וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרשנוב: "אני בעד החמרת הענישה, הגיעה השעה להפחתת נקודות"

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 15:50

ההתאחדות כינסה וועדה שדנה ברפורמה לדרכים במאבק בתופעות ההתפרעויות בכדורגל הישראלי. מנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי: "גם אנחנו נקנסים בגלל אוהדים"

הוועדה הציבורית של ההתאחדות לכדורגל דנה באלימות במגרשים/צילום: שלומי גבאי, עריכה: דינה מחפוץ

רגע לפני חזרת ליגת העל לפעילות, הוועדה הציבורית שהקימה ההתאחדות לכדורגל לבחינת רפורמה בדרכי המאבק בתופעת ההתפרעויות במשחקים התכנסה היום לדיון בשאלה כיצד ניתן להפחית את אירועי האלימות במגרשים ואיך יש להתמודד איתם. בוועדה השתתפו פרופ' מיגל דויטש, עו"ד אפרים ברק, ופרופ' יאיר גלילי. הוועדה הוקמה על ידי ההתאחדות לכדורגל על מנת לבדוק ולנתח את המצב הקיים במאבקה בתופעת ההתפרעויות במשחקי כדורגל ובעתיד הקרוב היא צפויה להשיג את מסקנותיה.

יוסי שרעבי הוועדה למניעת אלימות בספורט. שלומי גבאי
יוסי שרעבי בוועדה/שלומי גבאי
מיגל דויטש, יאיר גלילי, אפרים ברק. שלומי גבאי
יאיר גלילי, אפרים ברק ומיגל דויטש בוועדה/שלומי גבאי

פרופסור מיגל דויטש אמר בפתיחת הוועדה: "אין צורך להכביר במילים בנוגע לנזקי האלימות במגרשי בכדורגל. גם אנשים נורמטיביים מרשים לעצמם במגרשים מה שלא היו מרשים במקום אחר. האווירה והאנרגיות גורמות לשינויים מסויימים בהתנהגות שצריך לקחת אותם בחשבון. הדבר מוביל לדיונים משפטיים בנוגע למהן הקללות המותרות והאסורות, הרי שהאלימות המילולית היא אלימות פסולה. להתאחדות אין סמכות לפעול מול אוהדים מתפרעים, אבל ניתן לשפר את דרכי המאבק".

אמנוב סטרשנוב, נשיא בית הדין העליון, אמר: "יש מקום לצעדים ופעולות מעבר למה שנהוג. אני חושב שנוהג האחריות השילוחית הוא נוהג שלא צריך לסטות ממנו. אני לא מכיר דרכי ענישה אחרים, כי הקבוצות מורכבות גם מהאוהדים וכולם צריכים לשאת באחריות. זה מה שנהוג בכל העולם למיטב ידיעתי. לאחרונה בעקבות ועדה פנימית ביקשו לצמצם את עונשי הרדיוס וסגירת המגרשים ולעבור יותר לסגירת יציעים, שזו דרך נכונה בעיניי, ולא צריך לסטות מזה".

הוא הוסיף: "אם תבוא התביעה ותבקש מבתי הדיו להוריד נקודות או להוריד ליגה, אני בהחלט בעד. אני חושב שהגיעה השעה. צריכה להיות החמרה בענישה. בפעם האחרונה שהורידו נקודות זה היה לבית"ר ובערעור החזירו את הנקודה, והשנה היה גם כן עם מ.ס אשדוד עם התקיפה הקשה שהייתה, הורדת שתי נקודות. אני חושב שמצב היום - צריך להחמיר בענישה, בהחלט. אנחנו באים לשרת את הסדר הציבורי במגרשים, לא באים לשרת את הקבוצות".

יאיר גלילי הוועדה למניעת אלימות בספורט. יחצ, שלומי גבאי
בעל ניסיון רב בתחום. פרופסור יאיר גלילי/שלומי גבאי, יחצ

מנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי סבר שצריך להמשיך עם הקנסות: "בסוף צריך להכות בכיס, זה הכלי הכי אפקטיבי לצערי. משרד התרבות והספורט ישנה את החוק לאיסור אלימות בספורט, שייתן סמכויות למאבטחים ויטיל עונשים כספיים על המתפרעים. גם אנחנו בהתאחדות נקנסים בגלל אוהדים, קיבלנו קנס כבד של 25 אלף יורו על פריצת ילד למגרש תוך כדי משחק וקיבלנו החלטה שעדיף לא לערער עליו, אבל זה גורם לנו לחשוב איך מתמודדים עם האלימות. גם אנחנו שואלים את עצמו האם יש מקום לתבוע את הוריו של הילד, בדיוק כמו שהקבוצות עושות בארץ במקרים דומים. שתדעו שבפיפ"א ובאופ"א לא אוהבים את המהלך שנעשה פה עכשיו בישראל כי אנחנו חלק מעולם הכדורגל וכל החלטה שלנו צריכה להשתלב עם המדיניות של הגופים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully