וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אצילי כשיר, יש במכבי חיפה שחקנים שכבר עברו משהו בכדורגל"

26.7.2022 / 18:48

ברק בכר משדר ביטחון לקראת אולימפיאקוס (רביעי, 22:00 בספורט1) ואישר שהירוקים התאמנו על פנדלים: "הם לא ציפו לעשות הגנה 70 דקות, הכל יכול לקרות". שרי: "יודע שאצטרך לתת יותר מהרגיל"

תקציר: מכבי חיפה - אולימפיאקוס 1:1/ספורט1

מכבי חיפה נחתה אתמול באתונה ותערוך הערב אימון מסכם באצטדיון בפיראוס בו יתקיים מחר (רביעי, 22:00 בספורט1) משחק הגומלין נגד אולימפיאקוס בסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות. מרבית האוהדים הירוקים כבר נמצאים ביוון וגם במועדון יודעים לספר שהאווירה מורגשת בעיר.

בצד המקצועי בחיפה מתכוניים לכל תרחיש - בעבר הצהיר המאמן ברק בכר שהוא לא מתרגל פנדלים אך כעת לפני המפגש מול היוונים תרגלו השחקנים בעיטות מהנקודה הלבנה. כזכור, חיפה הפסידה בחודשים האחרונים פעמיים להפועל באר שבע בדו קרב פנדלים שהובילו להפסד בגמר גביע המדינה ולאובדן תואר אלוף האלופים. "יש סיכוי שההתמודדות שוב תיגמר בדו קרב פנדלים", אמר שחקן בקבוצה, "אם זה יקרה נהיה מוכנים".

המאמן ברק בכר צפוי לתרגל את ההרכב למשחק באימון המסכם הערב, אך עד עתה עולה שיש למאמן התלבטויות בין מוחמד אבו פאני לנטע לביא וכן לגבי המערך, כאשר דין דוד ופרנדזי פיירו עשויים לפתוח בהרכב.

שחקן מכבי חיפה פרנזי פיירו. מאור אלקסלסי
צפוי לפתוח. פיירו/מאור אלקסלסי

ברק בכר אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "לוקחים בחשבון הכל, ברור שבאים לאצטדיון ביתי ויודעים שיהיה קשה, אבל יש לנו את התכניות שלנו. המשחק יכול להתפתח לכל מיני כיוונים, גם המשחק הראשון התחיל פחות טוב ולאט לאט נכנסנו למשחק. אולימפיאקוס לא ציפתה לעשות הגנה 70 דקות, בהתאם להתפתחויות הכל יכול להיות".

"יש במכבי חיפה שחקנים שעברו משהו בכדורגל, שיחקו מול אצטדיונים מלאים בחוץ. אם רוצים לעשות משהו גדול צריך להתמודד גם עם הקהל הביתי ולשחק את המשחק שלנו".

"עבדנו על פנדלים אתמול, זה לא סוד. "בוגדן פלאניץ' כל כולו איתנו, עומר אצילי התאמן רגיל כבר אתמול, הוא כשיר ועומד לרשותנו. כל השחקנים עומדים לרשותנו".

צ'ארון שרי הוסיף: "המשחק האחרון שלנו היה טוב אבל יודעים שבחוץ יהיה שונה לחלוטין, אי אפשר להשוות בין שני המשחקים. אני יודע שאצטרך לתת יותר מהרגיל, אבל אני תמיד מנסה לעזור לקבוצה עד כמה שאפשר, אני אוהב את המשחקים האלה".

הרכב משוער:
ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, פייר קורנו, נטע לביא, עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני, צ'ארון שרי, דולב חזיזה, פרנזי פיירו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ברק בכר, מאמן מכבי חיפה מול אולימפיאקוס. מאור אלקסלסי
כל הסגל עומד לרשותו. בכר/מאור אלקסלסי

אחרי שאולימפיאקוס הודחה בעונה שעברה ממוקדמות ליגת האלופות על ידי לודוגורץ הבולגרת בתום דו קרב פנדלים, ביוון מאוד חוששים שיהיה זה תסריט שיחזור על עצמו גם מול מכבי חיפה. כידוע, אחרי 1:1 בשבוע שעבר בישראל, כל תוצאת תיקו בתום 90 דקות תגרור את המשחק להארכה ואם צריך אז גם לבעיטות הכרעה מ-11 מטר.

במסיבת העיתונאים לקראת המפגש, נשאל המאמן פדרו מרטינס כיצד הוא פותר את הבעיות שמהן סבלה אולימפיאקוס בישראל: "הבעיה הייתה משחק הלחץ. אנחנו צריכים ללחוץ יותר, לדאוג שהכדור יישאר אצלנו ברגליים ולשחק טוב יותר. הלחות בישראל הקשתה עלינו מאוד וגם הגענו באיחור לאצטדיון וזה השפיע על החימום, הארגון לא היה טוב. מחר הדברים ייראו אחרת, אנחנו נהיה יותר חזקים והתאמנו במזג האוויר שלנו, גם השחקנים מוכנים ואנחנו אופטימיים מאוד".

הקשר יאן אמבילה הוסיף: "אנחנו צריכים לשחק ביחד ולהישאר מאוחדים, זה הכי חשוב. אנחנו צריכים לנצח מחר וביחד עם האוהדים כולנו נעשה את הכל כדי להשיג את המטרה. לא היינו ברמה שלנו במשחק בחיפה והתקשנו לעשות חלק מהדברים, אבל מחר הסיפור יהיה שונה - נחזיק בכדור הרבה יותר וגם נהנה מתמיכת הקהל שלנו".

דניאל סונדגרן מכבי חיפה מול יאן אמבילה אולימפיאקוס. מאור אלקסלסי
"לא היינו ברמה שלנו בחיפה". יאן אמבילה/מאור אלקסלסי

היוונים תרגלו בעיטות פנדלים לקראת המפגש, כמו גם מכבי חיפה שכזכור הפסידה לפני 10 ימים להפועל באר שבע בדו קרב מהנקודה הלבנה במשחק "אלוף האלופים", וגם בגמר גביע המדינה. המאמן פדרו מרטינס, שביוון פורסם שעלול לשלם את המחיר אם לא יעבור את אלופת ישראל, מתכנן מספר שינויים בהרכב לעומת ה-11 שפתחו בכרמל.

מסתמן שמי שישלם את המחיר ויסופסל הוא אגיבו קמארה, שספג מהתקשורת היוונית ביקורות קשות אחרי הופעתו בישראל. מרטינס צפוי להחליפו במאדי קמארה ובקישור מסתמן שינוי נוסף כאשר אחד מבין אנדראס בוחאלאקיס או פייר קונדה יעלו על חשבון מאמדו קאנה. כובש שער היתרון לאולימפיאקוס בחיפה, פיליפ זינקרנאגל, ישמור על מקומו ב-11 על אף שאינו כשיר עדיין במאת האחוזים.

מרטינס גם שוקל לבצע שינוי בחוד, כאשר הכוכב יוסף אל עראבי המרוקני - שבמפתיע נותר על הספסל בישראל - ישוב להתקפה. כאב הראש של מרטינס במקרה זה גדול יותר, מכיוון שטיקיניו היה מהבולטים באולימפיאקוס במשחק בחיפה.

באולימפיאקוס מרוצים מקצב מכירת הכרטיסים למפגש ועל פי הדיווחים כ-20 אלף צופים הבטיחו את מקומם באצטדיון, בנוסף לכ-1,200 אוהדי מכבי חיפה, כך שהיוונים מקווים שאצטדיון קאראיסקאקיס יתמלא בכ-32,000 צופים.

הרכב משוער: תומאש ואצ'ליק, שימה ורסאלקו, פאפ אבו סיסה, קוסטס מנולאס, אולג ריאבצ'וק, יאן אמבילה, אנדראס בוחאלאקיס, יורגוס מסוראס, מאדי קמארה, פיליפ זינקרנאגל, יוסוף אל עראבי.

עוזי מור, סגן נשיא מכבי חיפה, לצד איימי מקייו, ניצולת שואה. שחר עזרן/WJC, אתר רשמי
עוזי מור, סגן נשיא מכבי חיפה, לצד איימי מקייו, ניצולת שואה/אתר רשמי, שחר עזרן/WJC

לקראת המשחק נפגשו היום בכירי המועדון עם נציגי הקהילה היהודית באתונה ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי וכחלק מקמפיין #WeRemember שמטרתו להנציח את זיכרון השואה ולהעלות את המודעות אל הגורמים שהובילו אליה ואל המאבק באנטישמיות.

במפגש הודגש כוחו של הספורט להילחם בשנאה ובתופעת האנטישמיות ונכחו בו סגן נשיא המועדון עוזי מור, מנכ"ל המועדון איציק עובדיה וחבר הנהלת מכבי חיפה, צביקה וייזנר, בנו של ניצול שואה אשר ניצל בזכות אוסקר שינדלר. בכירי מועדון הכדורגל פגשו בבית הכנסת היהודי באתונה את גב' איימי מקייו, ניצולת שואה ושמעו את סיפור גבורתה. לאחר המפגש הייחודי שהתקיים רגע לפני שהקבוצה הישראלית עולה על כר הדשא במדינה שבה הושמדה כמעט לחלוטין הקהילה היהודית בין השנים 1941-1944, ביקרו נציגי המועדון יחד עם נציגי WJC והקהילה היהודית המקומית באנדרטה לזכר קורבנות השואה שם הניחו זר עליו מתנוססת סיסמת הקמפיין העולמי #WeRemember .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully