וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנס קאנטר נחת בישראל: "נשתמש בספורט לקדם סובלנות ודו-קיום"

הכדורסלן ופעיל זכויות האדם שדרכונו הטורקי נשלל ממנו הגיע לארץ וידריך נערים מכל הדתות במחנה כדורסל שיתקיים בירושלים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 28.7/ספורט1

אנס קאנטר נחת היום (חמישי) בישראל ויעביר בימים הקרובים מחנה כדורסל לבני נוער יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים בירושלים. במחנה יתארחו בני נוער מבתי ספר שונים מכל רחבי הארץ שילמדו ישירות מהכוכב ששיחק 11 שנה ב-NBA אסטרטגיות משחק בתחום הכדורסל, ערכים חברתיים וכישורי חיים. יחד איתו ידריך במחנה כדורסלן העבר תמיר גודמן.

קאנטר שגדל בטורקיה ושיחק בחמש קבוצות NBA שונות מאז כניסתו לליגה לפני כעשור. כיום הוא פעיל למען זכויות אדם ושינה את שמו ל-Freedom (חופש) עקב פעילותו. עם השנים קאנטר הפך לאחד ממתנגדיו המפורסמים ביותר של נשיא טורקיה ארדואן מה שיצר סכסוך בין שניהם והוביל לשלילת דרכונו. גם משפחתו של קאנטר משלמת מחיר כבד על התבטאויותיו.

אנס קאנטר שחקן בוסטון סלטיקס. GettyImages
"אני מצפה לשמש דוגמה חיובית לילדי המחנה בירושלים". קאנטר/GettyImages

קאנטר אמר עם נחיתתו: "אני מאמין שאנחנו יכולים להשתמש בספורט כדי לקדם סובלנות, כבוד ודו-קיום. על ידי קירוב בין בני נוער על מגרש כדורסל, אני יודע שאנחנו יכולים להראות להם את החשיבות של כבוד לאנשים מכל הדתות ופיתוח מערכות יחסים עם החברה". חופש הוסיף, "שיחקתי ב-NBA במשך 11 שנים כמוסלמי שומר מצוות, כתף אל כתף עם אחיי היהודים והנוצרים. תמיד כיבדנו זה את זה ולמדתי מהם הרבה ועליהם ועל אמונתם. אני מצפה לשמש דוגמה חיובית לילדי המחנה בירושלים".

מנכ"ל עמותת בני ציון הרב ארי לם: "זו הזדמנות חד פעמית לצעירים לראות כמה חזקים הם יכולים להיות כשהם שואפים יחד למטרה משותפת".

ג'סטין חייט, סמנכ"ל אופרציה בעמותת בני ציון: "אין מודל לחיקוי טוב יותר מאנס על מנת לתת לשחקנים האלה ערכים וכישורי חיים. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ומצפים לשיתופי פעולה נוספים בהמשך. כארגון יהודי מוביל בארצות הברית זו החובה שלנו להראות את ישראל היפה למובילי דעה שאינם יהודים כמו אנס. אנחנו שמחים לארח את אנס ולהציג לו את ישראל באמצעות חוויה אמיתית וחזקה. אנס הוא ציוני, מוסלמי, אמריקאי ואנחנו מאמינים הביקור בישראל יהיה מאוד משמעותי".

  • עוד באותו נושא:
  • אנס קאנטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully