וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל סונדגרן לא מעכל: "זה מטורף". בהאיטי מתגאים בפיירו

השבדי דיבר על ההעפלה והשער: "אני לא נוהג לבעוט, אבל כשכן, בדרך כלל זה מסוכן". במולדתו של החלוץ היללו: "הרבה יותר טוב מרונאלדו"

שחקני מכבי חיפה חוגגים את ההעפלה לשלב הבתים בארוחה משותפת/באדיבות מכבי חיפה

ב-1 ביולי השלימה מכבי חיפה את הרכישה היקרה בתולדותיה, כאשר החתימה את פרנזי פיירו לשלוש שנים אחרי ששילמה לגנגאן הצרפתית 1.6 מיליון יורו. הבכורה באלוף האלופים כללה החמצת פנדל בדו-קרב מול הפועל באר שבע והובילה לגל ביקורות, אבל לאחר מכן החלוץ החל לפרוע שטרות והחזיר למכבי חיפה בגדול עם חמישה שערים במוקדמות ועם דומיננטיות מכרעת גם במשחק העלייה בבלגרד.

במולדתו האיטי עוקבים בעניין אחרי כל צעד ואמש (שלישי) חגגו איתו את ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. פיירו יהיה בסך הכול הנציג הרביעי אי פעם של המדינה מהאיים הקריביים במפעל המרכזי של אירופה.

פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה לפני אלכסנדר דראגוביץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד. Srdjan Stevanovic, GettyImages
מלך שערי המוקדמות. פרנזי פיירו/GettyImages, Srdjan Stevanovic

הראשון היה החלוץ וואניו אלואה, שזכה באליפות צרפת עם לאנס וגם עם מונאקו, שיחק עם שתיהן בשלב הבתים ובמדי הראשונה גם כבש את שערו היחיד ב-0:1 על פנאתינייקוס באוקטובר 1998. השני היה רז'ינל גורו, מגן/קשר סטנדרד ליאז' שרשם שלוש הופעות בשלב הבתים ב-2009, במקביל לקמפיין הקודם של מכבי חיפה. האחרון שעשה את זה לפני פיירו היה הקשר דונלד גרייה, שהיה שותף ב-2017 לקמפיין ההיסטורי של קרבאח האזרית עם שש הופעות ובישול.

אז להאיטי יש רק שער אחד בליגת האלופות, אי שם ב-1998, ובמדינה מקווים שפיירו יספק את השער השני. החלוץ בן ה-27 הוא מלך שערי מוקדמות ליגת האלופות כרגע עם חמישה שערים (לצד ויקטור בוניפייס שהבקיע כמות זהה במדי בודו גלימט ואז נמכר לאוניון סן ז'ילואז ב-2 מיליון יורו) ומוביל את קטגוריית האיומים למסגרת עם 13 ניסיונות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בתקשורת במולדתו התלהבו וב"האיטי טמפו" נכתב: "לוקאקו של האיטי הצטרף למועדון היוקרתי". העיתונאי רישארסון ביגו התגאה: "פרנזי פיירו, שזה עתה העפיל עם קבוצתו לליגת האלופות, טוב בהרבה מכריסטיאנו רונאלדו שישחק עם מנצ'סטר יונייטד בליגה האירופית". עיתונאי אחר, ז'פט זאן, צייץ: "פיירו תרם רבות להעפלה של מכבי חיפה. יש ייצוג להאיטי, כולנו מאחוריך".

ז'אן פייר אטיין הוסיף: "פיירו האמין בפרויקט של מכבי חיפה. הוא עזב את צרפת לטובת ישראל, מדינת כדורגל במקום ה-22 באופ"א. אחרי שלושה שלבי פלייאוף וחמישה שערים, פיירו עלה לליגת האלופות. רגע גדול בקריירה שלו".

פיירו נחשב כיום לשחקן הבכיר ביותר של האיטי, לצד המגן הימני קרלנס ארקוס שהיה שותף לעליית הליגה של אוקזר בצרפת והגיע בקיץ לוויטסה כמחליפו של אלי דסה. ההעברה של פיירו למכבי חיפה הייתה השנייה הכי יקרה בתולדות המדינה, כאשר רק על ג'ף לואיס שילמו יותר (סטנדרד ליאז' רכשה אותו מנאנסי ב-2.4 מיליון יורו בקיץ 2014 ומכרה אותו לקון בחלוף שנה תמורת 2 מיליון).

אחד מגיבורי הערב היה כמובן דניאל סונדגרן, שכבש את השער הראשון והוריד את הירוקים לחדרי ההלבשה בפיגור מינימלי של 2:1, ועם הרבה מומנטום לקראת המחצית השנייה. "זה היה מטורף, זה מרגיש פנטסטי", אמר לתקשורת השבדית. "אני לא חושב שעדיין עיכלנו את זה עד הסוף. ידעתי בשלב מוקדם שיש לנו קבוצה טובה, אחרי שניצחנו את אולימפיאקוס. אבל ללכת לבלגרד ולשחק מול הכוכב, במנהרה הזאת, זה היה סיפור אחר לגמרי. לשחק בליגת האלופות זה חלום ילדות שהתגשם. היתה לנו פתיחה מסויטת".

שחקן ההגנה השבדי סיפר על השער שלו ואמר: "קיבלתי את הכדור מחוץ לרחבה. אני לעתים רחוקות בועט, אבל כשכן, בדרך זה כלל זה מסוכן. הלכתי על זה. הכדור קפץ ונכנס. זו היתה בעיטה די טובה, ואולי גם טעות של השוער. ידענו לפני המשחק שהכוכב לא במצב מנטלי כל כך טוב, הם צעקו אחד על השני במנהרה לפני כן. היו שם 55 אלף איש משוגעים שצעקו. חתמתי במכבי חיפה מתוך סיבה מסוימת, והמעבר הזה אפילו טוב יותר משיכולתי לחלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully