וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום הולדתה ה-15, דוויין וייד דורש: שנו את השם והמגדר של בתי הטרנסג'נדרית

כוכב העבר שריגש את ארצות הברית כשתמך בבתו שעוברת תהליך להתאמה מגדרית, פנה לרשויות בלוס אנג'לס בבקשה לשנות את רישומה החוקי - למרות התנגדות האם

זאיה ווייד, בתו של דוויין וייד, נפגשת עם מישל אובמה/מתוך יוטיוב

בפברואר 2020, אחרי שכבר פרש מכדורסל, קיבל דוויין ווייד הכרה מחודשת בכל רחבי ארצות הברית. זה קרה אחרי שהכריז בגאווה שבנו בן ה-12 זאיון עובר תהליך להתאמה מגדרית, מתכנן להפוך לזאיה ולהיחשב אישה. התמיכה הבלתי מסוייגת של ווייד בבתו עוררה בזמנו מגוון תגובות ורגשות, וכעת, שנתיים אחרי, הוא לוקח את זה צעד אחד קדימה.

על פי דיווחים בארצות הברית, ווייד הגיש בקשה רשמית לרשויות בלוס אנג'לס לשנות את השם והמין של בתו, אחרי שמלאו לה 15. בימים הקרובים הבקשה צפויה לקבל חותמת רשמית, ומי שנולד בשם זאיון מלאקי ווייד תהפוך לזאיה מלאקי ווייד.

דוויין ווייד עם בתו הטרנסג'נדרית זאיה. מתוך טוויטר, צילום מסך
אבא גאה. ווייד עם זאיה/צילום מסך, מתוך טוויטר

ווייד בן ה-40, אחד השוטינג גארדים הטובים בתולדות ה-NBA, היה למעשה מי שדחף את בתו לעשות את הצעד ולקבל אישור חוקי ורשמי לשינוי המגדר. הוא הגיש את הבקשה בשל דרישתה של בתו, מבלי לקבל את ההסכמה המפורשת של האם, גרושתו סיווואן פונצ'ס. מערכת היחסים של פונצ'ס עם זאיה מוגדרת כ"תלושה" ולמעשה ווייד מגדל אותה יחד עם בת זוגו הנוכחית, השחקנית גבריאל יוניון.

בשנתיים האחרונות ווייד נרתם באופן אבסולוטי למען בתו, והפך לשגריר בלתי רשמי של טרנסג'נדרים בארצות הברית, שראו באבהות שלו ובתמיכה שלו מודל לחיקוי. לפני שנתיים סיפר ווייד בתוכנית של אלן דג'נרס: "זאיון נולד בתור בן, אבל יום אחד הוא הגיע הביתה ואמר לנו 'היי, רציתי לדבר איתכם. אני חושב שאני מסוגל ללכת עם האמת שלי, ורוצה שמעכשיו תתייחסו אליי כאל אישה. אשמח אם מעכשיו תקראו לי 'זאיה'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אני ואשתי לא יכולים להיות יותר גאים בה. היא מרגשת אותנו ומסבה לנו אושר", אמר ווייד. "אנחנו לוקחים את האחריות שלנו כהורים ברצינות גדולה. כשאחד הילדים מגיע הביתה עם שאלה כלשהי, התפקיד שלנו בתור הורים הוא להקשיב לו ולתת לו את כל המידע שיש ברשותנו, את כל התמיכה שאנחנו מסוגלים לתת. כמובן שזה לא משנה כשמדובר בענייני מיניות ומגדר".

בת זוגו, גבריאל יוניון, תמכה אף היא בזאיה באופן פומבי ואמרה:
"מה הטעם בחיים האלה אם מנסים להיות משהו שאת לא? להיות מישהי שאת לא, זה הדבר הכי מטופש שאפשר להעלות על הדעת. זאיה היא ילדה נפלאה, מלאת תשוקה, אהבה וחכמה, ואנחנו כל כך גאים בה. זה בסדר להקשיב, לאהוב ולכבד את הילד שלך בדיוק כמו שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully