וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיני יציעים ריקים, בצל המלחמה: הליגה האוקראינית פתחה עונה חדשה

אחרי שאשתקד הליגה בוטלה בפברואר, במדינה מוכת המלחמה מתאימים את עצמם למציאות הקשה עם מקלטים ואנשי צבא במגרשים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 23.8/ספורט1

באוקראינה מציינים בימים אלה חצי שנה לפלישה הרוסית ולתחילת המלחמה מול השכנה העוינת. בנוסף, במדינה מציינים היום (שלישי) סימן ראשון של חזרה לשפיות ונורמליות עם פתיחת עונת הכדורגל החדשה. כזכור, העונה שעברה בוטלה בחודש פברואר בעקבות הלחימה, וכעת במדינה מנסים לפתוח דף חדש.

באופן מתבקש, באוקראינה התאימו את הליגה לתנאים החדשים. כל המשחקים נערכים בשלב זה ללא קהל על מנת לא לסכן את האוכלוסייה הכללית, וכל המשחקים נערכים בבירה קייב או במגרשים אחרים במערב המדינה, הרחק מהמקומות בהן המלחמה עדיין בשיאה. בכל המגרשים התקינו אזעקות למקרה שיהיו הפגזות, ובמצב חירום שכזה הנוכחים במגרש יתפנו למגרשים.

כל משחק יהיה מלווה בנוכחות של אנשי צבא, ואם לא יתקבל אישור לחדש משחק בשעה שלאחר פינוי השחקנים בשל ההפצצות, תתקבל החלטה משותפת האם בכל זאת לחדש את ההתמודדות או שמא לדחות אותה מחשש לפציעה אפשרית של השחקנים.

מי שנאלצו לשלם את מחיר המלחמה הן קבוצות דסנה ומריופול, ששיחקו בליגה בשנה שעברה אך נשארו בצד העונה מכיוון שהערים והמגרשים שלהן נפגעו קשות מאירועי המלחמה.

שחקני שחטאר דונייצק ושחקני מטאליסט. רויטרס
יציעים ריקים בקייב. שחטאר דונייצק נגד מטאליסט/רויטרס

עד חידוש העונה בליגה המקומית, מספר קבוצות אוקראיניות כבר הספיקו לשחק בשלבי המוקדמות של המפעלים האירופיים השונים, אך אירחו במדינות אחרות. דינמו קייב תנסה לחולל סנסציה ולהעפיל לליגת האלופות על חשבונה של בנפיקה, שתארח הערב את הגומלין בליסבון אחרי 0:2 במשחק הראשון. עם זאת, לאוקראינה בכל מקרה תהיה נציגה בשלב הבתים, שחטאר דונייצק, שתיאלץ לארח מחוץ למדינתה אחרי שכבר התגרלה בשנים האחרונות לשחק בקייב, הרחק מהבית.

קבוצתו לשעבר של מנור סולומון, שהייתה משופעת בברזילאים בשנים האחרונות, שינתה לחלוטין את פניה. כל הזרים שהיו במועדון בעונה שעברה עזבו, אך הכתומים כן הצליחו להנחית שני זרים חדשים - המגן הברזילאי לוקאס טיילור והקשר הקרואטי נבן ג'וראסק. גם המאמן האיטלקי רוברטו דה זרבי עזב, ובמקומו הגיע איגור יוביצ'ביץ' הקרואטי, שאימן בעונה שעברה קבוצה אחרת מאוקראינה - דנייפרו.

לצערם של הכתומים, את עונת 2022/23 הם התחילו בצליעה עם 0:0 "ביתי" מול מטאליסט מול יציעים ריקים באצטדיון האולימפי בקייב, שאירח בעבר את גמר יורו 2012 ואת גמר ליגת האלופות 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully