וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי גרייניק "הזדכה" על הצעיף במחאה: "מכבי חיפה לא גידלה ביצים"

אוהד הקבוצה שכתב את שיר האליפות, מוחה על הטיפול של המועדון בעומר אצילי במסגרת פרשת הקטינות: "יענקל'ה, האדם לפני השחקן, זוכר?". אלמוג בוקר על "התגובה המביכה" של אלונה ברקת: "עצוב"

ההתכתבות בין דור מיכה לבין עומר אצילי/מתוך רשת 13

החלק השני והאחרון של תחקיר "חדשות13" על פרשת הקטינות בה היו מעורבים עומר אצילי ודור מיכה, שודר אתמול ועורר אף הוא תגובות נסערות בעולם הספורט.

בין היתר, נחשפו חלק מתמלילי החקירות של שחקני מכבי חיפה והפועל באר שבע, ואצילי הפנה אצבע מאשימה בפרשה דווקא לנערות, כשהוא טוען שאחת מהן "היא זו שצריכה לבקש ממני סליחה, היא הרסה לי את החיים, את הקריירה, את הבית". גם מיכה השמיע דברים דומים ולא הביע שום חרטה, והסביר בחקירה ש"אני זה ששיקרו לו, קשה לי לרחם על שתי בחורות שפשוט שיקרו לי".

התגובות בעולם הספורט וגם בעולם התרבות נמשכות, ואתמול הגיע תורו של הקומיקאי והזמר אבי גרייניק להביע את דעתו. גרייניק, אוהד מכבי חיפה שאף כתב את שיר האליפות הרשמי של הקבוצה לפני מספר חודשים, הקריא מונולוג מחאה בערוץ הספורט בו תקף את קבוצתו האהודה שמגבה את אצילי, כביכול.

הזמר אבי גרייניק "מזדכה" על הצעיף של מכבי חיפה בתגובה לפרשת הקטינות של עומר אצילי. מתוך ערוץ הספורט, צילום מסך
המחאה נמשכת. גרייניק אמש בערוץ הספורט/צילום מסך, מתוך ערוץ הספורט

"אתמול הספורט הישראלי שיקף את חוסר הצדק ואת העקמת בעמוד השדרה של החברה הישראלית", פתח גרייניק את דבריו. "ביום שבו מכבי חיפה שלי שוב הוכיחה שיש כדורגל בישראל, זה גם היום שבו מונס דאבור פרש מהנבחרת ועומר אצילי הונף על הכתפיים. אתמול בבוקר הבן שלי שאל אותי למה דאבור פרש, והסברתי שיש לו ביצים לא להתנצל ציבורית באופן שיגרום לו להיות שבוי של החברה הגזענית בישראל. היום בבוקר הבן שאל אחרת - למה אצילי הונף על הכתפיים? טוב, זה פחות בגלל שהוא חגג יום הולדת, ובעיקר בגלל שמכבי חיפה עוד לא גידלה ביצים. נחזור לדאבור - בחסות אנשי ציבור יהודים שמתעלמים מעובדות ובוחרים בדעות תוך התעלמות ממחקרים שערביי ישראל הם אזרחים סוג ב'. מישהו שאל את עצמו איך מרגיש ערבי-ישראלי שרוצה גם לייצג בגאווה את ישראל וגם מה לעשות, באופן טבעי, להזדהות עם ערבים?".

התגובות למונולוג של גרייניק היו חצויות, כצפוי

גרייניק המשיך, ופנה אישית לנשיא מכבי חיפה יעקב שחר כשהוא "מזדכה" על הצעיף הירוק שלבש לאות מחאה: "אתמול היה היום שבו אזרח סוג ב' זכה באפס תמיכה מההתאחדות, מבניון ומחזן, ואתמול היה לילה שחור שבו אצילי, אזרח סוג א', הורם על הכתפיים. יענקל'ה, אני מעריץ גדול ומוקיר אותך על מפעל חייך שאני כל כך אוהב, אבל בינתיים אילי ואני מחזירים לך את הצעיף, כי אתה יודע - האדם לפני השחקן. ולך אהובתי הירוקה, אני רוצה להגיד שאת קבוצה מופלאה והיסטורית, אבל בינתיים אני אראה אותך רק מהבית. שאני אשלם כסף למועדון שיניף ידיים באוויר כשאצילי ישים גול?".

שיר האליפות שכתב גרייניק

גם הביקורת על בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת נמשכת. אמש הודיעה הקבוצה שפנתה לדור מיכה ולעורך דינו בבקשה ל"הבהרות נוספות" לאור ממצאי התחקיר ב"חדשות13", והבהירה ש"ככל שהמשטרה תחליט שיש מקום לחקירה נוספת, המועדון יפעל בהתאם".

לפי הערכות, באר שבע לא תנקוט בצעדים דרסטיים כלפי מיכה אם התיק יישאר סגור. על כך כתב חושף הפרשה, העיתונאי אלמוג בוקר, "ושום מילה על היחס המשפיל של השחקנים לבנות - ילדות בנות 15, ושום מילה על הכוונה להצטייד בסמים. תגובה מביכה של אלונה ברקת. עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully