וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלעה למטרה: נבחרת ישראל ניצחה 96:104 בגאורגיה

הנבחרת של גודס הסתדרה ללא אבדיה החולה וסיפקה תצוגה התקפית אדירה בטביליסי בדרך לעוד משחק הכנה מוצלח מבחינתה לקראת אליפות אירופה. סורקין, גינת ומדר בלטו עם 18

הסתדרה גם בלי דני אבדיה: נבחרת ישראל בכדורסל סימנה לעצמה הערב (שישי) וי נוסף, כאשר ניצחה 96:104 בחוץ את נבחרת גאורגיה - אותה נבחרת שגברה עליה בשלושת המפגשים הרשמיים האחרונים. כאמור, גיא גודס נאלץ להסתדר ללא אבדיה שהרשים מול מכללת אובורן ונשאר בארץ בשל מחלה, אך קיבל תפוקה נהדרת משאר השחקנים בסגל שסיפקו ערב התקפי נפלא. בשבת תפגוש ישראל את גאורגיה פעם נוספת בטביליסי, אך המשחק השני יהיה סגור לקהל ולשידור.

במקביל להיעדרות הפורוורד מה-NBA, גודס קיבל בחזרה לסגל את גל מקל, תמיר בלאט, רפי מנקו ויובל זוסמן שלא שיחקו נגד אובורן. עם זאת, מי שהרשים ברבע הראשון היה רומן סורקין שדאג לסדר לכחולים יתרון מוקדם. טוקו שנגליה וחבריו הצליחו להקטין את הפער, אך גיא פניני הוותיק שבר שוויון עם סיום הרבע. ישראל המשיכה במומנטום גם ברבע השני וברחה ליתרון דו ספרתי, אך גם הפעם המארחת לא הרימה ידיים.

היתרון כבר עמד על שלוש נקודות בלבד ברבע השני, אך מטח שלשות של האורחת הותיר את גאורגיה המומה וללא יכולת ממשית לחזור. שנגליה עוד ניסה לעורר קאמבק מפיגור 18 בדקות הסיום, אך זהות המנצחת לא באמת הוטלה בספק. רומן סורקין, תומר גינת וים מדר הובילו עם 18 נקודות במשחק שנותן אופטימיות רבה לנבחרת לקראת המשחקים הקריטיים במוקדמות אליפות העולם ולקראת גולת הכותרת - אליפות אירופה שתצא לדרך בתחילת ספטמבר.

קלעו לנבחרת ישראל: רומן סורקין, ים מדר ותומר גינת 18 כ"א, רפי מנקו 13, נמרוד לוי 10, ג'ייק כהן 9, תמיר בלאט ויובל זוסמן 6 כ"א, גל מקל וגיא פניני 3 כ"א. שותף ולא קלע: גבי צ'אצ'אשווילי.

קלעו לנבחרת גאורגיה: טוקו שנגליה 26, גיורגי שרמדיני 16, דודה סנאדזה 15, תדאוס מקפאדן 13, קחאבר ג'ינצארדזה, סנדרו מאמוקלשווילי 6, מראב בוקולישווילי 3, ראטי אנדרוניקשווילי, בקה בורג'נאדזה, גאורגה צינצאדזה ובקה בקאורי 2 כ"א.

רפי מנקו, רומן סורקין, שחקני נבחרת ישראל. basketball_somova, אתר רשמי
הנבחרת תרשום ניצחון נוסף בהכנה? מנקו וסורקין/אתר רשמי, basketball_somova

מהלך המשחק

רבע 1: נבחרת ישראל עלתה עם חמישיה שכוללת את רומן סורקין, ג'ייק כהן, רפי מנקו, יובל זוסמן ותמיר בלאט. טוקו שנגליה העלה את המארחת ל-0:3 מהיר עם קליעת עונשין וסל בצבע, סורקין צימק ל-3:2 עם הנקודות הראשונות של הכחולים. כחלק משיתוף הפעולה בין שני שחקני אלבה ברלין, בלאט מצא את זוסמן בפינה והאחרון קלע שלשה שאיזנה ל-5:5. סורקין ומנקו המשיכו ביכולת הטובה מול שנגליה הנהדר והעלו את ישראל ל-11:13. החילופים הרבים בישראל אפשרו לגאורגיה להתקרב ואף להשוות את התוצאה, אך שלשה קשה של גיא פניני על סף הרבע קבעה 26:29 לישראל בסוף הרבע.

תומר גינת, שחקן נבחרת ישראל. basketball_somova, אתר רשמי
האורחת ברחה ליתרון דו ספרתי. גינת/אתר רשמי, basketball_somova

רבע 2: הנעת כדור נפלאה של נבחרת ישראל בהתקפה בה כל חמשת השחקנים נגעו בכדור הסתיימה בידיו של נמרוד לוי שקבע 26:31. חמש נקודות רצופות של תומר גינת סידרו לישראל יתרון דו ספרתי ראשון - 29:40. לאחר מכן התעוררה המארחת עם שורת פעולות טובות בהתקפה, ובראשן מהלך של ארבע נקודות בחסות המתאזרח תדאוס מקפאדן שהוריד ל-51:44. פעולה אישית נהדרת של ים מדר בסוף הרבע סידרה לישראל יתרון 48:54 בהפסקה.

ים מדר, שחקן נבחרת ישראל. basketball_somova, אתר רשמי
פעולה יפה רגע לפני המחצית. מדר/אתר רשמי, basketball_somova

רבע 3: סורקין החל את המחצית השנייה עם סל ועבירה, שנגליה הגיב עם פעולה זהה בצד השני. הכוכב של הגאורגים צימק ל-63:60 כשדייק מחוץ לקשת, אך שלשה של מנקו מהפינה קבעה 60:68. מקפאדן עצר שוב את הבריחה של ישראל, אך גם הפעם האורחת הגיבה עם קליעה מדויקת מחוץ לקשת, הפעם של סורקין, שקבעה 66:73. המטווח של ישראל מחוץ לקשת נמשך וישראל סיימה את הרבע ביתרון 68:84 מבטיח.

נמרוד לוי, שחקן נבחרת ישראל. basketball_somova, אתר רשמי
הפער שוב גדל ברבע השלישי. נמרוד לוי/אתר רשמי, basketball_somova

רבע 4: חילופי סלים בתחילת הרבע הובילו לשמירה על הפער, אך אסיסט נהדר של שנגליה לגיורגי שרמדיני הקטינה את הפער ל-95:82 וגרמה לגיא גודס להזעיק פסק זמן. העצירה העירה את שחקני ישראל ושלשה של מדר קבעה 82:100. שנגליה וחבריו הצליחו להתקרב עד לכדי פער חד ספרתי, אך זה היה מעט ומאוחר מדי. 96:104 לישראל בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully