וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות של תקווה: הליגה הלאומית פותחת את עונת 2022/23

18.8.2022 / 13:00

מכבי פתח תקוה הפייבוריטית הברורה, הפועל פתח תקוה השתדרגה ולא רק לכבוד הדרבי, בני יהודה ברוח מחודשת אחרי קיץ סוער, לפחות עוד חמש קבוצות חולמות על ליגת העל והמצטרפות החדשות מקוות להפתיע. המדריך ללאומית

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 16.8/ספורט1

מכבי פתח תקוה ובני יהודה חוו כל אחת שלוש ירידות מליגת העל במהלך שנות ה-2000, אבל באף אחד מהמקרים לא שיחקו יחד בליגה הלאומית. הן הקפידו לעלות בחזרה בחלוף שנה, עד שהרצף הזה נקטע על ידי הכתומים בעונה האחרונה.

כך נוצר מצב שבו לראשונה מאז 1977/78, שתי הנציגות של פתח תקוה והקבוצה משכונת התקווה נמצאות יחד בליגת המשנה. אז חולקו ארבעה כרטיסים לליגה הבכירה, כאשר בני יהודה סיימה ראשונה, מכבי פתח תקוה שנייה ואילו הפועל פתח תקוה פספסה את העלייה כשסיימה חמישית, אחרי הפועל כפר סבא והפועל ראשון לציון.

האם 2022/23 תספק תסריט דומה או שנחזה בעוד סנסציה דוגמת בני ריינה?

מכבי פתח תקוה

עידן טוקלומטי (מימין), אמיר אלטורי, שלו דניאל שחקני מכבי פתח תקוה. אודי ציטיאט
הצעירים יפרצו? עידן טוקלומטי, אמיר אלטורי ושלו דניאל/אודי ציטיאט

מאמן: שי ברדה

הצטרפו: טל בן חיים, דודו ביטון, עומר פדידה, דני עמוס, ברנקו ורגוץ', גדעון אקאווה, דולב אזולאי, איתי עוזרי, עידן כהן, דן כדורי, מוטי ברשצקי

בכמה מילים: לא זכתה מן ההפקר ונקראה להחליף את בית"ר ירושלים בליגת העל, אז תצטרך לעשות את זה בדרך הקשה. על הדשא. עם סגל עתיר ניסיון וכישרון, אין סיבה שמכבי פתח תקוה לא תסיים במקום הראשון ותעלה מיד, כפי שעשתה ב-2012/13 וגם ב-2019/20. טל בן חיים חזר אחרי עשור, גם לדני עמוס זו קדנציה שנייה, ורגוץ' הנהיג את ההגנה של ברדה (ודראפיץ') בעלייה של מכבי נתניה, דודו ביטון היה מלך שערי הליגה ולמעשה רוב המצטרפים כבר חוו עליות. ארד בר היה מהצעירים שפרצו בעונת העלייה הקודמת, עכשיו הוא יצטרך לסייע לאריאל לוגסי, עידן טוקלומטי, אמיר אלטורי ואחרים לעשות מהלך דומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הפועל נוף הגליל

ג'ניה ברקמן הפועל נוף הגליל. מאור אלקסלסי
הסמל ממשיך. ג'ניה ברקמן/מאור אלקסלסי

מאמן: שלומי דורה

הצטרפו: מוטי מלכה, שגיא מלול, ג'ורדן סוויבל, ז'ואאו ז'אקיטה, יובל לוין, עמית מור, נבו שדו, יונתן לוי, בר איבגי

בכמה מילים: היורדת השנייה חולמת גם היא על קאמבק מהיר ושמרה על הבלמים ג'ניה ברקמן וגוטי, אבל המשימה שלה תהיה קשה הרבה יותר. מוטי מלכה, שחזר הביתה אחרי שהחמיץ את הפנדל בדקה ה-91 שמנע עלייה מכפר קאסם בעונה הקודמת, יצטרך לקבל עזרה מהחלוץ היהודי-אוסטרלי ג'ורדן סוויבל ומשחקני הכנף הצעירים שהצטרפו, אך משחקי גביע הטוטו לימדו שהסגל זקוק לחיזוק נוסף.

מ.ס. כפר קאסם

תאמבי סגס שחקן מ.ס. כפר קאסם. אריאל שלום
חלק מהרענון שעברה כפר קאסם. תאמבי סגס/אריאל שלום

מאמן: סלימאן אזברגה

הצטרפו: איסמעיל ריאן, שי מזור, אמיר בן שמעון, תאמבי סגס, אחמד דראושה, ומארה סאנוגו, אימה אודו אנדון, דור אדרי, מוחמד עוסמאן, מוחמד באדיר, איברהים באדיר

בכמה מילים: אחרי שפספסה עלייה היסטורית לליגת העל עם אותו פנדל מוחמץ בתוספת הזמן של מחזור הסיום וסיימה שלישית בגלל הפרש שערים, מ.ס. כפר קאסם שינתה את פניה בתקווה להגשים את החלום הפעם. המאמן אזברגה נשאר אמנם וגם מהראן ראדי ימשיך להוביל בגיל 40, אבל הקפטן סאמח מרעב, השריד האחרון מימי ליגה ב', שוחרר אחרי שנים ארוכות והכובשים המובילים מוחמד חטיב והישאם לאיוס התקדמו לליגת העל. הזרים החדשים יצטרכו למלא את החסר בהתקפה ולקבל אספקת כדורים מאמיר בן שמעון (המבשל המוביל בליגה בעונה שעברה), איסמעיל ריאן, שי מזור ואחרים. בעיה נוספת: משחקי הבית הועברו מפתח תקוה לנס ציונה.

הפועל אדומים אשדוד

פדרו סאס שחקן הפועל אדומים אשדוד לפני ניקו לסדמן שחקן מכבי קביליו יפו. אריאל שלום
כבר קיבל את סרט הקפטן. פדרו סאס/אריאל שלום

מאמן: דוד רביבו

הצטרפו: צ'יקו אופואדו, פדרו סאס, רוי עמוס, סהר דבח, רז זגורי, בר סוויסה, שון עדרי, אנר אושמנדי, אביב קנריק, ניב ליבנת, שון וייס, נועם כהן, מיכאל אשכנזי, סהר רביבו, משה מאיר

בכמה מילים: אם כבר שינוי פנים, באשדוד מדובר בקבוצה אחרת לגמרי. היכולת המרשימה וההצלחה המפתיעה (מקום רביעי) נשכחו עם הפירוק הבלתי נמנע. בעקבותיו הגיעו חילופי גברי בהנהלה, המאמנים יאיר אזולאי ועידן שריקי פינו את המקום לטובת חיים לוי, וגם הוא סיים את דרכו עוד לפני שהחלו האימונים. כרגע דוד רביבו הוא המאמן, הקפטן לישי ביטון בחוץ (לפחות נכון לעכשיו), ולמרות רכש נוצץ בדמות צ'יקו אופואדו וחיזוק מנוסה כמו פדרו סאס, מסביבם יש בעיקר שחקנים שהגיעו מהליגה לנוער. כדי לסגור את המינוס (בין 9 ל-12 נקודות) ולשרוד בליגה, כמה מהם יצטרכו לשחזר את המספרים של איתמר נוי וחמזה מוואסי מהעונה הקודמת.

הפועל פתח תקוה

עידן שמש, רז שטיין שחקני הפועל פתח תקוה בחימום. אודי ציטיאט
שוב יחד, שוב אצל עופר טסלפפה. עידן שמש ורז שטיין/אודי ציטיאט

מאמן: עופר טסלפפה

הצטרפו: עידן שמש, רז שטיין, מתן פלג, בר נתנאל, ניב ברקוביץ'

בכמה מילים: עם כל הכבוד לחזרתו של הדרבי, הפועל פתח תקוה לא רוצה שוב להיות ניצבת בעונת עלייה של היריבה העירונית. אחרי שמונה שנים, הגיע הזמן לחזור לליגת העל. לשם כך הובאו עידן שמש ורז שטיין, שהיו שותפים לעלייה של טסלפפה עם נס ציונה ב-2018/19 (שמש עבר לליגת העל בינואר, שטיין סיים כשחקן העונה) אבל גם לירידה עם קטמון ב-2013/14. המלאבסים ישמחו לקבל את התסריט הראשון. הם שמרו על ההגנה שהייתה השנייה בטיבה בליגה, שדרגו כאמור את ההתקפה שהייתה הגרועה בליגה, ועם עוד חיזוק או שניים (ג'ימי אלכסיס אמור לחתום) וכמובן הקהל הכי ביתי בליגה - הם צריכים לקרוא תיגר על הכרטיס השני.

הפועל כפר סבא

איתי שור שחקן הפועל כפר סבא. קובי אליהו
שחקני הבית יבלמו את המומנטום השלילי? איתי שור/קובי אליהו

מאמן: עומר פרץ

הצטרפו: יגאל בקר, טום שלח, ארתור קראצ'ון, אבובקאר בארי, הייפורד אג'יי, אוהד חזוט, עוזיאל פרדו, איימן עלי, שחר רוזן, אליאן רוחנא, אווג'ו אספה, גל קעטבי

בכמה מילים: הפועל כפר סבא לא מכוונת לשום מקום וזה עלול להסתיים בהסתבכות בתחתית. החזרה של טום שלח משנת שבתון זרקה עוד קיסם למדורה שבין האוהדים למשפחת שום, עומר פרץ כבר שקל להרים ידיים במהלך הקיץ לאחר שלא קיבל תחליף הולם לעזיבות של גיל יצחק ויוני סטויאנוב, וההופעות בגביע הטוטו הסבירו מדוע הוא מוטרד. כרגע המומנטום שלילי, אולי דווקא צעירי המועדון יצליחו לבלום אותו.

הפועל אום אל פאחם

ריף מסיקה שחקן הפועל אום אל פאחם. מאור אלקסלסי
שחקן העונה רוצה עוד עלייה. ריף מסיקה/מאור אלקסלסי

מאמן: מוטי איוניר

הצטרפו: אור אינברום, ריף מסיקה, סבסטיאן ולאסקס, טל בומשטיין, מרכוס דיניז, וויסאם רבאח, דניאל טוויזר, סולומון דניאל, מיקו ממן, אנס מחאמיד, קובי מור, מרשל אודה, בהג'ת בשיר

בכמה מילים: הקבוצה שהייתה מוכנה לפני כולן וביצעה את רוב ההחתמות שלה עוד לפני סוף יוני, הצליחה לערער את הכול כשדחקה החוצה את אלדד שביט ימים ספורים לפני פתיחת הליגה והחזירה לקדנציה שלישית את מוטי איוניר. האם הצעד הזה יגרום נזק דומה לזה של ההפסד הטכני (בגלל שיתוף שחקן מוצהב) שהוביל לקריסה בעונה שעברה? כי על הנייר יש כוח אדיר מהקהל וגם סגל שאמור להתמודד על הכרטיסים לליגת העל. ריף מסיקה היה שחקן העונה במדי בני ריינה, מיקו ממן סקורר מוכח, ההגנה מנוסה, הזרים מכירים את הכדורגל הישראלי ולקינוח הוחתם גם אור אינברום. אבל מגרש ביתי עדיין אין וההנהלה מעדיפה כותרות על פני שקט תעשייתי.

בני יהודה

שחקן בני יהודה אלירן עטר עם הבעלים משה דמאיו. אריאל שלום
רק לא להיתקע בלאומית. משה דמאיו ואלירן עטר/אריאל שלום

מאמן: אורי גוטמן

הצטרפו: עומר ניראון, עדי טבצ'ניק, גל מאיו, אביב סאלם, איאד חאג', אדם אליו, אבובקאר בארי, אדר אוואט, עלא ג'אפר

בכמה מילים: סאגת ברק אברמוב הסתיימה ומשה דמאיו לא חזר כדי להעביר סתם עונה בלאומית. רוב שחקני החיזוק הם כאלה שהוחתמו עוד טרם העברת הבעלות, כך שחיזוק משמעותי אמור להגיע עד לסיום החלון ואז זו חייבת להיות מועמדת לעלייה. אורי גוטמן כבר הוכיח שהוא יודע לבנות קבוצות, אלירן עטר ייראה אחרת, גם לאוהדים חזר החשק אחרי הפרידה מאברמוב והפעם אין סיבה שבני יהודה תתבזה שוב בחגיגת כרטיס לפלייאוף העליון ברגע האחרון (וגם זה רק בגלל פנדל שספגה אחת המתחרות שלה בדקה ה-98 של המחזור ה-30).

מכבי אחי נצרת

שחקן מכבי אחי נצרת אנס דאבור עם השוער עומר נחפאווי. ברני ארדוב
יחזיר את הקבוצה לפלייאוף העליון? אנס דאבור/ברני ארדוב

מאמן: איסמעיל עאמר

הצטרפו: בנג'מין קוקו, רודריג בונגונגי, אלפא דיאנה, עלי כנאנה, ארז איסקוב, ניתאי ביתן, עאטף מוסר, דני עאמר, מוחמד גדיר (הקשר)

בכמה מילים: כל קיץ באחי נצרת מתחיל עם דיבורים על ליגת העל, שבהדרגה מתנדפים להם. בארבע העונות האחרונות, הקבוצה לא הצליחה להתברג אפילו בפלייאוף העליון. את זה ינסה איסמעיל עאמר לשנות. המאמן שמר על הבסיס מהעונה שעברה, עשה חיזוק לא רע ויקווה שהמלחמות הפנימיות לא יקלקלו פעם נוספת.

הפועל עפולה

שחר ויזינגר מאמן הפועל עפולה. אבי רוקח
המאמן הצעיר בליגה. שחר ויזינגר/אבי רוקח

מאמן: שחר ויזינגר

הצטרפו: רוי רונן, סאשה פטשי, אורי צעדון, אדר אזרואל, ליאב זלקינד, רוי קטרי, ניל גולדברג

בכמה מילים: במהלך העונה שעברה נראתה הפועל עפולה כיורדת הבטוחה, אלא שאז חזר שחר ויזינגר, המאמן הצעיר בליגה (עוד לא בן 27), והקבוצה ביצעה ריצה נהדרת שהסתיימה בהישארות נינוחה ועם המקום ה-10. רומן הבראן, שהיה השחקן המשמעותי בריצה הזו, נשאר לעוד עונה וקיבל חבר צרפתי, ממכבי חיפה הגיע משלוח נוסף לצד צעירים רבים שהמשיכו, ואם שחר הירש יספק את המספרים אז עפולה אולי תוכל להימנע הפעם מהסתבכות.

רווה אסייג עם זאהי אחמד שחקני הפועל עכו. מאור אלקסלסי
צמד התקפי עתיר פוטנציאל. רווה אסייג עם זאהי אחמד/מאור אלקסלסי

הפועל עכו

מאמן: אלון זיו

הצטרפו: כרם ארשיד, גל אביב, ספיר יתאח, יונתן טפר, קרשימיר קובאצ'ביץ', מוחמד אבו פאני, איהאם שחאדה

בכמה מילים: הפועל עכו הבליטה לא מעט שחקנים ברמה האישית בעונה שעברה, אך נקלעה למאבקי הישרדות בעקבות רצף מחריד של 20 משחקים שבמהלכם השיגה ניצחון בודד. תומר קשטן הגיע לקראת סיום העונה והיה חתום על ההינצלות, אך הוא פינה את מקומו לאלון זיו שחזר לקדנציה שנייה ויסתמך בעיקר על התקפה מגוונת עם רווה אסייג, זאהי אחמד והזר החדש קרשימיר קובאצ'ביץ'.

הפועל רמת גן

בנצי מושל שחקן הפועל רמת גן. אריאל שלום
אחד מחמישה שעשו את המעבר מאדומים אשדוד. בנצי מושל/אריאל שלום

מאמן: רוני אוואט

הצטרפו: מתן עמבר, בנצי מושל, עופר ורטה, עלי כיאל, אושר אבו, נירן רוטשטיין, עומר לקאו, לירן אלמליח, בן מיזן, חמזה מוואסי

בכמה מילים: האורדונים שייכים גם הם לחבורה שמפנטזת על עליית ליגה, אבל האוהדים מוכנים לחתום כבר עכשיו על כרטיס לפלייאוף העליון, בטח אחרי עונה קשה בתחתית ולאור העובדה שהם מארחים באצטדיון רמת גן הקר והמנוכר. רוני אוואט הביא את כל ההגנה של אדומים אשדוד, בה פתח את העונה הקודמת, וגם את חמזה מוואסי שהבקיע שם לא מעט. שער אחד בארבעה משחקים בגביע הטוטו הראה שההתקפה עדיין טעונת שיפור, והחשש הוא ששוב הכול יכול לקרוס כבר במחזורי הפתיחה.

הפועל ניר רמת השרון

שחקני הפועל ניר רמת השרון חוגגים עם גיא סיביליה. ברני ארדוב
נראו טוב בגביע הטוטו. גיא סיביליה והחברים/ברני ארדוב

מאמן: חיים שאבו

הצטרפו: בן רייכרט, גולן אלקסלסי, ירין חסן, דוד דגו, ענר שכטר, עמנואל אלאריבה, איתי בן חמו, איתמר גורי

בכמה מילים: למרות בעיות (חוזרות) מול הבקרה וחסרונם של שחקנים רבים, רמת השרון עלתה לגמר גביע הטוטו והחלה ברגל ימין את 2022/23 שעומדת מבחינתה בסימן הקאמבקים. חיים שאבו שב לעמוד על הקווים, בן רייכרט חזר לעוד סיבוב וגולן אלקסלסי סגר מעגל. אור אוסטוינד ודודי תירם ימשיכו להעניק מניסיונם לצעירים הרבים ויקוו להפחית את כמויות האיקסים (מלכת התיקו של הליגה בעונה שעברה) ואולי גם לחזור הביתה במהלך העונה אחרי שהות ארוכה מדי באצטדיון בלוד.

הפועל ראשון לציון

יובל ששון שחקן הפועל ראשון לציון. אריאל שלום
מלך שערי הליגה לנוער ייקח את ההזדמנות בבוגרים? יובל ששון/אריאל שלום

מאמן: עמיר נוסבאום

הצטרפו: עמנואל סמדיה, אלפא קונטה, מור עדרי, אוהד ברזילי, אביחי דהן, אילי טמם, יובל חליבה, רז ברוכיאן

בכמה מילים: הכתומים חוו על בשרם את ההבדל בין מקום שמיני לתשיעי, כשאיבדו את הכרטיס לפלייאוף העליון בתוספת הזמן של המחזור ה-30 ואז התדרדרו עד להינצלות מירידה אוטומטית בדקה ה-93 במחזור הסיום, ולמזלם שרדו במבחנים מול כפר שלם. עמוס לוזון עדיין במועדון וסייע לבנות סגל ראוי, אבל שוב מכוון לעזיבה ויש חוסר ודאות לגבי ההמשך. עמיר נוסבאום חזר למועדון בו החל את הקריירה כשחקן (מונה בתחילת יולי לאחר שאופיר קופל עזב בגלל בעיה רפואית) ויצטרך לקבל תפוקה מהצעירים שהצטיינו בליגה לנוער, ומהזרים שחברו למוחמד במבה וכבר הספיקו להרשים בגביע הטוטו.

עירוני טבריה

שחקן עירוני טבריה, ז'וליו סזאר, חוגג שער עם אופיר מזרחי. אודי ציטיאט
ההתלהבות תימשך גם בליגה? ז'וליו סזאר עם אופיר מזרחי/אודי ציטיאט

מאמן: אלירן חודדה

הצטרפו: תומר ליטבינוב, ויקי כחלון, יעקב אבבה, אלי בלילתי, שניר טליאס, גרשון קופי, בובקאר פופאנה, מתנאל טדסה, ז'וליו סזאר, באסל שעבאן

בכמה מילים: ההשקעה של קבוצת "דורות" עוררה לחיים את הכדורגל הטברייני. אחרי עלייה קלילה מליגה א' צפון, טבריה הלהיבה את אוהדיה עם החתמה על כל 50 או 100 מנויים שנמכרו וגם בניית האצטדיון העירוני נמשכת במרץ. אלירן חודדה הצליח לאחד את ההתקפה מימיו באיכסל, כשאל תימור אביטן הצטרף ז'וליו סזאר שכיכב בבני ריינה ונחשב לסקורר מוכח בלאומית, וישמח לראות את הצמד מוביל אותו כמו אז לפלייאוף העליון.

מכבי קביליו יפו

ג'ון אוגו שחקן מכבי קביליו יפו. אריאל שלום
אחד המהלכים המסקרנים של החלון בלאומית. ג'ון אוגו/אריאל שלום

מאמן: איציק ברוך

הצטרפו: ג'ון אוגו, גיא משפתי, ז'וסי לופטה, גל לוי, גל נבון, ליאל ביטון, שי בלחסן, דניאל אגמי, בר מאיר

בכמה מילים: המסע כקבוצת אוהדים היה מפרך, החיים בליגה א' היו מתישים, אבל בסופו של דבר מכבי יפו שבה ללאומית אחרי 23 שנה. איציק ברוך מתחיל עונה רביעית ברציפות (יותר מכל מאמן אחר בליגה) ובחר להמשיך עם רוב הסגל שהיה שותף לעלייה, כשהעיניים יופנו בעיקר לערן לוי ברגע שיחזור מהפציעה. ג'ון אוגו הוא אחת ההחתמות המעניינות בליגה ודובב גבאי ימשיך לחורר רשתות, אבל גם הצעירים יצטרכו לעזור. מה שבטוח, יהיה חם באצטדיון הקומפקטי ברמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully