וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בחיפה: "העיר לא ערוכה לקלוט את תיירי ליגת האלופות"

28.8.2022 / 18:20

ראשת העיר הכריזה כי "האצטדיון והמלונות ערוכים" למשחקי מכבי חיפה, אבל חברי המועצה מוטרדים: "אין כמות חדרים מספיקה, העירייה לא נערכה בזמן"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:4 על מכבי נתניה/ספורט1

בעקבות העפלתה של מכבי חיפה לליגת האלופות, יש התרגשות רבה בעיר חיפה הצפויה לארח באצטדיון העירוני קבוצות כדורגל מהטובות בעולם, אבל יש גם דאגה. ליגת האלופות משריינת אלפי כרטיסים לאוהדים שאמורים להגיע לצפות במשחקים הבינלאומיים, ובעיר יש מי שמודאגים שהיא אינה ערוכה לארח אותם.

למשל חבר מועצת העיר ויו"ר עמותת "צעירים למען חיפה", קיריל קארטניק, שהוא גם אוהד כדורגל "שרוף". הוא אומר כי ככל הידוע לו לפחות 5,000 כרטיסים שוריינו לתיירים שאמורים להגיע מאירופה וטוען כי הכרזתה מהשבוע שעבר של ראשת העיר, ד"ר עינת קליש רותם, כי "אירופה הולכת להגיע לחיפה, האצטדיון והמלונות ערוכים לכל מי שיגיע" - חסרת בסיס ונכונה רק ברישא שלה. "בטוח יגיעו תיירים, השאלה אם העיר בכלל ומלונות העיר בפרט ערוכים למאסות האלה", אומר קראטניק.

ליגת האלופות, האצטדיון העירוני חיפה. מאור אלקסלסי
לפחות האצטדיון ערוך ומוכן/מאור אלקסלסי

לפי בדיקה קצרה שעשה, בבתי מלון בחיפה נכון להיום יש 1,593 חדרים לפי נתוני הלמ"ס ו-1,850 לפי התאחדות המלונות. הוא מציין כי שני בתי מלון חדשים במושבה הגרמנית שבנייתם הסתיימה מחכים עדיין לאישור מהנדס העיר, והוא מוכן להניח שיש בפועל 2,500 חדרים - מספר שהוא חושש כי לא יספיק, במיוחד על רקע אחוזי התפוסה הגבוהים במלונות העיר בחודשים האחרונים גם ללא תיירות כדורגל. עוד הוא מציין כי יש גם אוהדים ישראלים שיגיעו מרחוק וצפויים להגדיל אף הם את הצורך ואת הביקוש לחדרי מלון.

"מה העירייה עושה על מנת להיערך למשחקים הקרובים? מה העירייה עושה על מנת לקבל את התיירים שיגיעו? הרי אין מספיק חדרים בעיר", הוא תמה בשאילתא שהגיש היום (ראשון) לראשת העיר. "מה העירייה עושה על מנת להשאיר את הטעם הטוב לתיירים שיגיעו?". הוא מציין לדוגמה אירועים והפקות מיוחדות שהיה מצפה להם לקראת המשחקים שתארח חיפה והתיירים שיבואו בעקבותיהם.

לדבריו, "משחקי ליגת האלופות זאת הזדמנות מצוינת להציב את חיפה על המפה התיירותית הבינלאומית", הוא אומר כי הוא מצפה מראשת העיר "להתכונן לזה בהתאם", ומוסיף: "במצב שלנו כל תייר שיגיע וישים פה כסף בעסקים המקומיים, זאת ברכה לעיר. ראשת העיר רצתה ברצלונה? אז זו ההזדמנות שלה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ראשת העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם. שלומי גבאי
"רצתה ברצלונה? אז זו ההזדמנות שלה". ראשת העיר ד"ר עינת קליש רותם/שלומי גבאי

גם חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת הבית היהודי בחיפה שהוא יו"ר העמותה לתיירות ונופש חיפה (עפת"ח), יואב הרמתי, אומר כי "יש בעיה". לדבריו, "חיפה אינה ערוכה לקלוט היקף של 5,000 תיירים מחו"ל, 2,500 זה הגבול העליון שלה כי זה בנוסף לתיירות הרגילה. אבל הבעיה היותר גדולה שלי עם האמירה של ראשת העיר היא בחוסר התכנון ארוך הטווח של עיריית חיפה, אשר לא נערכה בזמן עם שותפיה לקליטת היקף תיירים שכזה. חוסר ההתאמה במקרה הזה לשיטתי נובע מקשר לקוי בין הנהלת עיריית חיפה למשרדי הממשלה בכלל ולמשרד התיירות בפרט. לא נזכרים במוכנות העיר שעתיים או יומיים או חודשיים לפני שהתיירים מגיעים. זה משהו שהיא הייתה צריכה לדאוג לו מראשית הקדנציה שלה ולצערי ניכר קיפאון, שלא לומר נסיגה, מאז היא מכהנת".

ראשת העיר חיפה בחרה שלא להתייחס לטענות.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully