וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השפעה כל כך רחבה, שייקח לה שנים להישכח": זוכרים את סלבה ברזילאי

שנה ללכתו של השדר האייקוני, הזיכרונות ממשיכים להציף את כולנו: צפו במשדר המיוחד להנצחת האיש שהחיוך מעולם לא ירד מפניו

משדר לזכרו של סלבה ברזילאי/ספורט1

שנה חלפה מאז הלך לעולמו סלבה ברזילאי בגיל 69, והזיכרונות ממשיכים להציף את כולנו. אנו מזמינים אתכם לצפות במשדר המיוחד שנערך אשתקד לזכרו בספורט1, עם קטעי ארכיון משמחים של השדר שהחיוך מעולם לא ירד מפניו, ושלל סיפורים של קולגות וחברים.

אחד מהם, שרון דוידוביץ', כתב היום: "סלבה עדיין פה. אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל אני לא מרגיש שסלבה הלך. אין יום שעובר, אפילו לא יום אחד, שהוא לא עובר לי בראש. אם זה סיפור שלו או ציטוט, או מחשבה מה הוא היה אומר על זה או איך היה מגיב בשידור ההוא. ההשפעה של סלבה היא כל כך רחבה, כל כך עמוק בלב, שייקח לה עוד שנים ארוכות - אם בכלל - להישכח".

מוטי איוניר, מבכירי הפרשנים של הערוץ, הוסיף: "סלבה היקר, אני יודע שאתה לא קורא הכי טוב עברית, אבל בכל זאת זה יהיה בעברית. היום לפני שנה לקחו לנו את החיוך את השמחה, את הבדיחות, את האור ואת הלב הטוב שלך. עד היום אני מחכה שתיכנס פתאום לחדר שידור עם החולצה של פוטין או רומריו או ברזיל, תחייך ותגיד לי שאני דביל, אבל זה לא יקרה ואנחנו נשמור אותך בלב שלנו בדימיון שלנו תמיד. כל חגיגה כל פנדל, כל גול מצחיק וגול יפה כל משחק של ברזיל, כל ברזילראו אתה איתנו ,תמיד תישאר איתנו, תמיד נדמיין אותך, תמיד נזכיר בדיחות שלך, נחשוב מה היית אומר או מה היית עושה. אנחנו נמשיך לחגוג ונמשיך לשדר בדיוק כמו שאתה לימדת אותנו בשידורים איתך
- בכיף, בהנאה, בצחוקים, לפעמים אפילו בבכי מרוב צחוק. זה לא אותו דבר בלעדיך, זה אף פעם לא יהיה אותו דבר בלעדיך, אבל אנחנו נמשיך כי אנחנו יודעים שזו הדרך שלנו להנציח אדם מיוחד ואהוב כמוך. אוהבים אותך לעד, איש יקר ואהוב".

סלבה ברזילאי עיתונאי ספורט. ., אתר רשמי
החיוך מעולם לא ירד מפניו. סלבה ברזילאי/אתר רשמי, .

"BOLA PRA FRENTE (בולה פרה פרנצ'י), כדור קדימה, זה היה המוטו של סלבה שלנו", אומר שלומי דניאלי, ששידר עם סלבה מאות משחקים, "הפנים קדימה, לא להסתכל לאחור, לחשוב חיובי, להיות אופטימי, לשמוח במה שיש, לחיות את החיים. שנה אחרי המוות של סלבה, אני מתקשה לגלגל את הכדור קדימה, הפעם זה לא עובד לי. סניור סלבאדור נמצא אצלי כל הזמן במחשבות, הקול שלו מהדהד לי באוזניים, הפה שלי מוציא מילים שלו ומדי פעם אני גם רואה את דמותו עומדת מולי. בשנה החולפת חזרתי לשדר את הברזיליראו עם הבוקפייס שהוא כל כך אהב, גם את החגיגה האירופית שלנו עם איווניר, אסף כהן, דור הופמן ושאר החברים, אבל זה לא אותו דבר. זה טוב, זה כייף, אבל לא אותו דבר בלעדיו. אני מתגעגע אליך סלביניו".

אסף כהן: "שנה בלי סלבה. איש הכדורגל האהוב עלי, גורו הכדורגל שלנו. הגורו של משפחתו, חבריו, עמיתיו ואוהביו איננו איתנו כבר שנה. וזה לא נתפס. הסיבה העיקרית שזה לא נתפס כי התחושה הייתה שסלבה היה כאן תמיד ויהיה כאן לעד. הכי מהנה היה לצפות עם סלבה בכדורגל, בבית או באולפן בזמן שידור משותף.

"חווית צפיית הכדורגל עם סלבה הייתה יחודית ומיוחדת. כפרשן ידע לנתח את הכדורגל המשוחק באבחנות חדות, איך הקבוצות משחקות ובאיזה מצב רוח כל אחת מגיעה. אבל עבור סלבה זה היה משני, הכדורגל היה שואו שנועד לבדר את הצופים. וכמו פיטר פן של הכדורגל, אחרי הפרשנות, הידע וההיכרות המעמיקה, התרומם הילד שבו והשתלט על הערב. הילד, שנפעם מכל מסירה, הקפצה, בישול וגול. הילד, שמסתכל בעיניים נרגשות, מעריצות, אוהבות, על הכדור האהוב כל כך. הילד, שבכל רגע מיוחד שקורה על המגרש לא מתבייש לזעוק את התרגשותו. אני נרגש, נפעם, נלהב, תתלהבו איתי היה אומר מבלי להגיד. לראות כדורגל בגיל 45, 55, 65 כמו ילד או נער. סלבה נשאר צעיר באהבתו לכדורגל ובאהבתו לחיים.

"הוא חסר לנו בשידורי הליגה האירופית וחגיגות הנבחרות. הוא חסר לנו עם הלב העצום והנדיב שלו, עם החיוך והדאגה האבהית, עם האהבה לבריות, לחברים, לספורט. המשפטים על התרנגול בלול והינשוף בחיבור של השער, הבדיחה על הזברה מיובנטוס, הפיג'ואדה של חמישי בערב. אנחנו מתגעגעים. לא היה כמו סלבה, ואין כמו סלבה. הוא בליבנו לעד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

האיש שמאחורי "ארץ טרופית יפה"

ברזילאי בן ה-69 נולד בריו דה ז'נרו כילד שלישי ל-11 אחים וב-1971 עבר לישראל והתיישב בקיבוץ ברור חיל שבדרום. ברזילאי למד חינוך גופני במכון וינגייט ובסוף שנות ה-70' החל את הקריירה המוזיקלית שלו וחבר עם להקת ברור חיל למתי כספי וביחד העלו את המופע ארץ טרופית יפה שהתקיים ברחבי ישראל וצולם לרשות השידור באוקטובר 1978.

לאחר מכן החל לימודי משחק ותיאטרון והשתתף במספר הצגות ב"הבימה", בתיארון באר שבע ובעוד מספר תאטראות. ב-1982 הקליט יחד עם חברו הקרוב אריק איינשטיין את השיר "בשבחי הסמבה" מתוך האלבום "יושב על הגדר", שם הוא מצר על הפסדה של נבחרת ברזיל במונדיאל 1982. כמו כן, השתתף בהקלטת השיר "מתוק התפוח" של הפרברים.

בשנת 1989 החל לעבוד ככתב ספורט של העיתון מעריב, שם עבד עד 1994. ב-1990 החל לעבוד בערוץ הספורט וראיין מספר כוכבים גדולים כמו רונאלדו, לואיס פליפה סקולארי ורומאריו. בנוסף הוא כתב טורי דעה למדור הספורט של "ידיעות אחרונות" במשך שנים. מ-2005 החל לעבוד כפרשן בערוצי ספורט1 והיה שותף לשידורי הליגה הברזילאית, הפורטוגלית והליגה האירופית, גביע ליברטדורס ועוד. לאורך השנים הוא סיקר שמונה מונדיאלים מאיטליה 1990 עד רוסיה 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully