וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן של עובד השגרירות הפך לתקווה של ישראל: "אפריפה הכי מיוחד שיש"

5.8.2022 / 9:30

החיבור שלו לישראל מזכיר את זה של לונה צ'מטאי, הוא החל את דרכו ככדורגלן ורק לפני שנתיים קיבל אישור לייצג את המדינה. בלסינג אפריפה צמח מלמטה, ניפץ באליפות העולם עד גיל 20 את כל התחזיות, ועכשיו סיפורו הייחודי נחשף. ויש גם ציפיות חדשות: "אי אפשר לברוח מזה"

בלסינג אפריפה אחרי הזכייה באליפות העולם עד גיל 20/באדיבות איגוד האתלטיקה

כמו במקרה של לונה צ'מטאי סלפטר, גם החיבור של בלסינג אפריפה לאתלטיקה הישראלית נולד דרך קשר משפחתי לעבודה בשגרירות. בעוד שצ'מטאי הגיעה לישראל כדי לעבוד בביתו של קונסול קניה, גם אביו של אפריפה הגיע לארץ מגאנה כדי לעבוד בשגרירות.

כבר לפני 30 שנה, הגיע האב לישראל ובלסינג נולד כאן. הוא גדל ברמת גן כישראלי לכל דבר, וניסה את כוחו בגיל צעיר בכדורגל. מהר מאוד הוא עזב את התחום, אבל התגלה כאתלט יוצא דופן בתחרויות בית ספריות. באיגוד האתלטיקה ובאגודת מכבי תל אביב בה הוא מתאמן, זיהו את הפוטנציאל וחיברו אותו בגיל 14 למאמן הלאומי איגור בלון. אלא שלאפריפה לא הייתה אזרחות ישראלית, ואפילו שנולד כאן הוא לא יכול היה לייצג את ישראל. רק לפני שנתיים הוא קיבל את האזרחות משר הפנים אריה דרעי, והתחרות הלילה (בין חמישי לשישי) בקולומביה הייתה בסך הכל התחרות הבינלאומית השנייה שלו. הראשונה הייתה אליפות אירופה לנוער.

בלסינג אפריפה אצן ישראלי עם מאמנו איגור בלון. בני נווה, אתר רשמי
איגוד האתלטיקה חיבר ביניהם כשאפריפה היה בן 14. היום רואים את התוצאות. עם המאמן איגור בלון/אתר רשמי, בני נווה

התוצאה יוצאת הדופן של אפריפה היא גם שיא בגאנה, שם מתמחים פחות בריצות קצרות. באיגוד האתלטיקה הודו הבוקר שלא העריכו שאפריפה יכול לרדת מ-20 שניות כבר עכשיו, כשהוא עוד לא בן 19. הציפייה ממנו באליפות הייתה להגיע לחצי הגמר. אותה ציפייה הייתה עד לפני חודש, מאליפות אירופה לבוגרים שתיפתח בהמשך החודש במינכן.

אפריפה יגיע מחרתיים ישירות מקולומביה לגרמניה, ומנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי הודה הבוקר שלאור התוצאה שלו הלילה, המטרה שונתה מחצי גמר באליפות אירופה לגמר. "אין ספק שכאשר אתה קובע את תוצאת השנה באירופה, אי אפשר לברוח מהמטרה החדשה שיש לקראת האליפות במינכן", אמר לוי, שהוסיף כי "האתגר כעת של כל הגורמים סביב אפריפה יהיה לדעת לכוון אותו אחרי השיא הלילה, כדי שיגיע באותו פוקוס ובאותה רמת מוכנות גם לאליפות הבוגרים" שבצורה מעוררת צמרמורת, תיערך במינכן 50 שנה אחרי טבח הי"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
האצן הישראלי בלסינג אפריפה אחרי שניפץ את שיא התחרות בגמר ריצת ה-200 מטר עד גיל 20. באדיבות איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
ישראלי גאה. אפריפה/אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה

15 אתלטים ייצגו את ישראל באליפות במינכן, וכעת לצד שישה מרתוניסטים והקופץ לגובה יונתן קפיטולניק, נולדה ציפייה חדשה למדליה מהכיוון של אפריפה, עליו אומרים הבוקר מכריו: "בלסינג הוא ישראלי לכל דבר. הוא הכי חייכן, הכי סימפטי, הכי מיוחד באיגוד כבר כמה שנים. צריך להודות שזה קרה יותר מהר ממה שחשבנו, ועכשיו אפשר רק לחלום על מה שהוא עוד יכול לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully