל המשחקים במוקדמות האלופות והיה חתום על השער שהעלה אותנו לשלב הבתים"/ברני ארדוב

מי הולך לנחות במקום בוגדן פלאניץ'?

"אנחנו לא יכולים לפרט כי זה מאוד דינמי. יש לנו כמה ימים לעשות את זה וכל הזמן עולים ויורדים ויש שחקנים שרוצים ולא תמיד זה מסתדר. יש כמה שחקנים שעל הפרק ונעשה הכל שעד סוף השבוע יהיה רכש".

היו הרבה ביקורות בשנים האחרונות שאין מנהיג במכבי חיפה ועכשיו אני רואה שנטע לביא יוצא מן הכלל, שרי יוצא מן הכלל, אצילי יוצא מן הכלל, יש כמה לידרים בחדר ההלבשה.

"זה נושא מצוין כי יש פה את הנושא של מנהיגות. היום זו תקופה אחרת, שחקנים אחרים, שמות אחרים. פעם היה לך מנהיגים ושחקנים שמזוהים עם המועדון, היום זה אחרת ולכן אני כמאמן צריך לגרום לכולם להביא מנהיגות אחרת. נטע לביא הוא לא אחד שיתחיל בתקשורת בנאומים והכל, אבל יש לו את המנהיגות השקטה שלו. אותו דבר שרי, פלאניץ' ושון. המטרה שלנו כצוות לגרום לכל אחד להביא את המנהיגות בדרך שלו. אני נותן את משה רבנו כדוגמה - משה רבנו היה כבד לשון ועדיין היה המנהיג הכי גדול של עם ישראל 40 שנה במדבר. אתה יכול להיות מנהיג בדרך שלך ומכל שחקן אנחנו מנסים להוציא את הסוג מנהיגות הזו".

ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן עם קיליאן אמבפה. רויטרס
בקרוב בחיפה. מסי ואמבפה/רויטרס

קיבלתם בית מטורף בליגת האלופות. היה ויכוח שעם בית פחות נוצץ, היה יותר סיכוי להעפיל. מה אתה העדפת?

"כל שחקן רצה את הקבוצה והשחקנים שהוא מעריץ. לי זה באמת לא משנה, אני בתור מאמן בא ורוצה לנצח כל קבוצה וכל משחק וברור שזה לא יהיה קל וזה נראה כבלתי אפשרי. אני חושב שיגיע הרגע ואתה צריך לראות מול מי אתה משחק ולעשות את ההתאמות. הגישה שלנו זה ללכת ולשחק וללחוץ לתקוף ויכול להיות שנספוג הרבה, אבל צריך ללכת עם ה-DNA שלך אבל בצורה חכמה. לאורך זמן זה ישתלם".

הקהל בסמי עופר זה משהו יוצא דופן

"אתה אומר את זה ויש לי צמרמורת. גם בבית וגם בחוץ, גם באירופה בשנה שעברה הגענו לפראג והגיעו איתנו 1,500 אוהדים למלון והכניסו אותנו לטירוף. זו תופעה הקהל הזה שרק הולך ומתעצם - האצטדיון הזה קטן מדי להכיל את הכמות. יש טירוף של כרטיסים אתה מנסה להתפקס במשחקים בליגה וכל היום אתה מקבל בקשות לכרטיסים. זה רק מראה לך את הטירוף של הקהל, זה באמת כוח".

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
"האצטדיון הזה קטן מלהכיל את אוהדי מכבי חיפה"/ברני ארדוב

אתה בן 42 עם רזומה של מאמן בן 70. עד מתי תישאר בכדורגל הישראלי?

"אני לא יכול להגיד לך עכשיו. כל בן אדם שואף להתקדם. המטרה שלי היא המטרה הקרובה. אני עכשיו במכבי חיפה. למה אני צריך לחשוב על דברים אחרים? ברור שזו המטרה להתקדם, אבל אם תחשוב יותר מדי רחוק, אתה תאבד את הדרך באותו רגע. אני חי מרגע לרגע אבל עם שאיפות להצליח. אם נעשה משחקים טובים בליגת אלופות, זה יפתח לכולנו את הדרך להתקדם".

היה פה עשור קשה מאוד, הפכת את הקערה על פיה, הגעת לטופ. איך גורמים למערכת לדעת לשמור על הקיים?

"אני חושב שאנחנו רק התחלנו וזו עונה 3 במועדון ואחרי 2 אליפויות. כל המועדון הוכיח שהוא יודע לשמר ואפילו לשדרג ולחזק. אם התהליך הזה יימשך ואין סיבה שהוא לא יימשך כי יענק'לה בטירוף, ביחד עם ההנהלה".

מי איש הסוד שלך? עם מי אתה מתייעץ?

"קודם כל אישתי כמובן שזה הדבר הכי חשוב, וגם הצוות שלי שהם אנשי הסוד שלי".

לסיום, בקמפיין האחרון של ליגת האלופות מכבי חיפה השיגה 0 שערים ו-0 נקודות

"אני יכול להבטיח שנעלה לכל משחק בשביל לנצח. בשביל להבקיע, בשביל לשמח את הקהל. גם אם נקבל בראש. אנחנו נבוא ונעשה ונגרום לקהל שלנו ליהנות גם מליגת האלופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully