וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט מצטיין: הכירו את הכוכב הצעיר של יריבת הפועל באר שבע

18.8.2022 / 14:00

שטפן באיארם, שבמו רגליו העלה את אוניברסיטטיה קראיובה למפגש מול מחזיקת הגביע (20:30, ספורט1) מזכיר את מריו באלוטלי, עם הבדל אחד: הוא לא עושה צרות והוא מחושב מאוד. כיאה לחניך ממושמע באקדמיה, אל תתפלאו אם תמצאו אותו בליגה בכירה בעתיד

תקציר ממוקדמות הקונפרנס ליג: הפועל באר שבע - לוגאנו 1:3/ספורט1

בשבוע שעבר, העלה שטפן באיארם את אוניבריסטטיה קראיובה למפגשים מול הפועל באר שבע במוקדמות קונפרנס ליג. התוצאה מול זוריה האוקראינית עמדה על 1:1 בסיכום שני המשחקים, כאשר הקשר בן ה-19 הניף את רגלו הימנית ושלח בעיטת יעף חדה משפת הרחבה. הכדור היה בלתי ניתן לעצירה בדרכו לפינת השער, וכל האוהדים ביציעי האיצטדיון החדיש של קראיובה יצאו מגדרם. מספר 10 שלהם סיפק את הסחורה והצדיק את ההחלטה להעניק לו את החולצה המחייבת בקיץ.

לאיש לא היו ספקות בכל מקרה. שמו של באיארם הולך לפניו מאז ערך את הופעת הבכורה במדי קראיובה בליגה הרומנית אי שם ביולי 2019, כאשר היה בן 16 בלבד. הוא נחשב כבר אז לכישרון הגדול באיזור, וסקאוטים מרחבי אירופה נהרו לרומניה על מנת לעקוב אחריו. אטאלנטה הציעה לצרף אותו לאקדמיה שלה, גם ולנסיה רצתה לראותו אותו בשורותיה. באיארם נשאר כי הוא מרגיש שייכות לקראיובה, וקשור במיוחד למשפחתו אשר טיפחה אותו במסירות מאז היה בן חצי שנה.

שחקן נבחרת רומניה שטפן באיארם מול שחקן נבחרת איטליה הצעירה אדוארדו בובי. Alessandro Sabattini, GettyImages
מרגיש שייכות. באיארם במדי נבחרת רומניה הצעירה מול איטליה ביורו האחרון/GettyImages, Alessandro Sabattini

למה חצי שנה? כי זה הגיל בו נטשה אותו משפחתו הביולוגית בבית החולים. "מזל שהם לא זרקו אותי לפח", העיר הנער בציניות לימים. הוא מעולם לא ניסה ליצור קשר עם אם ואב שוויתרו עליו, כי יש לו הורים מאמצים נהדרים, וגם אח גדול אשר בזכותו התאהב בכדורגל. כאשר החליט ג'יג'י בורטיצ'ויו, שעבד בבית החולים המדובר, להציל את שטפן הקטן, הוא לא העלה בדעתו כי בנו המאומץ יצמח לכוכב עם פוטנציאל להגדיר את הכדורגל הרומני כולו. יש בסיפור משהו שמזכיר את מריו באלוטלי, אבל לבאיארם אין בעיות מחוץ למגרש. הוא היה ידוע כחניך למופת, שהתקדם בצעדי ענק באקדמיה של קראיובה אליה הצטרף בגיל 12.

באיארם שיחק בדרך כלל בקבוצות עם שחקנים בוגרים ממנו בשנתיים לפחות, והצטיין בעיקר כסקורר פורה מאוד. בשלב מסוים, כאשר שמו מאמניו את הדגש על יכולת המסירה שלו, הם ניסו אותו באגפים, וגם כפליימייקר, וקיבלו תוצאות מרשימות עוד יותר. נכון לעכשיו, עדיין לא ברור מה התפקיד האופטימלי שלו, ואולי גם לא צריך לקבוע זאת. מדובר בכישרון יצירתי רב גוני מאוד, שנהנה לבנות את המשחק, פורץ ביעילות זהה מימין ומשמאל, ויש לו גם סיומת טובה מול השער בזכות עברו כחלוץ מרכזי. אז בעונה שעברה כבר היו לו 8 שערי ליגה ברומניה, ואי אפשר להגזים בהערכת תרומתו לכך שקראיובה סיימה באופן מפתיע במקום השלישי.

קפיצת המדרגה הזו הפכה אותו מנער מבטיח לכוכב משמעותי בסנטנדרים המקומיים. "אין ספק כי לבאיארם יש פוטנציאל להפוך לשחקן מרכזי בנבחרת הבוגרת", מספר העיתונאי הרומני עמנואל רושו, ופרשנים מסוימים גורסים שאפשר לזמן אותו לסגל הראשון כבר עכשיו. העניין מצד מועדונים בכירים גובר, באופן טבעי, והקיץ רצתה פיורנטינה להחתימו. הצעתה לא היתה מספקת מבחינת קראיובה, ובכל מקרה הודיע נשיא המועדון סורין קרצו: "אנחנו לא מעוניינים למכור את שטפן בעיתוי הנוכחי, כי יש לו עוד הרבה מה לעשות במועדון עד שיהיה בשל למעבר. הדיבורים על פיורנטינה הם שטויות".

משפחתו של השחקן אף יודעת היטב כיצד נכשל יאניס חאג'י, בנו של גאורגה, אחרי מעבר מוקדם מדי לפירנצה בגיל 18 - כיום הוא כבר פורח בריינג'רס הסקוטית. באיארם עצמו מאמין בהתקדמות הדרגתית, ולא מעוניין לעזוב את הוריו המאמצים לפני שיהיה מוכן באמת לאתגר הגדול. לכן הוא שמח מאוד לקבל את החולצה מספר 10, לזכות לכבוד של הכוכב המרכזי בקראיובה, ולהתכונן לעונה אירופית שעשויה להיות קרש קפיצה משמעותי מאוד עבורו לקראת העתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איליה באלאץ'. וויקיפדיה, צלם לא ידוע, Creative Commons
כוכב מדור אחר. איליה באלאץ', השחקן הגדול ביותר בתולדות קראיובה/Creative Commons, וויקיפדיה, צלם לא ידוע

הזיכרונות הראשונים מהמפעלים האירופים קצת משונים מבחינתו. לפני שנתיים, כאשר היה בן 17, נכנס באיארם כמחליף במפגש הבודד מול לוקומוטיב טביליסי במוקדמות הליגה האירופית, והפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות המועדון כאשר מצא את הרשת בזמן פציעות, אך זה לא שינה הרבה בגלל הפסד 2:1 והדחה מבישה, ולכן עבר קצת מתחת לרדאר. קראיובה המתינה שנתיים כדי לשוב לבמה האירופית, והפעם לשער המרהיב מול זוריה כבר היתה חשיבות גדולה מאוד, ונגד באר שבע היא מקווה לעשות היסטוריה ולהעפיל לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים.

אוהדי אוניברסיטטיה קראיובה נהנים להתרפק בעיקר על זכרונות העבר. פעם, בתחילת שנות ה-80', היתה להם קבוצת פאר שזכתה באליפויות רומניה, התמודדה מול באיירן מינכן ברבע גמר גביע האלופות, ואף העפילה ב-1983 לחצי גמר גביע אופ"א בזכות נצחונות על פיורנטינה, בורדו וקייזרסלאוטרן. היא אפילו היתה קרובה לגמר, כאשר איליה באלאץ' הבקיע לזכותה בגומלין מול בנפיקה אחרי 0:0 במשחק הראשון בליסבון, אבל הפורטוגלים הישוו ל-1:1 ועלו בזכות שער החוץ.

באלאץ', שהלך לעולמו ב-2018, נחשב עד היום לאחד הכוכבים הגדולים ביותר שצמחו באקדמיה של קראיובה. באיארם שייך לדור אחר לגמרי, ואין לו סיכוי לשחזר את הצלחותיו בזירה האירופית במדי אוניברסיטטיה, אבל הציפיות גבוהות מאוד. זו עשויה להיות עונתו האחרונה בקבוצה, וקמפיין מוצלח בקונפרנס ליג עשוי לסייע לו מאוד. לשם כך, דרוש הישג מול הקבוצה מהנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully