וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים קדימה: הימורים לקראת העונה שבפתח בליגת העל

20.8.2022 / 8:00

הכדורגל הישראלי פותח עונה, וזה בדיוק הזמן לנחש: מי תזכה באליפות, מי תניף את הגביע, מי תהיה ה"מאמי" של המגזר ומי תמלא את תפקיד הסוס השחור. מומלץ לגזור ולשמור - לצורך התחשבנות עתידית במאי

תיקתקנו, 18.8/ספורט1

הנה הימור לא נועז במיוחד (ששווה כרגע כמו כל הימור אחר, כמובן): האלופה בסוף העונה תהיה מכבי תל אביב. לא משום שמכבי חיפה לא טובה לפחות כמו היריבה בצהוב, אלא שבהמשך למה שנכתב פה רק לפני שבוע, נראה שהאתגרים העומדים בפני מכבי חיפה, ביניהם זכייה באליפות שלישית ברצף בפעם השנייה בהיסטוריה לצד התמודדות מול ולאדן איביץ' וערן זהבי - גדולים מדי. הנה, כבר השבוע שמענו שבחיפה, קבוצה עם הרכב שני שיכול לפרק פה מחצית מהליגה בהליכה, מתלוננים על כך ששובץ להם משחק ליגה בין שני המפגשים עם הכוכב האדום בלגרד. זה כאילו שהם מתעקשים, כמעט בכל מחיר, להישאר קטנים.

אבל ברוך השם, הליגה הישראלית היא לא רק שתי הקבוצות שיריבו על כתר האליפות השנה. יהיה מעניין לראות מה יש להפועל באר שבע לומר בנושא. התחושה היא שהאדומים מהנגב אולי לא יזכו בתואר, אבל בהחלט ייתנו פייט. לשמחתנו, בליגה הראשונה בישראל יש עוד כמה מועדונים שמעוררים סקרנות לא מעטה.

צ'ארון שרי עם ניקיטה רוקאביציה שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
האתגרים יהיו גדולים מדי. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

למשל: האם בית"ר ירושלים תרד ליגה?

אם יש צדק בעולם - וכולנו יודעים שאין - התשובה היא חד משמעית כן. בסוף העונה בית"ר ירושלים, עם כל הברק אברמוב והיוסי אבוקסיס שלה, עם כל הלה פמיליות וכיפופי התקנון שלה - תרד לליגה הלאומית. והיא תעשה את זה בגאון, בספורטיביות, על הדשא, באופן ששום להטוט משפטי יצירתי ושום חיפוי תקשורתי נלהב לא יצליח למנוע.

אבל הגמרא כבר לימדה את כולנו ש"צדיק ורע לו", וגם את ההפך, והאנשים שהטעויות שלהם כמעט הרסו את בני יהודה עד היסוד - אבוקסיס ואברמוב, יחד עם המועדון שהפך לאבק את כל מערכת החוקים והרגולציה הנדרשת לניהול כדורגל מקצועני ב־2022, לא יירדו ליגה. אל תתפלאו אם תמצאו אותם בפלייאוף העליון, אל תשפשפו עיניים בתדהמה אם הם ייקחו גביע באביב הבא. וכן, זה מסר רע ונורא לכל תרבות הכדורגל שלנו - מהאחים ניסנוב ועד הפועל ירושלים, ממכבי נתניה ועד מכבי חיפה. וחבל שכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוסי אבוקסיס, ברק אברמוב, בית"ר ירושלים. דני מרון
הטעות מבני יהודה יחזרו על עצמן בבית"ר? אבוקסיס ואברמוב/דני מרון

מי תהיה מלכת המגזר?

לכאורה, זה קרב אבוד מראש: סכנין ותיקה, ממוסדת, נטועה היטב, מקומבנת יפה למרות כל צרחות הקיפוח ההיסטריות והקבועות שהיא מנפיקה. לעומתה, בני ריינה נראית כמו קורקינט שעומד ליד מרצדס חדשה. אבל יש הבדל אחד מאוד חשוב וקריטי בין השתיים: עד עכשיו, לפחות, נראה שבריינה באים לעשות כיף וליהנות מכדורגל. לא לייצג את העולם הערבי כולו במלחמה על מקום בקונצנזוס הישראלי, לא להפוך כל כרטיס צהוב לסכסוך על רקע לאומני ולא לריב סתם עם כל העולם.

אם זה ימשיך ככה גם בליגת העל, יש מצב שדי מהר בסכנין ירגישו את הנטישה האכזרית של דעת הקהל האוהדת. לאור מבנה הסגלים, סביר להניח ששתיהן תתמודדנה בתחתית, וקשה להאמין שסכנין לא תדע להשתמש בוותק שלה כדי להשיג נקודות שהיא צריכה, בטח במקומות שבהם בני ריינה פחות תצליח. ועדיין, נראה שאחרי שנים ארוכות בלי קבוצה מהמגזר שפשוט באה לשחק כדורגל, השנה תהיה לנו אחת כזו - ואולי גם בני סכנין תיזכר איך פעם, לפני כל הפוליטיקה והאחמד טיבי ביציע, היא גם הייתה כזו.

רוסלן ברסקי עם אחמד עאבד שחקני מכבי בני ריינה. ברני ארדוב
סוף סוף יש קבוצה מהמגזר שבאה לשחק כדורגל. בני ריינה/ברני ארדוב

מי תהיה הסוס השחור?

נאמר זאת כך: בקטגוריה הזו מכבי נתניה צריכה לזכות בלי הרבה בעיות. העניין עם נתניה הוא שבכל פעם שהיא אמורה לזכות במשהו - זה איכשהו נהרס לה. מין מסורת כזו שהמועדון מקפיד עליה בשנים האחרונות. ולכן, יש כמה קבוצות שיכולות לזנק על ההזדמנות לסיים את הליגה במקום הרביעי. הפועל תל אביב, כמובן, שנראתה טוב בגביע הטוטו, היא מועמדת רצינית לככב. עוד אופציה מעניינת היא מ.ס. אשדוד, עם בסיס סגל שרץ יחד לא מהיום. ואולי זו בכלל תהיה מועמדת מפתיעה, כלומר הפועל חיפה ואולי אפילו הפועל ירושלים - למרות שפה כבר מדובר בתרחיש פחות סביר, כי האדומים-שחורים מחיפה לא מציגים סגל מספיק טוב, ואלה מירושלים עלולים בקלות ליפול למלכודת העונה השנייה ולהיתקע עמוק בתחתית.

כך או כך, כולנו יודעים למי ניתנה הנבואה. יהיה שווה לעקוב ולראות כמה מההערכות פה נכונות או באיזה אופן הן התבדו לבסוף. דבר אחד חשוב: שיהיה כדורגל שמח וטוב, כי באמת שמגיע לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully