וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן רודיטי סיים רביעי באליפות אירופה במשחה ל-10 ק"מ במים פתוחים

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 13:36

עוד הישג מרשים לשחיין הישראלי, שהיה קרוב למדליה במשחה האולימפי ורשם הישג שיא באליפות, אחרי שסיים רביעי גם במשחקים האולימפיים בטוקיו

מתן רודיטי שחיין מים פתוחים ישראלי. Al Bello, GettyImages
עוד הישג מרשים. רודיטי/GettyImages, Al Bello

עוד הישג מרשים לספורט הישראלי ולנבחרת השחייה: מתן רודיטי סיים היום (ראשון) במקום הרביעי באליפות אירופה במשחה ל-10 ק"מ במים פתוחים. מדובר בהישג השיא של הישראלי בן ה-23 מבני הרצליה באליפויות אירופה.

המשחה, שנערך בתנאי ים לא פשוטים עם גלים גבוהים ורוחות באוסטיה הסמוכה לרומא, היה צמוד במיוחד. אצל הגברים הייתה בריחה מוקדמת של ההונגרי דויד בתלהם, כשרודיטי מתייצב בקבוצת הרדיפה אחריו. בקילומטרים האחרונים קבוצת הרדיפה תפסה את ההונגרי, ומיד אחריה בוצעה בריחה נוספת של שלושה שחיינים, כשרודיטי לא מצליח להדביק אותם, אולם בורח גם הוא לדבוקה ומתייצב במקום הרביעי.

הקרב בפיסגה הוכרע ממש בישורת האחרונה ובסופו ניצח האיטלקי דומניקו אצ'רנצה עם זמן של 1:50:33.6 שעות, מרק אנטואן אוליבייה הצרפתי סיים שני מיד אחריו ולוגאן פונטיין, צרפתי נוסף, שלישי. רודיטי הגיע 23 שניות אחרי המנצח ו-17.5 שניות ממדליית הארד, כשהוא מקדים בין היתר את המדליסטים האולימפיים קרישטוף ראזובסקי וגרגוריו פלטריניירי.

רודיטי, כזכור, היה ההפתעה הנעימה של המשלחת הישראלית לטוקיו 2020 כשסיים במקום הרביעי במשחה במים הפתוחים. היה זה הישג השיא אי פעם של שחיין ישראלי במשחקים האולימפיים, וגם היום הצטיין במשחה האולימפי.

אצל הנשים, גם כן הייתה קבוצת בריחה מוקדמת של כמה שחייניות, כשאווה פביאן הישראלית מהפועל בית שמש התייצבה תחילה בדבוקה השנייה, שקצת ברחה לה בהמשך. בתום פיניש מרתק בסיום המשחה, לאוני בק הגרמניה השיגה את הניצחון בזמן של 2:01:13.4 שעות, ג'ינוורה טדאוצ'י האיטלקייה זכתה בכסף ואנג'ליקה אנדרה הפורטוגלית בארד. אלופת העולם שרון ואן רוונדל ההולנדית סיימה במפתיע מחוץ לפודיום ובמקום הרביעי. פביאן סיימה במקום ה-17 עם 2:07:23 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully