וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מאגדה: כדורסלן העבר ביל ראסל הלך לעולמו בגיל 88

שחקן ה-NBA האגדי שהוביל את בוסטון סלטיקס ל-11 אליפויות הלך לעולמו בביתו. "יצא נגד אי צדק. מת בשלווה כשאשתו לצדו"

ביל ראסל, אחד מגדולי הכדורסלנים אי פעם, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 88. בהודעה שפורסמה על ידי משפחתו בעמוד הטוויטר של ראסל נכתב: "בלב כבד אנו נאלצים להודיע לחבריו של ביל, מעריציו ועוקביו - ביל ראסל, הווינר הכי גדול בתולדות הספורט האמריקאי הלך לעולמו בשלווה בגיל 88, עם אשתו ג'נין לצדו". כמוכן צויינה גם פעילותו החברתית של ראסל: "הוא יצא נגד אי צדק בצורה נחרצת כדי לשבור את הסטטוס קוו. לצד זאת, העניק השראה בכל הנוגע לעבודה קבוצתית, חוסר אנוכיות והתחשבות באחר".

ראסל שיחק את כל קריירת המשחק שלו ב-NBA במדי בוסטון סלטיקס, שבחרה אותו במקום השני בדראפט 1956. הסנטר שהתנשא לגובה 2.06 מטר היה משני שחקני הפנים ששלטו בליגה באותם שנים, יחד עם ווילט צ'מברלין. הוא שיחק 14 עונות במדי בוסטון, עמה זכה ב-11 אליפויות - הכי הרבה לשחקן בליגה, שיא שעדיין לא נשבר.

במהלך הקריירה נבחר 5 פעמים ל-MVP של העונה הסדירה והופיע 12 פעמים במשחק האולסטאר. ב-1975 הוצג ראסל בהיכל התהילה של הליגה. בארבע שנותיו האחרונות שימש כמאמן-שחקן בבוסטון וזכה עמה בשתי אליפויות (1968 ו-1969). בנוסף אימן גם את סיאטל (1973-1977) וסקרמנטו (1987-88) וב-2021 הוצג גם בהיכל התהילה כמאמן.

לפני שהחל את הקריירה ב-NBA שימש גם כקפטן נבחרת ארצות הברית, אותה הוביל לזכייה במדליית הזהב באולימפיאדת מלברון ב-1956. בשנת 2009 הכריז קומישינר הליגה דאז, דייויד סטרן כי גביע ה-MVP של סדרת הגמר בפלייאוף ייקרא על שמו של ראסל.

  • עוד באותו נושא:
  • ביל ראסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully