וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבכר: חמשת הניצחונות הגדולים של ברק בכר בקריירה האירופית

3.8.2022 / 14:00

נאומי מוטיבציה שפעלו כמו קסם, הברקות טקטיות ו"חוצפה" ישראלית שגרמה לתדהמה ביבשת. מאמן חיפה הגדיר את הניצחון על אולימפיאקוס כגדול ביותר בקריירה האירופית שלו, אבל מבט לאחור על הישגיו מזכיר שהתחרות קשה. החל מהערב (20:00, ספורט2) הוא רוצה לכתוב פרק מלהיב נוסף

תקציר ה-0:4 של מכבי חיפה על אולימפיאקוס ביוון/ספורט1

עם שריקת הסיום בשבוע שעבר בפיראוס, נעמד ברק בכר מול המצלמות והצהיר: "זה הניצחון הכי גדול שלי באירופה". אחרי רביעייה אדירה מול אלופת יוון באצטדיון הביתי החם שלה, קשה להתווכח איתו. אבל האמת שבקריירה הקצרה יחסית שלו, מאמן מכבי חיפה רשם לא מעט רגעים מפוארים במפעלים האירופיים. ניצחונות על קבוצות פאר כמו אינטר וסלטיק, ניצחון מרשים בדרך לפלייאוף ליגת האלופות ואפילו תיקו היסטורי נגד סאות'המפטון במשחק חוץ קשה שהבטיח העפלה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

לקראת המשחק החשוב של מכבי חיפה הערב (רביעי, 20:00, ספורט2) מול אפולון לימסול, בו בכר ינסה לעשות עוד צעד קדימה לעבר חלום ליגת האלופות, בחרנו את הניצחונות הכי גדולים שלו. בקצב המסחרר בו בכר קובע שיאים והצלחות, אין ספק שהרשימה תצטרך להתעדכן מהר מאוד.

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה מול אולימפיאקוס. מאור אלקסלסי
בייגלה על הראש. ברק בכר/מאור אלקסלסי

23 באוגוסט 2016: הפועל באר שבע - סלטיק 0:2

בכר הגיע לפלייאוף ליגת האלופות לראשונה בעונתו השנייה כמאמן הפועל באר שבע, אחרי שהצעיד אותה לאליפות היסטורית. אחרי ניצחונות מרשימים בסיבובים המוקדמים על שריף טירספול ואולימפיאקוס, קיבלה באר שבע את ההגרלה הקשה ביותר שיכלה והצטלבה עם מועדון הפאר הסקוטי. אל המשחק בגלזגו הגיעו האדומים מרוגשים מדי וספגו הפסד 5:2 שלא השאיר סיכוי אמיתי בגומלין.

עוד לפני שריקת הפתיחה במשחק בטרנר, הפתיע בכר את חניכיו ואמר להם שהוא מאמין שהיום הם יעלו לשלב הבתים של ליגת האלופות. ואכן, מהרגע הראשון היה ברור שהקבוצה האלמונית מישראל באה לעשות היסטוריה. ביציעים התנוסס שלט של הקהל עם הכיתוב "Imagine", והשחקנים אכן דמיינו - וכמעט הגשימו. כבר בדקה ה-15 קיבלה באר שבע פנדל, אך מהראן ראדי החמיץ אותו. בהמשך היה זה בן שהר שכבש את השער הראשון. עם תחילת המחצית השנייה אובידיו הובאן כבש את השני, וריח הסנסציה הורגש באוויר. לצערם של בכר ובאר שבע, בדקות הבאות השחקנים באדום-לבן החמיצו שוב ושוב ונותרו עם המחמאות, אבל בלי הכרטיס המיוחל לשלב הבתים. למרות האכזבה, הקבוצה בעיקר נשארה בתחושה שבכר מעז לחלום - וגם יודע למה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק בכר מאמן הפועל באר שבע (שמאל) עם ברנדן רוג'רס מאמן סלטיק. רויטרס
עמד במבחנים מול כמה מאמנים בכירים ביבשת. בכר עם ברנדן רוג'רס במפגש בין באר שבע לסלטיק/רויטרס

15 בספטמבר 2016: אינטר - הפועל באר שבע 2:0

אחרי ההדחה מול סלטיק הוגרלה באר שבע לבית אטרקטיבי מאוד בליגה האירופית, והמשחק הראשון זימן מפגש עם קבוצת הפאר ממילאנו. האיטלקים לא באמת ייחסו חשיבות ליריבה שהגיעה מדרג ד', וגם הקרחות ביציעים בסן סירו לא תרמו לאווירה. באסיפה לפני המשחק פנה בכר לשחקניו בנאום מוטיבציה אופייני, ואמר להם: "אין לכם מה לחשוש מאינטר, כולכם שחקנים ברמה גבוהה. אם בוזגלו, מליקסון, טוני (וואקמה, ש.ו) בן (שהר) או מיגל (ויטור) ובעצם כל שחקן כאן היה נולד כאיטלקי, הוא היה מככב היום בסרייה A. היום אתם תוכיחו את זה על המגרש".

אחד השחקנים ששיחקו בקבוצה בזמנו נזכר במשחק ואומר: "אינטר ציפתה שנתגונן, אבל ברק דרש מאיתנו לתקוף. זה הפתיע אותם מאוד". הנאום המקדים של בכר התברר כאמת צרופה. באר שבע הדהימה את אינטר עם שער מנגיחה של מיגל ויטור וכדור חופשי מושלם של מאור בוזגלו, ולמחרת כל איטליה דיברה על הסנסציה. בכר קיבל ערב למזכרת, שרק חיזק את התחושה שמדובר במאמן ברמה אירופית לכל דבר ועניין.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם מיגל ויטור. GettyImages
לא חשש לצאת בהצהרות מול שחקניו - גם לא במגרש הכי קשה. באר שבע חוגגת בסן סירו/GettyImages

24 בנובמבר 2016: הפועל באר שבע - אינטר 2:3

אם למשחק הראשון אינטר הגיעה שאננה, לגומלין היא הגיעה עם רצון עז לנקום. שתי הקבוצות ידעו שניצחון ישאיר להם סיכוי להעפיל לשלב הבא בליגה האירופית והאיטלקים הגיעו נחושים מתמיד - אבל לבכר ושחקניו היו תוכניות אחרות. המחצית הראשונה עוד התנהלה בשליטה של האורחים ונדמה היה שהחניכים של בכר בדרך לסיים את הקמפיין ההירואי.

מאורו איקרדי ומרצלו ברוזוביץ' הורידו את אינטר להפסקה ביתרון 0:2, ואז הגיע עוד רגע גדול של בכר בחדר ההלבשה, הרחק מהמצלמות. "אחרי המשחק בסן סירו כל איטליה דיברה עליכם. מהפך יגרום לכל אירופה לדבר עליכם", אמר לשחקניו, ונתן את האות לאחת המחציות הגדולות ביותר של קבוצה ישראלית באירופה. לוסיו צימק, טוני וואקמה איזן מהנקודה הלבנה, אבל באר שבע לא הסתפקה בתיקו. בתוספת הזמן הגיע מהלך קבוצתי אדיר, בסיומו השאיר מוחמד גדיר כדור ענק עם העקב לבן שהר, שלא התבלבל וקבע מהפך שהגשים לבכר עוד נבואה - למחרת אכן דיברו בכל רחבי היבשת על הקאמבק והסנסציה.

"זה היה המשחק הכי גדול של קבוצה ישראלית באירופה אחרי הרבה שנים", נזכרים בבאר שבע. "ברק אמר שהניצחון על אולימפיאקוס היה הכי גדול שלו, אבל בעיני רבים המשחק הזה לכל הפחות משתווה אליו".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הנבואה הגשימה את עצמה. בכר אחרי ה-2:3 המפורסם/ברני ארדוב

26 ביולי 2017: הפועל באר שבע - לודוגורץ 0:2

אחרי ההצלחה האירופית האדירה עונה קודם לכן, באר שבע ובכר חלמו על שלב בתים בליגת האלופות. הגרלת הסיבוב השלישי זימנה מפגש עם אלופת בולגריה שסומנה כפייבוריטית, ומעטים הימרו על הקבוצה מבירת הנגב. לודוגורץ הייתה אז בשיאה, עם קאדר של זרים אדירים והישגים מרשימים שהיטו את הכף לטובתה.

בכר ידע שמשחק החוץ מול הבולגרים יהיה קשה מאוד, והימר על כל הקופה במשחק בטרנר. בעזרת הדחיפה של הקהל המשולהב, באר שבע עשתה בליץ. במחצית הראשונה היה טוני וואקמה כבש ומאור מליקסון עשה ככל העולה על רוחו. מליקסון הוחלף במחצית בשל פציעה, אבל הגנתית באר שבע המשיכה לעשות את המוטל עליה, ובדקה ה-80 הכפילה את היתרון מכיבוש של מיכאל אוחנה. בדיעבד, הנצחון המרשים הספיק לבאר שבע כדי לעלות לפלייאוף, כששער חוץ קריטי של מוחמד גדיר עזר לקבוצה להפסיד רק 3:1 ולהעפיל. בכר הראה שמלבד נאומי מוטיבציה שפועלים כמו קסם, הוא גם טקטיקן בחסד עליון.

מיכאל אוחנה שחקן הפועל באר שבע עם שיר צדק. ברני ארדוב
ההימור עבד. מיכאל אוחנה חוגג במשחק המדובר/ברני ארדוב

24 בספטמבר 2020: רוסטוב - מכבי חיפה 2:1

המטרה בעונה הראשונה של בכר בחיפה הייתה קודם כל להחזיר את האליפות לכרמל. עוד לפני כן, בעיצומה של עונת הקורונה, שיחקה חיפה במוקדמות הליגה האירופית ואף אחד לא באמת חשב שהקבוצה שנמצאת בשלבי גיבוש ראשונים יכולה להגיע להישג ממשי. את בכר זה לא עניין, והוא מצידו היה נחוש להביא את חיפה לשלב בתים אירופי באופן מיידי. בסיבוב השלישי הוגרלה חיפה מול רוסטוב הרוסית, והקושי היה גדול כפליים בשל שיטת ההכרעה שנקבעה בשל אילוצי הקורונה. המפגש הוכרע למעשה במשחק אחד בלבד על אדמת רוסיה, וחיפה התייצבה אליו כאנדרדוג מובהק.

צפו בתקציר ה-1:2 של חיפה ברוסיה

תקציר הניצחון של מכבי חיפה על רוסטוב/ספורט1

כבר בדקות הראשונות הרוסים עלו ליתרון ונדמה היה שחיפה תפסיד, אלא שאז הירוקים התעורר ובתצוגה הירואית השלימו מהפך משערים של ניקיטה רוקאביציה ומוחמד אבו פאני. "זה היה משחק אדיר, שם הבנו שאם נתחזק כמו שצריך נוכל לעשות דברים יפים גם באירופה", נזכר אחד השחקנים של חיפה בזמנו. בשלב הפלייאוף חיכתה טוטנהאם הקטלנית שהדיחה את הירוקים בקלות, אבל בכר עמד במטרה שהציב לעצמו ושוב סיפק קבלות בחו"ל.

עכשיו הוא רוצה להגיע לגבהים חדשים עם חיפה. אחרי שסימן וי מול כמה קבוצות על, לא אפולון לימסול ואפילו לא הכוכב האדום בלגרד נראות כמו משוכה בלתי עבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully