וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלאסיקו החדש: היסטוריית המפגשים בין סיטי לליברפול בעידן פפ וקלופ

מלכי השערים שעזבו, וזה שנשאר. היתרון במאזן ראש בראש מול החיסרון בהפרש השערים. קרב המוחות בין שני המאמנים סיפק משחקים אדירים בשש השנים האחרונות, מי תצא עם ידה על העליונה במגן הקהילה? (הערב, 19:00, ספורט1)

תקציר: זלצבורג - ליברפול 0:1/ספורט1

אמנם יש יריבויות גדולות מזו, אך בשנים האחרונות אין משחק מרתק ומסקרן יותר בכדורגל העולמי מאשר מנצ'סטר סיטי - ליברפול. הקבוצות שחתומות על חמש אליפויות הפרמיירליג האחרונות סיפקו משחקים אדירים בשנים האחרונות, כשבמוקד קרב המוחות בין שני המאמנים המובילים בעולם כיום - פפ גווארדיולה בצד התכול, יורגן קלופ בצד האדום.

הערב (שבת, 19:00, ספורט1), עם פתיחת עונת 2022/23, שתי הקבוצות הללו נפגשות שוב במסגרת מגן הקהילה. לקראת עוד קרב בין שתי הקבוצות על תואר, הגיע הזמן להביט לאחור על היסטוריית המפגשים בין השניים בממלכה.

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה עם מאמן ליברפול יורגן קלופ. Visionhaus, GettyImages
קרב מוחות. גווארדיולה וקלופ/GettyImages, Visionhaus

תחילה יש לציין כי קלופ הגיע לאנגליה לפני מקבילו. בעוד גווארדיולה התחיל את עבודתו בסיטי בקיץ 2016, המאמן הגרמני החליף את ברנדן רוג'רס באוקטובר 2015 ופגש את הסיטיזנס שלוש פעמים כשהיו תחת מנואל פלגריני. התוצאות? שני ניצחונות בליגה והפסד בדו קרב פנדלים בגמר גביע הליגה.

כאשר גווארדיולה הגיע לאנגליה, קלופ לא היה זר לו. שני המאמנים נפגשו זה מול זה במשך שתי עונות גם בגרמניה, כאשר הספרדי היה מאמנה של באיירן מינכן בעוד קלופ היה בדמדומי הקדנציה שלו על הקווים בדורטמונד. קלופ לא עשה חיים קלים לגווארדיולה בגרמניה, והמספרים מראים שגם באנגליה המצב די דומה.

16 מפגשים רשמיים נערכו בין שני המועדונים בעידן פפ וקלופ: ליברפול ניצחה שש פעמים, סיטי ניצחה ארבע פעמים ושישה מפגשים הסתיימו בתיקו (כולל מגן הקהילה ב-2019 שהוכרע בדו קרב פנדלים). עם זאת, סיטי מחזיקה ביתרון ביחס השערים - 25-29.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מוחמד סלאח חוגג שער לזכות ליברפול מול מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מלך שערי המפגשים. סלאח/רויטרס

את תואר מלכות השערים במפגשים בין שתי הקבוצות מאז קיץ 2016 מחזיקים ביחד מוחמד סלאח וסאדיו מאנה עם שבעה כיבושים כל אחד. כידוע, מאנה עבר לבאיירן מינכן, כך שכבר הערב סלאח יוכל לעלות לפסגה לבדו אם יכניע את אדרסון פעם אחת. בשורות ליברפול, אחרי שני שחקני הכנף מגיע האיש שהשלים את הטריו ההתקפי, רוברטו פירמינו, שמצא את הרשת נגד הסיטיזנס שלוש פעמים בפרק הזמן הזה. ישנו עוד שחקן אחד מליברפול שכבש יותר מפעם אחת במפגשים הללו, ובאופן מפתיע זהו אלכס אוקסלייד צ'מברליין שהבקיע פעמיים.

בצד התכול, שני שחקנים מובילים את טבלת הכיבושים, והמשותף להם הוא ששניהם כבר לא נמצאים במועדון. גבריאל ז'סוס שעבר הקיץ לארסנל ולירוי סאנה שנמכר לפני שנתיים לבאיירן מינכן מובילים עם ארבעה שערים כל אחד. שישה שחקנים דולקים אחריהם עם שלושה שערים כל אחד, כאשר פרט לסרחיו אגוארו וראחים סטרלינג כולם עדיין נמצאים במועדון: ברנרדו סילבה, אילקאי גונדואן, קווין דה בראונה ופיל פודן.

הערב זו תהיה הזדמנות עבור החלוצים החדשים להבקיע בהופעת הבכורה שלהם ב"קלאסיקו החדש". ארלינג הולאנד צפוי לפתוח בחוד ההתקפה של מנצ'סטר סיטי, בעוד דרווין נונייס אמור להמתין על ספסל ליברפול.

שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד חוגג שער בכורה. Justin Casterline, GettyImages
יכבוש בבכורה? הולאנד/GettyImages, Justin Casterline

המשחקים בין הקבוצות מאז קיץ 2016:

דצמבר 2016, ליגה: 0:1 לליברפול

מרץ 2017, ליגה: 1:1

ספטמבר 2017, ליגה: 0:5 למנצ'סטר סיטי

ינואר 2018, ליגה: 3:4 לליברפול

אפריל 2018, רבע גמר ליגת האלופות: 0:3 לליברפול

אפריל 2018, רבע גמר ליגת האלופות: 1:2 לליברפול

אוקטובר 2018, ליגה: 0:0

ינואר 2019, ליגה: 1:2 למנצ'סטר סיטי

אוגוסט 2019, מגן הקהילה: 1:1 (4:5 למנצ'סטר סיטי בדו קרב פנדלים)

נובמבר 2019: 1:3 לליברפול

יולי 2020, ליגה: 0:4 למנצ'סטר סיטי

נובמבר 2020, ליגה: 1:1

פברואר 2021, ליגה: 1:4 למנצ'סטר סיטי

אוקטובר 2021, ליגה: 2:2

אפריל 2022, ליגה: 2:2

אפריל 2022, חצי גמר הגביע האנגלי: 2:3 לליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully