וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה יוונית: ולאדן איביץ' שוב פוגש את האקסית, אריס סלוניקי

3.8.2022 / 15:00

החזרה של ולאדן איביץ' לאצטדיון קלאנתיס ויקלידיס מרתקת את יוון. בחזרה לימיו כשחקן, אז היה קשר התקפי מצטיין ואהוב, שחצה את הכביש בעקבות בקשתו של המנטור ופיתח יחסי אהבה עם העיר בה הוא ומשפחתו מתגוררים עד היום

תקציר: מכבי תל אביב - זירה 0:0/ספורט1

ולאדן איביץ' שיחרר כנראה אנחה גדולה מאוד כשהגרלת מוקדמות הקונפרנס ליג סידרה לו מפגש מול אריס סלוניקי. יש לו יתרון בשל היכרותו עם המועדון מהעיר בה הוא מתגורר (רעייתו וילדיו לא נמצאים איתו בתל אביב), אבל בתוך כל סימני השאלה סביב מכבי תל אביב הקיץ, הוא ודאי היה מעדיף לפגוש יריבה אחרת ולא את המועדון שהוא עזב אחרי עונה אחת ביוון, כשהאולטראס של הקבוצה רוצים שהוא יישאר.

שאלתי אתמול עיתונאי שמכיר היטב את איביץ' מהשנים שלו כשחקן ביוון, האם היה לו מקום בהרכב של מכבי תל אביב היום והוא גיחך. "אם תעשה מיקס של השחקנים הכי טובים של מכבי תל אביב ושל אריס סלוניקי ותבנה נבחרת משתי הקבוצות, ולאדן איביץ' השחקן עדיין יהיה בין שלושת הראשונים שתיקח", אמר.

ולאדן איביץ' במדי אריס סלוניקי. רויטרס
אחד הזרים הטובים ביוון באותה תקופה. איביץ' במדי אריס/רויטרס

בטרם נחת ביוון, ולאדן איביץ' היה שחקן אפילו טוב יותר בפרטיזן בלגרד. שש שנים שיחק בבירת סרביה וכבש 64 שערים מעמדת הקשר הקדמי. שחקן גבוה, טכני, רואה משחק. לא במקרה החליטה בורוסיה מנשנגלדבאך לרכוש אותו בקיץ 2004. אלא שבבונדסליגה הדברים לא הלכו חלק ולסרבי לא הייתה סבלנות. אחרי עונה אחת בגרמניה, לא דפק חשבון והחליט לעבור ליוון שם אחיו הבכור איליה איביץ' היה סופרסטאר.

איביץ' האח היה חלוץ מצטיין. שם דבר בכדורגל היווני וזה היה סיפור גדול שגם הצעיר מבין השניים, ולאדן, נוחת באתונה ומצטרף לא.א.ק אותה אימן פרננדו סנטוס - מי שיהפוך עם השנים למנטור שלו. מאמן נבחרת פורטוגל בשנים האחרונות היה האיש שהנחית את איביץ' ביוון והוא יהיה גם זה שישפיע עליו לעבור מאריס סלוניקי ליריבה הכי מרה שלה, פאוק.

שנה וחצי שיחק איביץ' בא.א.ק אתונה לפני שעבר לסלוניקי וחתם באריס. במדים הצהובים-שחורים רשם 40 הופעות וכבש שמונה שערים. האוהדים היו מאוהבים בו וראו בו את אחד הזרים הטובים שלהם ואריס עשתה עונה טובה: מקום שלישי בליגה, הגעה לגמר הגביע והעפלה לשלב הבתים של גביע אופ"א על חשבון ריאל סראגוסה. בתקופה בסלוניקי הכיר גם את מי שתהיה רעייתו ואם ילדיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ולאדן איביץ' במדי פאוק סלוניקי. רויטרס
הפך למזוהה בעיקר עם פאוק. איביץ'/רויטרס

אריס רצתה שאיביץ' יישאר, אבל פרננדו סנטוס רצה אותו בפאוק. המאמן הפורטוגולי חצה את הכביש והצליח לשכנע את הסרבי לעשות את אותה דרך. בקיץ 2008, אחרי עונה אחת בלבד באריס, הסרבי עבר לפאוק ושיחק בשורותיה 4 שנים. עד כדי כך נקשר למועדון, עד שמיד אחרי פרישתו בשנת 2013, מונה למאמן קבוצת הנוער.

כששיחק בפאוק, משחקי הדרבי נגד אריס היו סוערים מאוד, בהתחלה גם על רקע העזיבה שלו. באריס לא אהבו שפאוק לקחה להם את אחד השחקנים הכי טובים. באחד הדרבים איביץ' כבש שער ובניגוד למה שקורה בכדורגל העולמי בשנים האחרונות, לא היה מזויף וחגג היטב.

"ולאדן איביץ' הוא שם גדול כאן בסלוניקי. זה שהוא מוביל את מכבי תל אביב מול אריס זה אחד הסיפורים הכי גדולים ביוון", סיפרו אתמול עיתונאים בסלוניקי. אין יום השבוע שהם לא מפמפמים את ההתמודדות הזו שתחל מחר במפגש בבלומפילד ותסתיים בעוד שמונה ימים בסלוניקי באצטדיון של אריס.

"מכבי חיפה ריסקה את אולימפיאקוס. זה יהיה רע מאוד אם גם מכבי תל אביב תעבור את אריס", אומרים ביוון. "לא שאוהדי אריס חושבים על אוהדי אולימפיאקוס, אבל יש עדיין כבוד יווני ואיביץ' שמאמן את מכבי, בטח מוסיף לטירוף שיש. כדאי מאוד שמכבי תנצח בישראל בהפרש גבוה אם היא רוצה לעבור, כי בסלוניקי השחקנים שלה יקבלו חוויה שהם לא מכירים מהיציעים. איביץ' יכול לספר להם יותר טוב מכולם מה זה לשחק בקלאנתיס ויקלידיס. זה המבצר של יוון ובמשך עונה אחת הוא היה האליל של אוהדי אריס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully