וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני מיצ'ל על פרשת הדרכון והגראס: "ההחלטה הכי מטומטמת שלי"

14.8.2022 / 15:00

בחודשים שחלפו מאז הפקיד את התעודה שלו אצל סוחר סמים, נדד כדורסלן מכבי חיפה בין בתים ועבד כגנן וכשיפוצניק. בריאיון לוואלה! הוא מספר על התקופה הקשה ("אני חייב להפסיק לפשל, בשביל הילדים"), השיחה עם הבעלים וההצעה המפתיעה לעונה הבאה

בשבוע שעבר, יום לפני שעלתה אוניברסיטת אובורן למשחק נגד נבחרת ישראל, היא התמודדה בהדר יוסף מול קבוצה שהורכבה מישראלים ואמריקאים. אחד מהם היה טוני מיצ'ל, שעמד לפני ארבעה חודשים במרכז סערה כשהפקיד את דרכונו אצל סוחר בשביל גראס.

על אף הזמן הרב שחלף, מיצ'ל (30) עדיין בישראל. בימים האחרונים, חודשים אחרי שדרכונו כבר לא היה ברשותו, הוא קיבל חדש משגרירות ארה"ב בירושלים - והוא צפוי בקרוב לעלות על טיסה בחזרה הביתה, ולשים סוף לאחת התקופות המאתגרות בחייו; תקופה בה עבד בעבודות שונות, גר בבתים שונים והצליח לשרוד.

"חתמתי במכבי חיפה אחרי ששיחקתי באורוגוואי, רק כדי להופיע בליגה הבלקנית", מספר מיצ'ל לוואלה! ספורט. "הטעות הראשונה והגדולה הייתה הסיטואציה שבה הדרכון שלי נלקח על ידי סוחר, מה שהיה באחריות מלאה שלי. הרגשתי שהדילר הבין את הכבוד שלי והבין כמה זה היה חשוב, אבל במציאות זאת הייתה ההחלטה הכי מטומטמת שלי".

שחקן מכבי חיפה טוני מיטשל. אדריאן הרבשטיין
השיג דרכון מחודש משגרירות ארה"ב, ועשוי לשחק בעונה הקרובה בעיראק. טוני מיצ'ל/אדריאן הרבשטיין

מהרגע שהסתיימה העונה, מיצ'ל חי מעבודות מזדמנות ומסכומים שהצליח לגייס מחברים. "כשהעונה נגמרה החלו הרבה בעיות עם פיצויים שהיו צריכים לתת לכמה שחקנים, כרטיסי טיסה ודברים כאלה. בשל העובדה שלא היה לי דרכון, ההישארות שלי בישראל התארכה קצת.

"אין לי ויזת עבודה, וזה היה שונה מאוד, כי איתה הייתי יכול לעבוד כאן. התחלתי לעשות דברים אחרים. הייתי גנן, עזרתי לחבר לשפץ את הדירה שלו. הרבה מאוד אנשים בתוך הארגון - המאמנים, דניאל כוזהינוף, חברים בחיפה, תל אביב ולוד - כולם עזרו לי במהלך הקיץ בכסף, אוכל ודברים אחרים. זה היה מסע ארוך, ואני מבורך מאוד. אלוהים לא מציב לך מבחנים שאתה לא יכול לעמוד בהם. תלמד מזה ותתקדם".

במבט לאחור על העונה של הירוקים, הוא מספר: "זאת הייתה עונה של עליות וירידות. הרבה שחקנים לא היו מחוברים בבנייה, ואני חושב שזה קשור גם לכך שההנהלה לא נתנה לנו את הטיפול הנכון והכבוד כשחקנים. שיחקתי רק במשחק אחד, בגמר הליגה הבלקנית, בגלל שלא יכולתי לטוס לבולגריה לשני המשחקים הקודמים. היו לנו בעיות בכל מיני מקומות. לא השגנו את המטרה שלנו, והפסדנו את התואר להפועל גליל עליון שהיא קבוצה מצוינת".

טוני מיטשל מכבי חיפה מאוכזב. לירון מולדובן
"אני לא רוצה להיות שוב בסיטואציה כזאת". מיצ'ל בקדנציה הראשונה בחיפה/לירון מולדובן

למרות זאת, למיצ'ל יש עדיין הרבה דברים טובים לספר על אנשי חיפה: "המאמן עופר רחימי הוא כנראה אחד האנשים היותר מתחשבים ואוהבים שפגשתי בכל הקריירה שלי. הוא אימן אותי בחיפה ב-2016. יקי כוזהינוף הוא בן אדם גדול, אבל אני חושב שבשנה הראשונה כבעלים, במיוחד שהוא בא מעסקי הנדל"ן, אז הוא לא ידע איך לנהל את האנשים והשחקנים בתוך המועדון. אני חושב שאם יהיה אכפת לו יותר מאיך שאנשים מרגישים בכלליות, יהיה לו יותר טוב.

"הוא לימד אותי משהו כבן אדם וכאבא לחמישה. הוא בא לדירה שלי ואמר לי פנים מול פנים משהו שהרבה אנשים אמרו לי בעבר: 'טוני, אתה צריך להיות יותר אחראי ולשים לב למה שאתה עושה. אם תעשה את זה, אתה יכול להיות כוכב במכבי תל אביב או איפה שרק תרצה. בן אדם מפוקס הוא אדם מסוכן'. לא אשכח את הדברים האלה. המנכ"ל רועי שווץ, שאלוהים יברך אותו ואת המשפחה שלו, אחרי כל הטירוף עשה כל מה שביכולתו, הוא הקשיב לנו, הוא ניהל את כל מה שהיה קשור לקבוצה, וגם כשטעה הוא התנצל. הוא אדם נהדר".

כל הקשיים שעמדו בדרכו בתקופה האחרונה, לא מנעו ממיצ'ל להישאר חיובי ולהסתכל על כל מה שעבר עליו בתור אתגר: "הדבר הזה חיזק אותי. אני חייב להפסיק לפשל, בשביל הילדים שלי ובשביל המשפחה. יש לי מחויבות גדולה מאוד על הכתפיים שלי, אני לא רוצה להיות שוב בסיטואציה כזאת".

- לאן הקריירה שלך ממשיכה מכאן?

"זאת שאלה טובה, יש לי הצעה מאל נאפט בעיראק, אבל אם אני אקבל הצעה כאן בישראל, אני אשמח מאוד להמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully