וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברמוב: "אצטרך עזרה כלכלית כדי להעניק לבית"ר איכות חיים"

22.8.2022 / 13:00

הבעלים החדש במסיבת עיתונאים: "אני לא גולדהאר או שחר, קורא לאנשי עסקים ירושלמים ולאוהדים לעזור לקבוצה. חוגג עשה רבות עבור המועדון. אם זרגרי ירצה לעבור למכבי חיפה, אכבד את ההסכם. ברקוביץ'? לא סופר אותו"

ברק אברמוב במסיבת עיתונאים ראשונה כבעלים של בית"ר ירושלים/צילום: שלומי גבאי; עריכת וידאו: אביעד בלילי

שני המשחקים הראשונים של בית"ר ירושלים בעידן ברק אברמוב הסתיימו בהפסדים צורמים, אך במועדון מקווים כי הגעתו של הבעלים החדש תאפשר לייצב את הספינה ולצאת לדרך חדשה אחרי שנים קשות תחת משה חוגג. היום (שני) קיים אברמוב מסיבת עיתונאים, בה הוא התבטא לראשונה מאז רכש את בית"ר.

"זו הייתה עסקה מאוד ארוכה ומורכבת, הדברים לפעמים נראו לא מובנים לאנשים ולכן אני פה היום", פתח אברמוב את דבריו. "הגעתי לבית"ר ירושלים אך ורק מאהבה לקבוצה ולמועדון. זה לא סוד שאני אוהד מאז שאני זוכר את עצמי, לא הסתרתי זאת גם כשהייתי בעלים של מועדון אחר בישראל. בית"ר חשובה לי מאוד וכשהבנתי שהיא על סף פירוק ניהולי ומקצועי והולכת לרדת לליגה א' עם מינוס 12 נקודות, ואלה לא סיפורים ואין מושיע אמיתי למועדון, הרמתי את הכפפה יחד עם משה חוגג ויצחק יונגר. אם חשבתי שזה יהיה כל כך מסובך, לא חשבתי. חשוב לי להבהיר שלא עשיתי את התהליך מתוך אינטרס כלכלי".

עוד הוסיף בנוגע לרכישה: "עורכי הדין שלי אמרו שזו העסקה הכי מורכבת שהייתה בכדורגל הישראלי, כי בפעם הראשונה היו מעורבים גורמים שלא קשורים לכדורגל. כמו יחידת להב 433, בית משפט פלילי והרבה אנשים שחייבים להם הרבה מאוד כסף. עד כדי כך היה מסובך, שיום לפני הרמתי ידיים למרות כל הרצון הטוב, אבל בסוף אני שמח שאנשים טובים מצאו פתרונות. זו הפעם הראשונה שמועדון כדורגל לא נמכר מבעלים קיים לרוכש, אלא למשטרה ולבתי המשפט. לא ניהלתי מו"מ עם חוגג ואנשיו, אלא עם המשטרה. אני מודה להם שהם נרתמו והגיעו לנוסח סופי שהיה מוסכם על כולם".

אברמוב פנה לאוהדי בית"ר: "אני קורא לאוהדים - אני יודע שבית"ר ירושלים חשובה לכם, תעשו מנויים. אל תסתכלו על זה שהמנוי יקר יותר ב-100 שקלים, אלא כתרומה למועדון שהוא זקוק לה. לקחתי עליי את החובות ואסגור אותם, אבל בשביל איכות החיים שציינתי, צריך לעשות את זה ביחד. כל מי שיכול, שירכוש מנוי. לפני שבוע וחצי כמעט לא הייתה בית"ר ירושלים, ובאותה נקודה הייתם שמים 1,000 שקל. אז בואו תשימו אותם היום".

ברק אברמוב, בעלי בית"ר ירושלים. שלומי גבאי
פתח הכל. אברמוב/שלומי גבאי

ההתמודדות עם המצב הכלכלי במועדון: "אני הולך לעשות תכנית הבראה לבית"ר ולמחוק את החובות בשלוש השנים הבאות. אבל בסוף, אני אדם אחד עם יכולות כלכליות מוגבלות. חשוב לי מאוד שהאוהדים יהיו איתנו ולא יסתכלו על הפן הכלכלי, אלא על החיים של בית"ר בכדורגל הישראלי".

החובות: "כשרכשתי את המועדון, ידוע לי שלקחתי על עצמי חובות של 42 מיליון שקל. אלה חובות די גדולים למועדון כדורגל. אין פה פן עסקי. זו העסקה הכי גרועה שיכולתי לעשות אי פעם מהבחינה הזאת. ראיתי את בית"ר מעל הכל. הסכום הזה הולך להיות בפריסה של שלוש שנים".

אברמוב הודה לשחקני בית"ר: "השחקנים לא ידעו אם יקבלו משכורות בחודש יולי, ועדיין באו לעשות את העבודה בצורה הכי מקצוענית שיש. ביקרתי כדורגלנים כשהיה צריך, אבל פה מגיע להם עולם ומלואו על כך שלא הסתכלו על עצמם כמו בדרך כלל, אלא רק על טובת בית"ר. אני אומר להם תודה רבה על הבמה הזאת. יש לנו קבוצה טובה ומאומנת, עם ארבעה-חמישה שחקני חיזוק, נביא עוד שניים-שלושה בוודאות. מחלקת הנוער הכי חשובה בבית"ר ירושלים, אני זוכר את זה מימי ימק"א. בשנים האחרונות דברים לא נעשו בצורה טובה כל כך, אני פה בשביל להצעיד את המחלקה קדימה כי בלעדיה לא יהיה למועדון עתיד טוב. זה הבסיס לכל מועדון. התחלתי תהליך, לקחנו אנשי מקצוע לפרויקט מורכב ואני מאמין שבשנה הבאה תראו מחלקה יותר טובה".

על הבעלים שקדם לו: "אני רוצה להודות אישית למשה חוגג. הוא עשה רבות עבור בית"ר ירושלים, אני ראיתי כמה כספים הוא הזרים. בעזרת השם הוא יצליח בדרך החדשה שלו וכל העניין המשפטי יהיה מאחוריו. לפני העסקה הזאת לא הייתי חבר של משה חוגג, היינו קולגות. היום אנחנו חברים, אני יודע שבישראל קשה להכיר בטוב כלפי אנשים".

ברק אברמוב חותם על רכישת בית"ר ירושלים מידי משה חוגג. בית"ר ירושלים, אתר רשמי
נהיו חברים. חוגג ואברמוב/אתר רשמי, בית"ר ירושלים

אברמוב הוסיף תודות: "אנשים אמרו לי לא לעשות את העסקה הזאת ורבו איתי. אני רוצה להודות לעו"ד שלי רועי רוזן ולאיש הכי חשוב בעסקה הזאת - ניר ברקת. האהבה שלו לעיר והתרומה שלו לבית"ר לא ניתנות להערכה. הוא ישב איתי סביב השולחן בלילה שלפני פריימריז בליכוד. הוא מצא זמן עד 4 בבוקר למצוא איתי פתרונות לרכישת בית"ר ירושלים. זה רק מראה כמה היא חשובה לו. זה לא מובן מאליו, אני בטוח שנמשיך לעבוד יחד בעתיד. אודה גם לעיריית ירושלים ולעומד בראשה, משה ליאון. כשהם הבינו מה אני רוצה, הם התעשתו ונתנו את הערבות. אני בטוח שנצעיד ביחד את בית"ר קדימה".

הבעלים המשיך: "ליוסי אבוקסיס היה עדיף בזמנו ללכת למועדון אחר מבני יהודה, לטובת הקריירה שלו. כן באתי ואמרתי למשה חוגג שאני תורם את בית"ר ירושלים את יוסי אבוקסיס מבחינה כלכלית, אבל לא עלה בדעתי אז שאהיה הבעלים של המועדון. הוא עשה כאן עונה טובה ובית"ר החתימה אותו. הוא ראוי והוא מאמן מצוין".

סאגת בית וגן: "בית וגן בבעלות של אנשי עסקים ירושלמים ב-100%. אגב, אני לא מכיר ובחיים לא ראיתי אותם. אין לי שום קשר לבית וגן. אבל בית"ר צריכה לקבל מתקן ראוי ממנה. העירייה צריכה למצוא קרקע חלופית, משמע שיהיה לנו מתקן אימונים למחלקת הנוער, עם פנימייה, חדר אוכל, טריבונות ומגרשים ברמה הכי גבוהה. וכמובן גם לקבוצה הבוגרת. מדוברת בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. כרגע אני מבין שזה לא הולך לקרות, ואני קורא לעיריית ירושלים - בואו נעשה מתיחת פנים לבית וגן. נירתם לזה בפן הכלכלי, נביא תורמים לזה. או שנעצב את המתקן מחדש, או שנעבור לאחד חדש כמו שמגיע לבית"ר".

הרצון לרדת מהעסקה בדקה ה-90: "יום לפני החתימה, הרמתי ידיים בגלל מורכבות העסקה. באותו בוקר, האישורים שהייתי צריך - לא קרו. אני אדם אחד שרוצה להציל את בית"ר, אבל בסוף קשה לי. היה גדול עליי, והודעתי שאני יורד מזה. כנראה משה חוגג הבין באותו רגע שהקבוצה יורדת לליגה א', קיבלתי מעל 6,000 הודעות מאוהדי בית"ר בפרט וכדורגל בכלל, שאמרו לי כמה חשוב להציל אותה. מדברים על ג'קי בן זקן כאיש מתועב, הוא רק רצה לעזור לבית"ר להישאר בחיים. לפני שנתיים אבי לוזון היה השושבין של העברת יוסי אבוקסיס להפועל באר שבע, אז הכל היה בסדר, אבל כשזה ג'קי בן זקן - שהוא חבר של ניר ברקת כבר שנים - מציל את בית"ר, זה אסון. בתקשורת כאן מחפשים רק את הרע. אלך יד ביד עם כל אדם שיהיה בעד טובת בית"ר ירושלים, ג'קי בן זקן הוא איש ראוי שמבין כדורגל ובא לעזור".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הבעלים קרא לעזרתם. אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

ההתנהלות מול "לה פמיליה: "כל עוד 'לה פמיליה' יהיו ארגון אוהד, אני אלך איתם. מה שהיה, היה. איתי זו דרך חדשה. כל עוד לא תהיה גזענות, לה פמיליה ובית"ר ירושלים יהיו אחד כי בלעדיהם המועדון לא יכול להתקיים. בשבת האחרונה הם הוכיחו מהי אהדה לקבוצת כדורגל. קבוצה שקיבלה ארבעה שערים והם נשארו לעודד אותה אחרי המשחק, לא ראיתי דבר כזה מעולם. הם הבינו שבעבר הם עשו טעויות, אולי גם הבעלים, אבל אנחנו פה בשביל להסתכל קדימה".

הסכם אביאל זרגרי: "דברים נעשו לפניי ועסקת זרגרי נחתמה לפני שרכשתי את המועדון. יענקל'ה שחר נרתם לעזרת בית"ר ירושלים, אני מפה אומר לו תודה וזו לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת. אכבד את ההסכם, כל עוד השחקן ירצה לחתום במכבי חיפה. אם לא ירצה, הוא יישאר והחוב יחזור להיות חוב. נשב אחרי שמכבי חיפה יסיימו את מוקדמות ליגת האלופות".

אברמוב התבקש גם להתייחס לביקורת שספג מאייל ברקוביץ' במהלך ניהול המגעים לרכישת בית"ר, ואמר בתגובה לפרשן ושחקן העבר: "אני לא סופר אותו".

עוד אמר אברמוב: "אם אנשים לא יירתמו כלכלית למען בית"ר, המצב לא יהיה טוב. השנה הצלחתי להעמיד תקציב שכר שחקנים של 12-13 מיליון, בשנה הבאה זה לא יהיה. אנחנו מועדון גדול והצלחתי להשאיר את המועדון בחיים, אבל אנחנו זקוקים לעזרה הכלכלית. אין קהל שלא בא בטענות לבעלים. גם אני כאוהד ביציע בטדי. יש רצוי ויש מצוי, המצוי של בית"ר קשה מאוד. אני דואג לתקציב שכר שחקנים מספר 6-7 בליגה, אבל הקבוצה צריכה להיות טופ 3 בליגה. מעל 10 מיליון שקל הוזרמו לבית"ר ירושלים, יותר מזה אני לא מתכוון להזרים השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully