וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלת גרזנים ותחרות קוביה הונגרית: ברוכים הבאים לממלכת הביזאר

פלאשבק לאייטיז: התחרות הארצית בהרכבת קוביה הונגרית תתקיים בשבוע הבא ברחובות, אבל זה כלום לעומת זינוק להיסטוריה רחוקה בהרבה: תחרויות הטלת גרזנים בבר בתל אביב

בשנות ה-80 הקוביה ההונגרית הייתה אחד מסמלי התקופה לצד אופני ה-BMX והחותלות. השנה, ב-2022, ניתן שוב לראות ילדים ונוער מאתגרים את עצמם בקוביה המאתגרת, אשר עושה קאמבק. רק השנה התקיימו כ-400 תחרויות קוביה הונגרית ברחבי העולם.

והקיץ התחרות הארצית לקוביה הונגרית תתקיים בעיר רחובות בשיתוף קהילת הקוביה ההונגרית בישראל ותהיה התחרות השישית בגודלה בעולם. התחרות תתקיים ב-16-18.8, ימים שלישי עד חמישי, באולם הספורט "ברזילי" ברחובות, לצד פעילויות לכל המשפחה מהשעה 11:00-19:00 ישתתפו כ-250 מתמודדים/ות מכל הארץ, כאשר המשתתפת הצעירה ביותר היא רק בת שש.

התחרות תתקיים בין השעות 19:00-9:00. ב-11:00-19:00 מוזמן להגיע הקהל הרחב וליהנות מפעילויות מגוונות ומאתגרות וגולת הכותרת: יצירת פסיפס קוביות עם האמן עמית שחורי. בשנת 2014 שבר שחורי שיא ישראל בתחרות הרכבת קובייה הונגרית עם הרגליים.

לדברי רותם יפרח, לשעבר אלוף ישראל בקוביה הונגרית וממארגני התחרות: "כל אחד ואחת יכול ללמוד להרכיב קוביה הונגרית ללא צורך בידע במתמטיקה, וכמו כל תחביב, מדובר בעניין של אימונים עד שמפתחים מיומנויות ומהירות בהרכבת הקוביה".

מה תכלול התחרות? את כל 17 המקצים הרשמיים שבהם ניתן להתחרות, וביניהם: 3X3, 4X4, 5X5, פיראמינקס, 3X3 ביד אחת, 3X3 בעיניים עצומות, 5X5 בעיניים עצומות ועוד.

תחרות קוביה הונגרית. ברוך אדלר,
חוזרים לאייטיז. תחרות הקוביה ההונגרית/ברוך אדלר

קוביה הונגרית היא עוד מיינסטרים, הטלת גרזנים קצת פחות. בימים אלה נפתח בתל אביב Axe & Co., מתחם חדשני להטלת גרזנים - ספורט שצובר תאוצה במוקדי הבילוי העולמיים ומבטיח חוויה שטרם הייתה כמוה בארץ. המתחם הוקם ברחוב קרליבך, היכן שבעבר שכן מועדון "החתול והכלב" המיתולוגי. המקום בשטח של כ-300 מ"ר עם בר ישיבה, 9 מסלולי משחק פתוחים, וחדר VIP עם 2 מסלולים לפי תקן הליגה העולמית בכדי לקיים תחרויות וטורנירים בינלאומיים. המתחם והפעילות מונגשים.

הטלת גרזנים היא ספורט עם שורשים עתיקים. טרם הפיכתה לספורט, הטלת גרזנים נעשתה בקרבות, והייתה פופולארית בימי הביניים אצל שבטים פרנקים באירופה ואצל האינדיאנים. לספורט התחרותי הפך הענף הזה באמצע המאה הקודמת וביתר שאת לפני כ-10 שנים. כיום הוא נפוץ בארה"ב, קנדה, אירופה, אוסטרליה ועוד. מדובר למעשה בקליעה למטרה באמצעות גרזנים.

להטלת גרזנים, מסתבר, יש תורה שלמה, טכניקה וכללים ברורים. כל המשתתפים עוברים הדרכה טרם עלייתם למסלול על ידי מדריכים שעברו הכשרה ייעודית. המשתתפים יכולים לבחור בין כלי הטלה שונים שיובאו בלעדית למתחם ובתקן עולמי, הכוללים גרזנים ושוריקנים ("כוכבי נינג'ה") במשקלים, גדלים ועיצובים שונים. משטח המטרה עשוי מעץ אורן ועיצובו פותח על ידי Axe & Co., בבנייה ייחודית בכדי להגדיל את עמידותו ולאפשר לכלי ההטלה להינעץ בו באופן מיטבי. על המטרה מוקרנות שקופיות מתחלפות, כאשר כל שקופית מייצגת משחק אחר עם כללים וחוקי ניקוד שונים. בחירת המשחק ותיעוד הניקוד נעשים על ידי השחקנים באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה על ידי החברה וזמינה לשימוש על אייפד מובנה בכל מסלול. המתחם פועל על פי תקני ונהלי בטיחות קפדניים. כאשר כל מסלול מוקף רשתות מתכת וגדרות, החוצצים בין המסלולים.

"בילוי ספורטיבי" כידוע צועד על קיבתו, לכן דאגו כמובן במתחם לבר, המאפשר ישיבה חופשית (בלתי תלויה במשחק) בנוסף לשולחנות ופינות ישיבה. בתפריט בקבוקי בירות במגוון מעניין לצד נשנושי פינגר-פוד מתחלפים, פלטת גבינות או נקניקים, וכן פופוקורן בריפיל.

גיא גורדון. דודי פרץ,
גיא גורדון, מנכ"ל Axe&co/דודי פרץ

את המתחם הביא לישראל היזם רועי פלג, איש הייטק ובעלי חברת טכנולוגיית הפרסום FirstImpression.io. באחת מנסיעותיו לחו"ל, הוא נשבה בקסמי האטרקציה החדשנית הזאת, שכבר נחשבת לבילוי שכיח בארה"ב ובאירופה. פלג חבר ליזם ואיש הלילה גיא גורדון, שמביא ניסיון עשיר בניהול מתחמי בילוי בארץ.

עם הקמת המתחם , Axe & Co. משיקה בישראל את הסניף הראשון של ליגות הטלת הגרזנים כנציגה רשמית של שתי הליגות העולמיות - ה-WATL (World Axe Throwing League) וה-IATF (International Axe Throwing League) ומצטרפת בכך ללמעלה מ-500 מתחמי הטלה מעשרות מדינות ברחבי העולם החברים בליגות. הטורנירים השנתיים של הליגות מקבלים סיקור עולמי ומקומי בערוצי ספורט כגון ESPN. בקרוב יחלו משחקי הליגה, והמצטרפים יכללו בדירוג השחקנים העולמי, יוכלו להשתתף בטורנירים ואף לרכוש מנוי הכולל זמני אימונים ייעודיים במחירים מיוחדים.

Axe & Co, קרליבך 23, תל-אביב. מחיר: החל מ-90 שקל לאדם לשעה, עד 3 משתתפים במסלולים פתוחים ועד 5 משתתפים במסלול במסלולי ה-VIP. שעות פתיחה: א-ה: 17:00 עד חצות, שישי ושבת: 18:00 עד חצות. המתחם זמין להזמנת אירועים פרטיים סגורים לחברות וארגונים.

כרטיס פייבוקס דיגיטלי. יחצ,
כרטיס פייבוקס דיגיטלי/יחצ

לרגל חג האהבה, ט"ו באב 2022, RGE ושוונג מארגנות מרוץ האהבה של תל אביב-יפו -"Hoodies סינגלס RUN" מכריזות על שיתוף פעולה עם חברת פייבוקס במסגרתו 1,000 הפנויים והפנויות אשר יצטרפו לכרטיס האשראי הדיגיטלי החדש של PayBox בחינם, ייהנו מכרטיס במתנה לאירוע "Hoodies סינגלס RUN", שיהיה מרוץ האהבה הראשון מסוגו בעולם, אותו מארגנת קבוצת RGE בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת שוונג. מרוץ האהבה של תל אביב-יפו "Hoodies סינגלס RUN" יתקיים בתל אביב-יפו ב-22 בספטמבר.

החיסכון הכספי למשתמשי הכרטיס הדיגיטלי הוא משמעותי מאחר שבחודש הראשון, הרוכשים בכרטיס מקבלים 15% Cash-Back עד 300 ש"ח במטבעות SUPREME לתשלום ביותר מ-100 רשתות וחנויות. בנוסף, ועד תום השנה הראשונה להצטרפות, מקבלים החזר על הקניות בכרטיס בגובה 1% מסך הרכישות ועד 100 שקל בכל חודש.

במסגרת שיתוף הפעולה בין הגופים המארגנים את מרוץ האהבה של תל אביב- יפו לבין PayBox, אשר נמצא בבעלות משותפת של שופרסל ודיסקונט, הוכרז גם כי כרטיס האשראי הדיגיטלי החדש של PayBox יהיה כרטיס האשראי הרשמי של אירוע "Hoodies סינגלס RUN".

"Hoodies סינגלס RUN" מרוץ האהבה של תל אביב-יפו, עתיד להיות האירוע הראשון שיתחיל מסורת רב שנתית של ספורט היכרויות, לצד הופעות, מסיבות ומפגש עם הפנויות והפנויים הנחשקים בישראל. האירוע כולל מרוץ שיורכב משני מקצים באורך 4 ו-8 קילומטרים, בהשתתפות של מעל ל-15,000 רצות ורצים ובתום הריצה יתקיים אירוע הדייטינג הגדול בישראל, שיכלול מספר מתחמי תוכן ייחודיים לצד הפנינג היכרויות בהנחיית שפיטה והופעות חיות של "היהודים", רביב כנר ורבים נוספים.

כרטיס האשראי הדיגיטלי החדש של PayBox, הושק בחודש מאי האחרון, הוא חינם פטור מדמי כרטיס לאורך כל חיי הכרטיס. הכרטיס הדיגיטלי ניתן לצירוף לטלפון הנייד באמצעות האפליקציה של PayBox. הכרטיס מונפק תוך דקות ספורות על ידי חברת כאל ממותג ויזה פלטינום בינ"ל. הכרטיס הדיגיטלי של PayBox מייתר את הצורך בכרטיס אשראי פיזי ומאפשר למשתמשים בו לשלם באמצעות הטלפון בחנויות בארץ, בחו"ל ובאינטרנט. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

האירוע מצטרף לשורת אירועי הספורט המובילים במדינה בהובלת רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו ובהם מרתון סמסונג תל-אביב, מרוץ הלילה של תל-אביב, סובב תל-אביב, מרוץ הנשים של תל-אביב, טריאתלון תל-אביב, גראנד סלאם בג'ודו, אליפויות אירופה בענפים שונים ועוד. בנוסף, בעשור האחרון הושקעו מעל מיליארד שקלים בשיפוץ ובניית מתקני הספורט בעיר להנאת 11 אלף ספורטאים הישגיים, 700 קבוצות ספורט פעילות ו-15 אלף ילדים הפעילים באגודות הספורט בעיר.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully