וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן אובריים: "חיפה? מההתחלה אמרתי שאני רוצה להגיע למכבי תל אביב"

הקשר התראיין לראשונה אחרי ניס. ביטון בטוח שפרץ כ"שוער הטוב בישראל", קניקובסקי יודע: "תהיה מלחמה מטורפת על דקות בקישור"

תקציר: מכבי תל אביב - ניס 0:1/ספורט1

לצד המחמאות לדניאל פרץ, סטיפה פריצה ואייל גולסה, שחקן נוסף של מכבי תל אביב שחגג אתמול (חמישי) את הניצחון המפתיע על ניס, היה יוריס ואן אובריים. הקשר היהודי-הולנדי הגיע לישראל בדיוק בשביל ערבים כאלה, ולאחר ה-0:1 הקשה, התראיין לראשונה מאז הגיע לקבוצה. "היה ניצחון קשה מאוד. המשחק התחיל בצורה מאוד לא פשוטה עבורנו, לא הצלחנו לייצר בכלל ניסיונות להתקפה ובעיקר התעסקנו בלשרוד את המשחק. במחצית השנייה כבר גדלנו לתוך המשחק, הקהל דחף אותנו בטירוף וגרם לנו להאמין שאפשר לעשות את זה", ניתח.

על השינוי שעשתה הקבוצה אחרי הפסקת המחצית: "המאמן ביקש מאיתנו לשנות כמה דברים, עמדנו במבנה קצת אחר מבחינה הגנתית. לחצנו יותר על הבלמים שלהם וזה עבד לנו יפה. ראיתם שזה היה קשה מאוד, אבל באירופה הכל יכול לקרות ואנחנו צריכים להאמין שאנחנו יכולים לייצר מצבים כדי להבקיע גם בצרפת".

על החוויה האישית שלו לשחק בשלבים הגבוהים של המסגרת האירופית: "התחושות שלי מדהימות אחרי המשחק הזה בגלל הקהל. אין קהל כזה בהולנד. זה נותן לך כל כך הרבה אנרגיות במהלך המשחק, זו אווירה שונה לגמרי. קיבלנו כל כך הרבה כוח מהאוהדים, אני מאוד אוהב את זה. אתה עובד קשה בכל העונה כדי לזכות באליפות ולהגיע למפעלים אירופיים, אז זה מאוד חשוב לנו להעפיל לשלב הבתים, זו מטרה של המועדון וזה חשוב לנו מאוד".

על כך שבחר בסופו של דבר במכבי תל אביב, למרות שגם מכבי חיפה ניסתה לצרפו אמר ההולנדי: "עבורי זה היה מאוד ברור מהיום הראשון שאני רוצה לשחק במכבי תל אביב. אמרתי לסוכן שלי לפני הרבה זמן שזה מה שאני רוצה, עוד לפני המועד בו החוזה סוכם. לא ידעתי שכתבו דברים כאלה ואחרים בתקשורת, זה לא הגיע אליי להולנד. הקשר הראשוני מול מכבי תל אביב היה הרבה לפני חודש ינואר, הייתי על הרדאר שלהם תקופה ארוכה. אמא שלי יהודייה והייתי מגיע לתל אביב לבקר את המשפחה מהצד שלה כשהייתי ילד. אני זוכר את הרגעים הכיפיים האלה, נהניתי מאוד בתור ילד להגיע לחופשות וטיולים בישראל".

יוריס ואן אובריים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אין קהל כזה בהולנד". ואן אובריים/ברני ארדוב

ניר ביטון שהולך ומסתמן כאחד השחקנים המובילים בקבוצה, סיכם גם הוא את הניצחון: "אמרתי כל הזמן שברגע שנשחק בתור קבוצה, אז כל אחד ייראה יותר טוב. לאט לאט אנחנו מתחברים ונראים יותר טוב. שיחקנו נגד קבוצה ברמה גבוהה מאוד, שמח שניצחנו. ניס זו קבוצה מאוד טובה, מאורגנת, הם יודעים מה הם רוצים מעצמם. יש להם שחקנים מאוד איכותיים בכל המגרש. היה משחק קשה, במחצית הראשונה הם הגיעו לכמה הזדמנויות ולמזלנו יש לנו את השוער הכי טוב בארץ מאחורינו. הפנים כבר קדימה לשבוע הבא, נקווה להוציא תוצאה טובה ולעלות לשלב הבתים".

על השיפור הגדול במשחק ההגנה העונה והעובדה שהקבוצה לא ספגה שער מול ניס משופעת הכוכבים: "מגיעות לדניאל פרץ המון מחמאות, הוא נתן משחק מדהים ולא רק נגד ניס. חשוב שיהיה שוער בשער שאנחנו סומכים עליו, שנותן לנו את כל הביטחון שאפשר. בוא נגיד שאם לא היו טעויות בכדורגל אז לא היו גולים. עשינו טעויות שיכולנו לשלם עליהן ביוקר ודניאל עשה כמה הצלות מדהימות. לשמור נגדם על שער נקי זה בוסט אדיר לשבוע הבא ואני באמת מקווה שנסיים את העבודה. זה לא יהיה קל. בסוף זה משחק אחד וחייבים לבוא לשם עם אמונה שאנחנו יכולים לעשות את זה".

על המשחק מול בני ריינה ביום ראשון אמר ביטון: "אני חושב שאם תשאל כל שחקן כדורגל מה הוא מעדיף, שבוע אימונים או שני משחקים בשבוע, כולם יגידו שני משחקים בשבוע. בשביל זה אנחנו במקצוע הזה, בשביל זה אנחנו ספורטאים מקצוענים. נבוא ביום ראשון, ננסה לעשות את המיטב ולפתוח את העונה עם שלוש נקודות חשובות ואחרי זה נחשוב על ניס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן ניס ארון ראמזי, מול ניר ביטון, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מלא במחמאות לשוער שלו. ניר ביטון/דני מרון

גבי קניקובסקי שנראה מצוין מתחילת העונה התייחס לטירוף של המשחקים במסגרת האירופית וסיכם: "אם להגיד את האמת, לשחק מול אצטדיון מלא עם אווירה כזאת זה חלום שהתגשם. זה לא מובן מאליו ואני שמח להיות חלק מזה".

על תדרוך המחצית והשינוי ביכולת בחצי השני: "באנו עם תכנית מסויימת, המאמן הכין אותנו ממש טוב. ברור שיש להם שחקנים ששווים עשרות מיליונים ויש פערי רמות, אבל צריך לדעת איך לשחק מולם ועשינו את זה מצוין. נלך לשם ונשחק אותו הדבר, התוצאה נזילה אבל אנשים לא האמינו לפני ועכשיו אומרים 'איזו מכבי תהיה השנה". אני גאה בכל השחקנים, גם במי שעלו ונתנו חמש דקות כי זה לא מובן מאליו".

על הסגל עמוס הקשרים והעובדה שכולם רוצים לשחק: "תהיה מלחמה מטורפת העונה על המקום בקישור, לכל שחקן מגיע לפתוח, אבל בסוף זו החלטה של מאמן ואני חושב שבשביל לקחת אליפות צריך סגל עמוק ויש צורך בכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully