וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תואר לרזומה: מדליית זהב לארטיום דולגופיאט באליפות אירופה

מדליסט הזהב של ישראל מטוקיו הבטיח את זכייתו בתרגיל הקרקע, בו סיים ראשון גם במשחקים האולימפיים, עם ציון 14.966 מרשים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 21.8/ספורט1

הישג ענק נוסף בקריירה העשירה של ארטיום דולגופיאט. האלוף האולימפי מטוקיו בתרגיל הקרקע זכה היום (ראשון) במדליית הזהב באליפות אירופה באותו התרגיל עם ציון 14.966 מרשים.

מבין שמונה משתתפים בגמר אליפות אירופה במינכן, דולגופיאט עלה למזרן שביעי וסיפק ביצוע שזיכה אותו בציון 8.866 לתרגיל בדרגת קושי 6.100. התרגיל הזה הספיק לו כדי לחלוף על פני כריסטופר מסארוש ההונגרי, שזכה במדליית הכסף עם ציון 14.600. ג'ייק ג'רמן הבריטי, שעלה למזרן אחרי דולגופיאט וחתם את התחרות, זכה במדליית הארד עם ציון 14.433.

ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי. Matthias Hangst, GettyImages
עוד תואר לרזומה. דולגופיאט/GettyImages, Matthias Hangst

זו המדליית הרביעית של דולגופיאט בתרגיל הקרקע באליפות אירופה (שנייה מזהב אחרי הזכייה ב-2020) ושביעית בסך הכל בתרגיל זה אם כוללים גם את המשחקים האולימפיים ואת אליפויות העולם. למתעמל בן ה-25 יש ברזומה גם מדליית כסף באליפות אירופה בתרגיל הקפיצות.

עוד קודם לכן זכה דימה דוצנקו באליפות אירופה לנוער בתרגיל המתח. הישראלי קיבל על התרגיל הזוכה ציון 13.366.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי. Matthias Hangst, GettyImages
ארטיום דולגופיאט על הפודיום/GettyImages, Matthias Hangst

שר הספורט חילי טרופר בירך את אלוף אירופה הטרי בעקבות ההישג: "ברכות לארטיום דולגופיאט שזכה במדליית הזהב באליפות אירופה. ארטיום ממשיך להביא הישגים ולהוכיח איזה מתעמל וספורטאי אדיר ולאורך כל הדרך שומר על נחישות, ריכוז וצניעות. ארטיום, גאים בך כל כך! אלוף אמיתי".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בירכה: "אלה הרגעים שעבורם כל ספורטאי וספורטאית מוכנים לעבוד כל כך קשה. כל יום, כל השבוע, כל השנה. יום התחרויות האחרון של אליפויות אירופה במינכן סיפק לנו גאווה ישראלית ענקית עם זהב של ארטיום על הקרקע, זהב של דימה על המתח בנוער ומקום 4 של מתן רודיטי במים פתוחים. הצלחות ומדליות שמצטרפות לחגיגת הספורט ההישגית הישראלית במינכן.
משכול לתקומה - כל ההצלחות במינכן הן אנדרטה של ניצחון לכבוד מורשתם של 11 גיבורי מינכן 1972 שנרצחו באכזריות וכולנו גדלנו על זכרם. יש עוד שנתיים ארוכות עד פריז והקיץ הזה נותן מוטיבציה לספורט הישראלי כולו לעבוד קשה לקראת קיץ 2024".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "עקבתי מקרוב והצלחות משלחות ישראל במינכן מעידות על עומק מקצועי בענפים השונים. ספורטאים ישראלים היום באים לנצח בכל זירה. החיבור בין ספורטאים מאומנים מלאי מוטיבציה ואמונה לבין צוותים מקצועיים במעטפת מאוד רחבה ממשיך לתת את התוצאות. יש לנו בהמשך השנה אליפויות עולם בכמה וכמה ענפים ועוד הרבה מאוד אתגרים למשחקים האולימפיים בפריז. כמנכ"ל הוועד האולימפי בישראל לצפות במאמנים שלנו, המנהלים המקצועיים, מנכליות ומנכלים האיגודים והיו"רים לצד האגודות קוצרים הצלחות על אדמת מינכן 50 שנה אחרי טבח יקירינו, זו הרגשה מצמררת ומרגשת כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully