וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככל שהתוצאה משכרת, היא עלולה לשקר: סיכום הניצחון הגדול של מכבי חיפה

4.8.2022 / 9:00

הדרך היחידה של הירוקים לשמר איכויות שבדרך כלל מאפיינות קבוצות של אמצע דצמבר, תהיה להמשיך לחתור לשלמות. אחת הקבוצות הגדולות בתולדות המועדון יכולה לקבע את מקומה בהיכל התהילה הפרטי שלה, אם ברק בכר יצלח את המבחן הגדול ביותר שלו: ניהול הסגל. רון עמיקם מנתח

תקציר: מכבי חיפה - אפולון לימסול 0:4/ספורט1

בעונת 1981/2 פתחה מכבי נתניה את העונה עם שתי שישיות בתוך שבועיים: 0:6 מול מכבי תל אביב ו-1:6 מול בית"ר ירושלים. קראו לזה אז "עונת השישיות". הדורסנות חסרת הרחמים לצד ההנאה מהמשחק מספקים לעיתים תוצאות משכרות, כך גם שתי הרביעיות של מכבי חיפה בתוך שבוע מול נאמניו של זאוס.

אבל ככל שהתוצאה משכרת, היא עלולה לשקר. מכבי חיפה חיפשה אתמול נתיבים בסבך הקפריסאי במשך קרוב לחצי שעה. אפולון הייתה ערוכה היטב, מנעה די בקלות מחיפה לנהל אפילו משחק צירופים פשוט. ראו כמובן מי שולט במשחק וההיערכות הפכה מהר מאוד למגננה, בעיקר כשחיפה החלה כן לחדור את קווי ההגנה - בשער הפסול של דין דוד, כמו בחטיפה של חזיזה שהסתיימה בפעולה אנוכית - אבל לא בטוח שהמשחק היה מתפתח כפי שהתפתח, אלמלא פגע כדור הרוחב של חזיזה בבלם הצרפתי וחלף מאחרי גבו של השוער אלכסנדר יובאנוביץ'. לפעמים, מציאת הדרך לתהילה היא אקראית, כי מפה והלאה זה היה משחק של 0:7 קל, והתוצאה משכרת ומשקרת כאחת - חיפה הייתה שווה בסופו של דבר יותר מ-0:4.

מה גרם להתמוטטות של אפולון? נדמה שבעיקר בהלה. במקום שבו היא הייתה צריכה להיפתח ולמצוא שטחים בהתקפות המעבר, היא לא הצליחה להגיע בכלל להתקפות כאלה. תוסיפו לכך כושר משחק טרום עונתי ולחות שמציפה את הריאות. חיפה - לזכותה ייאמר - התקדמה ככל שהיריב קרס. זו מהות התוצאה.

כדי לסגור את סיפור "עונת השישיות", נזכיר רק שנתניה לא זכתה באותה עונה באליפות, אלא בעונה לאחר מכן, כי היא פיתחה מומחיות לבעוט בדלי. יש לחיפה פרקים דרמטיים בהיסטוריה שלה שמתויגים תחת הסימניות 1994/5 ו-2002/3, שמעידים שגם לה זה קרה. ולכן, הדרך היחידה לשמר איכות משחק כזו ופערים כל כך גדולים בינה לבין יריבות אירופיות בשלבים כאלה, הוא לא לחשוב שהכל מושלם, אלא להמשיך ולחתור לשלמות.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה לצד דולב חזיזה. מאור אלקסלסי
ניצב בפני משימה גדולה. בכר/מאור אלקסלסי

רק שעד כה זה באמת מושלם, כי לצד משחקו האנוכי, דולב חזיזה פירק אתמול הגנה של שלושה בלמים - שני צרפתים וסרבי אחד - ששיחקו במדינות כדורגל כמו ספרד וצרפת, הרבה בזכות העובדה שניצל את האגף הימני הרך של אפולון, בו ניצב הנעבאך, אנדראס פנאיוטו. עד לשער הראשון, הוא הצליח למנוע מפייר קורנו לטייל לו באגף עם עזרה מהקישור וההתקפה, אבל שם זה נגמר, כי חזיזה הסתובב בין הרגליים ויחד עם קורנו מוטט את ההגנה של אפולון מהאגף הכי מתוגבר שלה.

למשחק הנפלא של חזיזה ושל שני המגינים, צריך להוסיף את הקישור האחורי של מכבי חיפה. רבות דובר על כך שהפציעה של נטע לביא בפתיחת המשחק מול קייראט בעונה שעברה, במוקדמות האלופות, שיבשה לחלוטין את מטרות העונה האירופית של האלופה. לביא נותן לעלי מוחמד את האפשרות להציג את היכולות המוכחות שלו, כי הוא מחפה מאחור על הדריבלים שלו ועל הגיחות שלו מקו שני. עלי מוחמד כבש אתמול צמד ראשון בקריירה, אבל דרגת הביצוע - בעיטה נקייה ונגיחה עוצמתית - מוכיחות שאם יש על מי לסמוך לצידו, הוא מסוגל לזה. הזעם של מוחמד אבו פאני, קשר נבחרת, מכך שהוא מקבל פירורים, נראה טיפה לא מובן. אם אבו פאני ייצא לאירופה וישחק בקבוצה ברמה של מכבי חיפה, יש מצב שהוא יהיה ממורמר יותר, כי שם גם לא מדברים עברית על הספסל. היכולת של שחקני ספסל להבין את מקומם היא אחד המפתחות להצלחה מסחררת. בעניין הזה יש לברק בכר המון עבודה, אולי אפילו יותר מלשפר את השחקנים שלו. אתמול, 3 באוגוסט, שבועיים וחצי לפני פתיחת העונה, נראתה מכבי חיפה בכושר של אמצע דצמבר. כל מה שנותר לבכר הוא לנהל סגל, ולגרום לכל שחקן לעלות רעב למשחק הבא.

ברצף המחמאות הבלתי פוסק שחיפה מקבלת תחת המקלדת הזו ותחת מקלדות ברחבי אירופה, צריך להתעכב שוב על פרנזי פיירו. יש בו שילוב בלתי אפשרי של כבדות תנועה ויציאה מטורפת מהמקום עם המון כוח. הוא חלומו של כל מאמן שמחפש בנרות "שחקן 9", כמו בספרים. בגול הראשון של עלי מוחמד, הוא עשה ווזארי לבלם, בלי לגעת בו, רק מזה שהבלם התעסק בלמצוא מקום על הבלטה הרחבה שפיירו תפס, ובשער שכבש הוא עשה את מה שעשה בשבוע שעבר - הקדים בצעד את השומר שלו ונגח פנימה. עד עכשיו התמודד פיירו מול בלמים אירופאים, בקרוב מאוד הוא יתמודד גם עם בלמים ישראלים, שכזכור לכם, מתקשים בדרך כלל למצוא את מקומם מול נפילים. תחשבו איך נראה מרקו ארנאוטוביץ' האוסטרי מול בלמי נבחרת ישראל, ותדמיינו מה יעשה פיירו לסתם בלמים מהשורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
שילוב בלתי אפשרי של כבדות תנועה ויציאה מטורפת מהמקום עם המון כוח. פיירו/מאור אלקסלסי

במכבי חיפה מרוצים מכך שהבטיחו מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית, מקום ממנו קבוצות ישראליות בעבר גם המשיכו הלאה. אין שום סיבה שמכבי חיפה לא תחשוב על מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות ושחזור הופעתה שם בעונת 2002/3.

ה-0:5 של הכוכב האדום בלגרד אמש משקר. היא שיחקה מול פיוניק ירבאן, קבוצה שפתחה את העונה בארמניה בהפסד ביתי בדרבי, איבדה את מלך השערים שלה שעבר לקבוצה קקיונית בקזחסטן, ובגדול הצליחה לעבור את קלוז' הרומנית בזכות ניצחון בפנדלים אחרי שערי שוויון בתום 90 הדקות ובתום 120 הדקות. במושגים של היציע פיוניק היא "קבוצה פח".

צריך גם לקחת בפרופורציה את כמות השערים של הכוכב האדום מפתיחת העונה: 22 שערים ב-5 משחקים, שכן 20 שערים הובקעו בארבעה משחקי בית. אז אצלם ב'מרקאנה' הם מאוד טובים, אבל מכבי חיפה בסמי עופר הגועש, נראית מפחידה לא פחות, בוודאי יותר מהכוכב האדום במשחק חוץ. תוסיפו לכך שהכוכב האדום משחקת בליגה חלשה אפילו מליגת העל, בה צברה בעונה שעברה 90 אחוזי הצלחה וסיימה אמנם בפער של שתי נקודות מפרטיזן בלגרד אבל 40 נקודות מהמדורגת שלישית. כשהכוכב האדום תפגוש בעוד שבועיים את מכבי חיפה, אחרי סדרה של משחקי חתול ועכבר שעוברים עליה, זה ייראה אחרת לגמרי.

למכבי חיפה יש הזדמנות לקבע את הקבוצה הנוכחית בהיכל התהילה הפרטי שלה. זו בוודאי אחת הקבוצות הטובות של מכבי חיפה בכל הזמנים, עם שילוב מושלם של שחקנים בצבע, ושחקני ספסל מפחידים לא פחות. נכון לעכשיו מסתמן שלברק בכר לא יהיה קושי לתמרן בסגל עד למונדיאל בסדרה המתישה של משחקי ליגה ושלב בתים באירופה, גם במקרה של פציעות. לקורנו, פיירו ועלי מוחמד יש מחליפים מצוינים - שיאפשרו לו להתחבט פחות בעניין שיתוף שישה זרים במשחק - לסונדגרן, פלאניץ' ושרי קצת פחות. חיפה צריכה למצות ככל שניתן את הפוטנציאל שלה באירופה עד לפתיחת העונה, כי מרגע שהיא תבקר בדוחא במחזור הראשון בליגת העל, סדר היום הנוח הזה ישתבש לה. הדרך היחידה להימנע ממעידות במקומות לא צפויים היא לנהל סגל כהלכה, להשתמש ברוטציה רחבה, ולא לגמגם בפן המנטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully