וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית כסף למארו טפרי, זהב קבוצתי לישראל במרתון אליפות אירופה

הישג אדיר למשלחת עם שני נציגים על הפודיום: טפרי סיים שני אחרי שנעקף במטרים האחרונים: "אין לי איך לתאר את ההרגשה, חשוב לי לייצג את המדינה בכבוד". איילה סיים שלישי וזכה בארד. הוועד האולימפי: "מתרגשים עד דמעות"

השמעת התקווה בסיום מרתון אליפות אירופה, בו נבחרת ישראל זכתה במדליית הזהב/באדיבות איגוד האתלטיקה

אליפות אירופה באתלטיקה נפתחה היום (שני) במינכן שבגרמניה עם הישג עצום למשלחת הישראלית: נבחרת המרתון הקבוצתית זכתה במדליית הזהב, ומארו טפרי סיים כסגן אלוף אירופה כשגשאו איילה משלים את הפודיום וזוכה במדליית הארד. טפרי קבע זמן של 2:10.23 שעות ואיבד את המקום הראשון ממש במטרים האחרונים, כשנעקף על ידי ריצ'רד רינגר הגרמני שסיים שתי שניות לפניו. איילה עצר את שעון על 2:10.29.

גשאו איילה, טפרי, בוקיאו מלדה, גירמה אמרה וימר גטהון הקפידו טפרי, שיחגוג 30 בעוד יומיים וקבע אשתקד את הישג השיא לישראלי במרתון במשחקים האולימפיים, חתום על רגע היסטורי דווקא בעיר בה נטבחו 11 הספורטאים הישראלים לפני 50 שנה. "זה ממש מרגש אותי. חשוב לנו לייצג את המדינה בכבוד. אין לי איך לתאר את ההרגשה הזאת", אמר לאחר המרוץ.

גירמה אמרה, ימר גטהון. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
הישג אדיר. נבחרת המרתוניסטים שזכתה בזהב/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה
נבחרת ישראל במרתון באליפות אירופה. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
רגע היסטורי במינכן. הנבחרת הישראלית לאחר המרתון/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה
המרתוניסט הישראלי מארו טפרי ליד ריצ'רד רינגר הגרמני. רויטרס
היה רחוק שתי שניות מהזהב. טפרי לצד רינגר/רויטרס

במרתון הקבוצתי רשמה הנבחרת הישראלית זמן של 6:31:48 שעות, קצת פחות מארבע דקות מהר יותר מגרמניה שסיימה במקום השני הקבוצתי. ימר גטהון סיים שביעי, גירמה אמרה תשיעי, עומר רמון הגיע למקום ה-26 ובוקאיה מלדה לא סיים את הריצה.

הוועד האולימפי מסר בתגובה להישג: "היסטוריה מדהימה במינכן. הוועד האולימפי מברך ומחבק את רצי המרתון הישראלים ואת איגוד האתלטיקה, האגודות והצוות המקצועי על הישג נדיר באיכותו, קבוצתי ואישי.
בשנת ה-50 לרצח י"א חללי מינכן באולימפיאדת הדמים, אנחנו מתרגשים עד דמעות לחוות את ההמשכיות המרגשת של הספורט הישראלי על אדמת מינכן".

יו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן: "כל כך מרגש שאין לי אפילו מילים לתאר את ההישג הזה. צריך להוריד 100 כובעים לרצים שלנו, למאמנים ולכל מי שידו בדבר. לראות מדליות ישראליות במינכן 50 שנה אחרי הטבח הנוראי, זה מצמרר. זו שנה בלתי רגילה לאתלטיקה ואני מקווה שנמשיך לשמח את המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • מארו טפרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully