וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים מהסוף: חשיבות המשחק בפינלנד לסיכויי העלייה של ישראל

25.8.2022 / 11:08

השלב השני במוקדמות גביע העולם ייפתח הערב (18:30), אבל לאור ההפסדים הדחוקים שהיא כבר סוחבת - הנבחרת יודעת שרק ניצחון חוץ בטמפרה יותיר אותה בתמונה. וגם: הדילמה הרגשית של גל מקל והשפעתה על המערך המקצועי ביורובאסקט

פלייר ים מדר ודני אבדיה שרים אייל גולן באימון נבחרת ישראל/צילום: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

נבחרת ישראל תחל רק הערב (חמישי, 18:30) להופיע בשלב השני של מוקדמות גביע העולם, ובמידה רבה עשוי המשחק הראשון להספיק כדי לסמן לאן מועדות פניה: אחרי ההפסדים הדחוקים לגרמניה ולפולין בשלב הראשון, היא חייבת לנצח בפינלנד על מנת להיכנס לתמונת העלייה.

גיא גודס ושחקניו מדורגים כרגע במקום הרביעי בבית ז' עם מאזן 3:3; מאחוריהם שבדיה ואסטוניה עם 4:2, ומעליהם סלובניה (2:4), גרמניה ופינלנד (1:5). שלוש הראשונות יעפילו למונדובאסקט, כך שהפסד הערב ירחיק באופן משמעותי את ישראל מהפינים בפרט, ומהחבורה המובילה בכלל. לאור העובדה שלוקה דונצ'יץ' יופיע עם הסלובנים בחלון הנוכחי - רק מהלך מיוחד במינו יוכל להצעיד את הנבחרת למקום שבו היא רוצה להיות. אין ספק שניצחון בטמפרה יהיה כזה, על ראשם של לאורי מרקאנן, פטרי קופונן, סאסו סאלין, שון האף ו-13 אלף אוהדיהם.

נבחרת ישראל בכדורסל. דני מרון
ניצחון בפינלנד קריטי להעפלה. נבחרת ישראל/דני מרון

באופן טבעי, המנה העיקרית של הקיץ תוגש רק בסוף השבוע הבא, עם פתיחת אליפות אירופה בפראג, במפגש נוסף עם פינלנד. גודס הודה כבר לפני שבוע ש"90 אחוזים מהסגל כבר סגורים, ויש לי התלבטות בנוגע לעשרת האחוזים הנותרים"; המציאות עשויה להכתיב עבורו את ההכרעה, מבלי שהוא יידרש לפתור את הדילמה.

הקפטן גל מקל יחבור מחדש לנבחרת בסוף השבוע, כשתשוב ארצה לקראת המשחק מול שבדיה ביום ראשון. ההחלטה אם לטוס ליורובאסקט נותרה בידיו; את מפגש ההכנה האחרון עם רומניה והנסיעה לפינלנד הוא החמיץ כדי לשהות עם משפחתו לצד מיטתו של ווילי סימס, שנותר במצב קשה וסבוך מאז אירוע הלב שעבר. אם מקל ירגיש בשל מבחינה רגשית ונפשית לצאת למסע הממושך בפראג (ובתקווה גם בשלבים המאוחרים בברלין), הוא יהיה חלק מהסגל הסופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עידן זלמנסון, נבחרת ישראל. דני מרון
בסגל עשוי להתבצע טוויסט. עידן זלמנסון/דני מרון

מכיוון שפיב"א אינה מאשרת לנבחרות לבצע החלפות בסגל במהלך האליפות, רק 12 שחקנים יטוסו לצ'כיה בשבוע הבא. על פי התכנון המקורי, התכוון גודס להופיע עם מצבת סנטרים דלילה, קצרה ולא טבעית, כשאת מירב הדקות בעמדה הזו אמורים לחלוק ביניהם רומן סורקין וג'ייק כהן, בגיבויו של נמרוד לוי.

במילים אחרות, ישראל מתכוונת להשלים מראש עם הנחיתות המשמעותית שלה באזור הצבע, ולפנות למחוזות הסמול בול. במקרה שמקל יחליט שלא להשתתף בטורניר, לא מן הנמנע שיתבצע שינוי קל בקונספציה - ומצבת הגבוהים תקבל טוויסט עם השארתו של עידן זלמנסון, הסנטר הטבעי היחיד בנבחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • גל מקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully