וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוכחנו לכולם, ובעיקר לעצמנו, שאנחנו שייכים לליגת האלופות"

18.8.2022 / 7:00

מהמומנטום של חזיזה, דרך התעוזה של בכר והיכולת הנפלאה של מוחמד ופיירו. במכבי חיפה חגגו את המהפך ב-2:3 על הכוכב האדום ובמועדון מודים: "עשינו את העבודה בדיוק כפי שתכננו, כעת נותר להשלים את המשימה". וגם: העקיצה, "המשחק התקוע" והשפעת הקהל

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 18.8/ספורט1

1. "משחק משוגע", כך הגדירו רוב שחקני מכבי חיפה את מה שהתחולל אמש (רביעי) על כר הדשא באצטדיון בחיפה לאחר הניצחון 2:3 על הכוכב האדום בלגרד.

הירוקים פתחו היטב את המשחק, אך ירדו להפסקת המחצית בפיגור 2:1 ונדמה היה שהם בדרך להישבר. אל המחצית השנייה עלו שחקני מכבי חיפה נחושים יותר והפכו את התוצאה בדרך ל-3:2 בלתי נשכח. "זה היה אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה של המועדון", קבע גורם בחיפה, "גם בגלל המעמד, גם משחק שהיה בו הכל - אווירה טובה, מהפכים, כדורגל טוב. פשוט היה בו הכל".

הירוקים חגגו בסיום ובמשך דקות ארוכות עמדו השחקנים עם הקהל וזכו למחמאות גדולות: "הוכחנו שאנחנו לא נופלים מהכוכב האדום", קבע שחקן בקבוצה, "אנחנו רוצים להיות בשלב הבתים של ליגת האלופות והוכחנו לכולם - ובעיקר לעצמנו - שזה באמת אפשרי ושאנחנו שייכים לשם בקצב, ביכולת ובאווירה מסביב".

במכבי חיפה מאמינים מאוד שאפשר לעבור את הכוכב האדום בדרך לליגת האלופות, אבל במועדון מודעים לכך שהגומלין בבלגרד עלול להיראות אחרת: "רצינו להגיע למשחק המכריע עם יתרון, ועשינו את זה", הסבירו בקבוצה, "אנחנו מאוד אופטימיים, עשינו חצי עבודה בדיוק כפי שתכננו ועכשיו נותר להשלים את המשימה".

דולב חזיזה, פרנזי פיירו, צ'ארון שרי שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
עברו בהצלחה את 90 הדקות הראשונות. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

2. בשבוע האחרון חיפשו בתקשורת הסרבית שחקנים שמכירים את ישראל כדי שאלו ייתנו ניתוח של הקבוצה מהכרמל. מי שהתייצב למשימה היה שחקנה של הפועל חיפה בעונה הקודמת, מתיאה ליואיץ'. הקשר הסרבי הרגיע מעט את המקומיים כשאמר שעומר אצילי ודולב חזיזה לא עומדים בלחץ של אירופה. בעוד שאצילי פתח על הספסל, מספר שמונה בירוק ענה לליואיץ' - ולא פעם אחת או פעמיים במהלך המשחק. חזיזה היה בעיניי מרבית אנשי הקבוצה איש המשחק, אחרי שסיים עם שלושה בישולים ובעיקר עשה ככל העולה על רוחו במגרש.

"מי שמכיר את דולב יודע שהוא עומד בלחצים, בכל לחץ שיש" קבע אחד מחבריו למכבי חיפה, "מפתיחת העונה הנוכחית הוא פשוט בכושר וב'זון' מטורף, בשנה שעברה הוא הוכיח שבמשחקים באירופה הוא מתעלה על עצמו, וכעת הוא עושה את זה שוב". שחקן אחר גם הוסיף עקיצה: "כל הזמן דיברו שלא תהיה תשובה לבוקארי, אבל לכוכב האדום לא הייתה תשובה לחזיזה. הוא בהחלט במומנטום מטורף".

מלבד חזיזה, גם פרנזי פיירו זכה לשבחים. החלוץ כבר עם חמישה שערים בחמישה משחקים במוקדמות ליגת האלופות ואתמול שוב הוכיח למה ברק בכר התעקש על צירופו. "בשבועיים הראשונים בקבוצה היה נראה שהוא לא יודע כל כך איך להשתמש בגוף", סיפר אחד השחקנים, "אבל אז הכל התחבר והוא פשוט מפלצת".

עלי מוחמד וצ'ארון שרי זכו גם הם למחמאות, כאשר מוחמד, כמו גם במשחקים הקודמים באירופה, זכה להרבה מילים חמות גם מאנשי היריבה עצמה ומהעיתונאים הסרבים. נראה שאם הקשר הניז'רי ימשיך באותה היכולת במשחקים הבאים באירופה, יהיה קשה לחיפה להשאירו בעונה הבאה בקבוצה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עופרי ארד עם עלי מוחמד שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
בקצב הזה, למכבי חיפה יהיה קשה להשאיר אותו. עלי מוחמד/מאור אלקסלסי

3. הרבה דובר על ברק בכר, על התעוזה שלו ועל כך שלעתים אף זה עולה לו במשחקים. אתמול בכר נעמד בפעם השלישית למשחק פלייאוף ליגת האלופות והגיע מפוקס מתמיד. בתחילת המשחק נדמה היה שהמאמן מצליח להפתיע את מקבילו הסרבי, וגם אחרי שנקלע לפיגור 2:1 המאמן המשיך להקרין לחניכיו שאפשר לצאת עם ניצחון. "כבר נתנו לברק כל סופרלטיב שאפשר, והכל בצדק", אמר גורם במועדון, "ברגעים כאלה אתה אומר 'כמה טוב שהוא בצד שלך'".

בסיום בכר עצמו דיבר על המשחק ביום שבת מול בני סכנין ועד כמה הוא "תקוע" עבור הקבוצה, רגע לפני המשחק הכי מכריע זה שנים ארוכות עבור המועדון. בחיפה יש כאלה שעוד מקווים שאחרי המשחק אתמול במנהלת יבינו שחייבים לעשות הכל כדי לדחות את המשחק וייעשו ניסיון אחרון לדחות את ההתמודדות שאמורה להתקיים בשבת (20:00, ספורט4). אם המשחק יתקיים כמתוכנן, הרי שבכר צפוי לפתוח בהרכב של מחליפים ולהעניק מנוחה למרבית שחקני ההרכב המתוכננים למשחק בבלגרד, כששחקנים דוגמת עופרי ארד, רמי גרשון, ינון אליהו, מאוויס צ'יבוטה, ניקיטה רוקאביציה ומאור לוי צפויים לפתוח.

אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
זכו לשבחים מהסרבים וכעת ייצאו לבלגרד. אוהדי מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

4. במשך כל השבוע שקדם למשחק, דיברו במכבי חיפה ובעיקר האוהדים על כך שהתצוגה של הקהל והתחושות באצטדיון צריכות להיות בלתי נשכחות. אמש, בתוך תוספת הזמן כאשר החזיקו שחקני הכוכב האדום את הכדור, שריקות הבוז שנשמעו ברחבי האצטדיון היו מחרישות אוזניים. גם במשך תשעים הדקות הקהל הירוק, ולא רק יושבי היציע הצפוני, הגיעו לעבוד ולדחוף את השחקנים. "זו האווירה הכי טובה ששיחקתי בה", טען שחקן בקבוצה, "אנחנו רגילים שהקהל שלנו נותן תצוגה, אבל מה שהיה פה אתמול לא היה פה עוד אף פעם".

הקהל הירוק זכה לשבחים גם מהעיתונאים הסרבים שהגיעו וכן מאנשי ומשחקני הכוכב האדום. כעת כ-2,500 אוהדים ירוקים צפויים ללוות את הקבוצה למשחק המכריע בבלגרד ולמרות שהאצטדיון יהיה מלא בכ-50 אלף סרבים, בקרב השחקנים בטוחים שגם בבלגרד הקהל הירוק יורגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully