וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה ירוקה: ורדר ברמן מכניסה רוח חדשה לבונדסליגה

22.8.2022 / 12:00

אחרי הירידה הטראומטית ב-2021 ומשבר שנמשך עד נובמבר, עלתה ברמן למקומה הטבעי בזכות המאמן אולה ורנר, והסגל הצנוע שלה רוצה לתת שואו מול כל יריבה. כך נולד אחד המהפכים המטורפים ביותר בתולדות גרמניה, מול דורטמונד בשבת

תקציר: בורוסיה דורטמונד - ורדר ברמן 3:2/ספורט1

הייתה זו הפעם הראשונה אי פעם בבונדסליגה בה כבשה קבוצה כלשהי שלושה שערים אחרי הדקה ה-89. בגרמניה רגילים למשחקים דרמטיים ורבי שערים לאורך יותר מ-50 שנה, אבל דבר כזה בכל זאת טרם נצפה שם. ומי חתומה על ההיסטוריה בשבת? ברמן, שחזרה זה עתה לליגה הבכירה, הפציצה שלוש פעמים באיצטדיונה של בורוסיה דורטמונד שהובילה 0:2 והרגישה את הנקודות בכיס.

שלושה מחליפים רשמו את שמם על הסנסציה. בדקה ה-89, היה זה לי ביוקנן, מגן אנגלי אלמוני בן 21, שהגיע בקיץ מדרבי קאונטי המפורקת ושלח טיל ממרחק - במה שנראה אז כשער מצמק חסר תועלת. 70 משחקים היו לביוקנן בליגת המשנה באנגליה, והוא לא כבש אפילו פעם אחת, גם כאשר וויין רוני עמד על הקווים. והנה לכם - כבר בהופעתו השלישית בגרמניה יש לו שער ראשון בקריירה. לא יכולה להיות התחלה טובה יותר.

שחקן ורדר ברמן, לי ביוקנן, חוגג נגד בורוסיה דורטמונד. רויטרס
מה שנראה כמו שער מצמק חסר תועלת הפך למהפך. לי ביוקנן, מימין/רויטרס

בדקה ה-93, היה זה תורו של ניקלאס שמידט. בוגר האקדמיה המקומית, שטיפח פעם תקוות גדולות להפוך לכוכב, כמעט נזרק מהמועדון לפני שנה אחרי תקופת השאלה כושלת באוסברוק, אבל דווקא ירידת הליגה עזרה לו להישאר, ובשבת הוא התכבד לשחק בבונדסליגה בפעם השניה בחייו, אחרי הופעה קצרצרה כמחליף אי שם ב-2016. מי היה מאמין שהוא ינגח לרשת וישווה ל-2:2? אפילו שמידט עצמו לא העז לחלום על תסריט כזה.

ואז בא גם אוליבר בורק. הסקוטי המזוקן טייל המון עד גיל 25, ולא הותיר את חותמו בשום מקום. רשימת הקבוצות המאוכזבות כללה את לייפציג, סלטיק, אלאבס ואפילו מילוול, והבעיה המרכזית היא שלמרות היותו חלוץ על הנייר, בורק פשוט לא הצליח לשים את הכדורים ברשת. ברמן קיבלה אותו ללא תמורה בקיץ, על תקן סחורה פגומה, והמציאות עולה על כל דמיון. במחזור הקודם, נכנס הסקוטי כמחליף מאוחר מול שטוטגרט, והישווה ל-2:2 בדקה ה-95. בשבת הוא נכנס כמחליף מאוחר בדורטמונד, והבקיע שער מושלם ועוצר נשימה בדקה ה-95. הפעם זה היה שווה ניצחון. אין דברים כאלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פחדה לשקוע כמו המבורג

ואם זה לא מספיק, אז ההיסטוריונים נברו וגילו נתון סטטיסטי מופלא נוסף. התברר כי זו הפעם הראשונה מזה יותר מ-40 שנה בה הפסידה דורטמונד במשחק ליגה ביתי בו הובילה 0:2. המקרה הקודם אירע אי שם בינואר 1982, והמבורג היתה היריבה. הצהובים-שחורים עלו ל-0:2 במחצית הראשונה, ובהפסקה החליט מאמן האורחת ארנט האפל להחליף את פרנץ בקנבאואר. למי שלא יודע, הקייזר בילה את שתי עונות בצפון המדינה בשלהי הקריירה שלו, ובעצם - באופן אירוני למדי - היה זה משחק החוץ האחרון בחייו בבונדסליגה. הוא צפה מהספסל כיצד השלימה קבוצתו קאמבק מרגש, וניצחה 2:3. לארס באסטרופ הדני כבש צמד, הורסט הרובש השלים את העבודה בדקה ה-82.

שחקני ורדר ברמן חוגגים. Christof Koepsel, GettyImages
טירוף שלא קרה 40 שנה. שחקני ברמן חוגגים/GettyImages, Christof Koepsel

המבורג זכתה באותה עונה באליפות, וב-1983 הניפה גם את גביע האלופות אחרי 0:1 על יובנטוס בגמר. היה זה אחד המועדונים המפוארים באירופה. בימים אלה היא פותחת כבר עונה חמישית ברציפות בליגה השניה, והקטסטרופה שחווה היריבה האיזורית המושבעת הפחידה מאוד את ברמן אחרי הירידה הכואבת ב-2021. כמו המבורג, היא התנדנדה במשך זמן רב מדי קצת מעל הקו האדום, עד שנפלה בסופו של דבר בעיתוי מזעזע, בדיוק כאשר מגיפת הקורונה הנחיתה עליה מכה כלכלית קשה. המנהל הספורטיבי פרנק באומן והמנהל הכספים קלאוס פילברי נותרו בתפקידם, והציבו לעצמם שתי מטרות עיקריות - צמצום הוצאות משמעותי ביותר, ובמקביל חזרה למקורות בכל הקשור לסגנון ולגישה למשחק.

המאמן ששיקר, פוטר - ופתר את הבעיה

אז בקיץ 2021, נמכרו מספר כוכבים על מנת לסגור את הגרעון, וגויסו רק שחקנים זולים מאוד שהתאימו לרוח הקבוצתית לדעת ההנהלה. תקציב השכר ירד מ-47 מיליון יורו ל-18 מיליון, ובתקשורת לעגו לברמן - רוב הפרשנים היו בטוחים שהיא עלולה לשקוע עמוק בבוץ. והרי החודשים הראשונים בעונה שעברה הצדיקו את התחזיות, כאשר ברמן היתה קרובה יותר לתחתית מאשר לצמרת עם חמישה נצחונות ב-15 מחזורים. בשלב זה, באופן משעשע במיוחד, הקורונה דווקא באה לעזרתה.

היתה זו פארסה אבסורדית שהפכה את ברמן לבדיחה - המאמן מרקוס אנפאנג זייף חיסוני קורונה כדי להימנע מבידודים, התרמית נחשפה, והוא נזרק מהמועדון בבושת פנים ביחד עם עוזרו. ואולם, היתה זו ברכה של ממש, כי הבחירה בו היתה שגויה מלכתחילה, והוא לא הלם את המטרות במלאכת השיקום. אולה ורנר, שמונה כדי להחליפו היה האיש המושלם, וההתבזות של אנפאנג היא שאיפשרה להביאו.

"ורנר ברמן"

ברמן חשקה בשירותיו של ורנר בן ה-34 עוד קודם לכן, אבל הוא היה עסוק בעבודתו בהולשטיין קיל - המועדון הצפוני ביותר בגרמניה מהעיר המזוהה עם הכדוריד, אותו הוא הצעיד לפלייאוף העליה לבונדסליגה ב-2021, וכמעט עשה היסטוריה. ורנר לא רצה לעזוב את קיל גם לטובת מועדון גדול הרבה יותר, אבל קבוצתו השיגה תוצאות גרועות מאוד בתחילת העונה שעברה, והמשבר גרם לו לשנות את התוכניות ולהתפטר בספטמבר. כך הוא היה פנוי להובלה בנובמבר, והחיבור הזה הוכיח את עצמו מהיום הראשון. עם הבוס החדש, יצאה ברמן לרצף של שבעה נצחונות, והמומנטום לא נעצר עד לסיום העונה. היא סיימה במקום השני לפני המבורג הלוזרית, והבטיחה עליה אוטומטית שנראתה כמעט בלתי אפשרית לפני בואו של המושיע.

מאמן ורדר ברמן אולה ורנר. Christof Koepsel, GettyImages
בסוף ברמן הצליחה לשים עליו יד. אולה ורנר/GettyImages, Christof Koepsel

"אולה העיר אותנו", קבע פילברי. הוא חיבר את הקבוצה, וגרם גם לקהל להאמין אחרי תקופה ארוכה של סבל. לא פלא כי בחנות הרשמית של המועדון נמכרים כיום מעילים וחולצות עם הכיתוב "ורנר ברמן". המאמן הצעיר מזכיר לאוהדים את תומאס שאף המיתולוגי, אשר כיהן בתפקיד במשך 14 שנה, בנה קבוצה מלהיבה ביותר, וזכה בדאבל ב-2004 עם כדורגל מהפנט. ורנר מאופק וסולידי כמו שאף, ומהמר על כדורגל הרפתקני מול כל יריבה - לא לגמרי כמו שאף, אבל בערך. לכן יש לגרסה הנוכחית של ברמן ניחוח קצת נוסטלגי, גם אם כולם יודעים שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, והסיכוי לחזור לצמרת בעתיד הנראה לעין שואף לאפס.

תחכו לשואו בכל שבוע

ברמן של שאף היתה אהובה בקרב חובבי הכדורגל הנייטרלים בגרמניה, והגעגועים אליה מורגשים גם היום. יש סימפטיה מסוימת למועדון הזה ברחבי המדינה, ולכן שובו לבונדסליגה אחרי היעדרות בת שנה בלבד התקבל בהתלהבות. עם ורנר, היתה גם ציפיה לכדורגל כייפי, ואחרי שלושה משחקים כבר ניתן לקבוע שהיא בהחלט מוצדקת. אין לדעת לאיזה כיוון ילכו המשחקים, אבל האוהדים יכולים לצפות לשואו מרתק בכל שבוע. במחזור הראשון, הציגה ורדר משחק הרפתקני באיצטדיונה של וולפסבורג, ופיספסה ניצחון בדקות הסיום כדי לסיים בתיקו 2:2. במחזור השני, היא היתה זו שקיבלה נקודה בזמן פציעות בזכות הסיומת המלוטשת של בורק, וגם אז זה נגמר 2:2 מול שטוטגרט. ואז באה גם ההצגה בדורטמונד.

מי שלא ראה את ההתמודדות, עשוי לחשוב שברמן גנבה את הנקודות בזכות הבליץ המטורף, אבל ההיפך הוא הנכון. בפועל, דווקא דורטמונד היתה קרובה לגניבה, בעוד האורחת שלטה במגרש לאורך רוב המשחק, ורק חוסר מזל מנע ממנה להוביל בשלב מוקדם הרבה יותר. גם מאמן בורוסיה אדין טרזיץ' הודה בסיום: "היה זה משחק חלש שלנו, וברמן היתה עדיפה. הגיע לנו להפסיד". "לברמן היו הרבה יותר אנרגיות חיוביות", העיד שוער דורטמונד גרגור קובל.

בעצם, זה מה שמאפיין את ברמן יותר מכל ב-2022 - אנרגיות חיוביות. זו קבוצה עם תקציב צנוע שביצעה החתמות מוגבלות בחלון ההעברות, אבל יש לשחקניה המון חוצפה, והם עולים למגרש ללא רגשי נחיתות, כדי לשלוט ולנסות לנצח כל מי שיעמוד בדרכם. איך שלא תסתכלו על זה, ברמן הולכת להיות להיט - גם אם תמצא את עצמה בקרבות תחתית. לא כדאי לפספס את משחקיה, כי היא עשויה לחולל סנסציות נוספות ולהיות חתומה על תקדימים הזויים נוספים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ורדר ברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully