וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסקת הצהובה, המושבה הישראלית והאלופה: היריבות של הפועל ב"ש

ויאריאל רוצה לנצח בישראל אחרי שני הביקורים הלא מוצלחים מול מכבי ת"א, בלטקסה הפך לישראלי השישי באוסטריה וינה ולך פוזנן רוצה להשאיר מאחוריה את ההשפלה במוקדמות האלופות

תקציר: הפועל באר שבע - קראיובה 3:4 (פנדלים, מוקדמות הקונפרנס)/ספורט1

אחרי שבעונה שעברה פספסה את ההעפלה לשלב הבתים של הקונפנרס ליג, הפועל באר שבע עלתה אמש (חמישי) בפעם הראשונה לבתים של המפעל החדש, והיום גילתה כי מצפות לה משוכות לא פשוטות בדרך לשלב הנוקאאוט. קבוצתו של אליניב ברדה, ששובצה בדרג השני בהגרלה, קיבלה בדרג הראשון את ההגרלה הכי קשה - ויאריאל, כאשר גם אוסטריה וינה מהדרג השלישי ולך פוזנאן מהדרג הרביעי הן בין האופציות היותר קשות שהיו בדרגים הללו. לקראת הגעת שלושת הקבוצות לאצטדיון טרנר, נערוך עימן היכרות קצרה.

מאמן ויאריאל אונאי אמרי. רויטרס
"מלך" הליגה האירופית מגיע לקונפרנס ליג. אמרי/רויטרס

ויאריאל

אחרי שהדיחה אשתקד את יובנטוס ובאיירן מינכן בדרך לחצי גמר ליגת האלופות, הצוללת הצהובה נחשבת לאחת הקבוצות החזקות ביותר במפעל. הקבוצה מספרד הגיעה לקונפרנס ליג אחרי שסיימה אשתקד במקום השביעי בליגה, ועבור מאמנה אונאי אמרי זהו יהיה הביקור הראשון במפעל. אמרי נחשב למאמן המצליח ביותר בליגה האירופית אחרי שהוביל את סביליה לשלוש זכיות רצופות בין 2014 ו-2016, וכן את ויאריאל לזכייה באותו התואר ב-2021 אחרי ניצחון בדו קרב פנדלים על מנצ'סטר יונייטד בגמר.

הקבוצה מחזיקה במספר שחקנים מנבחרת ספרד כגון החלוץ ג'רארד מורנו והבלם פאו טורס, יחד עם שחקן נבחרת הולנד ארנאוט דנג'ומה וג'ובאני לו סלסו מנבחרת ארגנטינה. בהגנה של הקבוצה משחקים שני אלופי עולם מ-2010 עם נבחרת ספרד - פפה ריינה בשער וראול אלביול במרכז ההגנה.

בשנים האחרונות ויאריאל הוגרלה פעמיים נגד מכבי תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית, ולא הצליחה לנצח על אדמת ישראל. בעונת 2017/18 הקבוצות נפרדו ב-0:0 באצטדיון נתניה, ובמחזור הסיום ניק בלקמן סידר למכבי תל אביב 0:1 מרשים בספרד על אף שהיה מדובר במשחק לפרוטוקול. בפעם השנייה, בעונת 2020/21 שכאמור הסתיימה בהנפת הגביע של הספרדים, הקבוצות נפרדו ב-1:1 בבלומפילד וקבוצתו של אונאי אמרי הביסה את הישראלים 0:4 בספרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתן בלטקסה חותם באוסטריה וינה. אתר רשמי, אוסטריה וינה, צילום מסך
הישראלי השישי של אוסטריה וינה. בלטקסה/צילום מסך, אתר רשמי, אוסטריה וינה

אוסטריה וינה

מהדרג השלישי קיבלה הפועל באר שבע את הקבוצה מבירת אוסטריה, בה משחק הליגיונר הטרי מתן בלטקסה. הסגולים החלו את העונה האירופית בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, אך נשרו לקונפרנס ליג בתום הפסד 6:1 לפנרבחצ'ה הטורקית בסיכום שני המשחקים. גם בליגה המקומית הקבוצה החלה את העונה ברגל שמאל, כאשר לאחר חמישה מחזורים היא מדורגת במקום התשיעי עם ארבע נקודות בלבד. בעונה שעברה סיימה אוסטריה וינה את העונה במקום השלישי. הקבוצה נחשבת למועדון פאר בכדורגל האוסטרי, עם 24 אליפויות ו-27 גביעים.

מתן בלטקסה שהגיע ממכבי תל אביב אמנם עוד לא ערך את הופעת הבכורה באוסטריה וינה בשל פציעה, אך כאשר יעלה לראשונה על כר הדשא הוא יהפוך לישראלי השישי במועדון. קדמו לו אבי בנימין ז"ל, שי הולצמן, עומר דמארי, רועי קהת ואלון תורג'מן.

שחקני לך פוזנן חוגגים. BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP, GettyImages
באר שבע פוגשת אלופה. לך פוזנן/GettyImages, BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP

לך פוזנן

הפולנים זכו בעונה שעברה באליפות המקומית בפעם השמינית אי פעם, אך כפי שקרה למכבי חיפה אשתקד, הם הודחו בשלב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות ונשרו ישירות למוקדמות הקונפרנס ליג, מבלי לעבור בדרך בליגה האירופית. הפולנים ניצחו במשחק הראשון של מוקדמות האלופות 0:1 את קרבאח, אך הובסו 5:1 בגומלין וכאמור נשרו. בדרך לשלב הבתים חלפה הקבוצה על פני דינמו באטומי מגאורגיה, ויקינגור האיסלנדית ודודלאנז' מלוקסמבורג.

על פי אתר "טרנספרמארקט", בסגל הפולני יש לא פחות מ-13 שחקנים עם שווי שוק של מיליון יורו ומעלה, כאשר בראשם ניצבים הבלם השבדי מיקאל אישק והקשר ההתקפי הפורטוגלי ז'ואאו אמראל עם שווי שוק של 3 מיליון יורו. עם זאת, בדומה לווינאים, לך התחילה את הליגה בצורה רעה במיוחד עם נקודה אחת בלבד מ-12 אפשריות. בקבוצה שיחק בעבר ישראלי אחד בלבד, מוחמד עוואד, שלא ממש הצליח להותיר את חותמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully