וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליבו של מרקו: תפקידו המכריע של מאמן פולהאם בהחתמת מנור סולומון

למרות הקשיים במו"מ וסימני השאלה בנוגע לפיזיות וכושר המשחק, מרקו סילבה דחק ללא הרף בהנהלת פולהאם להחתים את שחקן הכנף הישראלי. מה כל אחד מהם יתרום לשני?

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 26.7/ספורט1

ניצחון על פרסטון נורת' אנד הבטיח מעשית את חזרתה של פולהאם לפרמיירליג בסוף חודש אפריל, אבל הדומיננטיות והעקביות שהפגינה ללא עוררין מתחילת העונה אפשרו לקברניטי המועדון כבר בתקופת מחזורי הכריסמס לבנות בהדרגה את החזון והפאזל המקצועי לעונה הבאה. המטרה הייתה ליצור תלכיד איכותי שלא רק ישרוד עונת פרמיר ליג עתידית מוצלחת, אלא יצליח לנפץ את תדמית מועדון ה-'יו-יו' שדבקה בקוטג'רז בשנים האחרונות וניתן לקבוצות שבאופן קבוע עולות ויורדות מהליגה הבכירה ללא שום חותם.

הרצון להיערך לקראת הקאמבק הצפוי לפרמיירליג כבר בחודשי החורף, התקבל בחשדנות בכלי התקשורת הרבים באנגליה, שהמליצו לראשי המועדון בלהתמקד בהבטחת ההעפלה לליגה העליונה. טוני חאן, בנו של הבעלים, שאהיד חאן, ומי שמשמש כמנכ''ל וכספורטינג דיירקטור של הקבוצה, היה זה שדחף ורקם תכניות גיוס מקצועיות כבר לעונה הבאה. היה ברור לחאן ולמנג'ר הקבוצה, מרקו סילבה, שתשתית הסגל הקיים במערב לונדון בהחלט מסוגלת להוביל אותם לפרמיירליג, אבל כדי לתקוע יתד ולהותיר רושם ממשי הם מוכרחים לבצע גיוס מאסיבי בחלון ההעברות של הקיץ.

מבין עשרות המועמדים והשמות שמחלקת הסקאוטינג (שלחאן יש חלק עצום בהגדלת תקצובה ומשאביה בשנים האחרונות) ניפקה בשנה האחרונה, בלט שמו של מנור סולומון. זו לא הייתה רק היכולת המרשימה בשחטאר דונייצק, אלא בעיקר הרצון העז של המנג'ר הפורטוגלי של המועדון, מרקו סילבה, לראות את השחקן הישראלי מצטרף. סילבה כבר ניסה בעברו לצרף את סולומון כאשר עמד על הקווים של אברטון, אבל המנהל הספורטיבי הכושל באותה תקופה, מרסל ברנדס, טען שבהיבט הפיזי סולומון אינו בשל מספיק למאבקי הפרמיירליג והעדיף למקד את התקציב ביעדים אחרים.

מנור סולומון מצטרף לפולהאם. האתר הרשמי של פולהאם, אתר רשמי
סומן על ידי פולהאם כבר לפני זמן רב/אתר רשמי, האתר הרשמי של פולהאם

בשיחות בין סילבה לחאן בחודשים האחרונים, סולומון הוגדר על ידי המאמן כ"שחקן שיתאים לכל הדרישות של פולהאם. הוא מהיר, טכני ובעל יכולת להשתלב היטב במידת הצורך בהתקפות מתפרצות". סילבה שנכווה בעברו מדמויות שנויות במחלוקת בחדר ההלבשה של הטופיז, הדגיש את מבנה האישיות הנעים של סולומון כגורם מרכזי נוסף שהאיץ להחתמתו בקרייבן קוטג'. בבנק המטרות של מחלקת הסקאוטינג של פולהאם ב-12 החודשים האחרונים, שמו של סולומון ניצב באופן קבוע וחוסר ניסיונו בפרמיירליג צוין אמנם כעובדה שלא ניתן לטשטשה, אך האיכויות הרבות שהוא מציע, לצד הלחץ האינטנסיבי שסילבה הפעיל באופן יומיומי, הובילו להחתמתו.

עיקר הביקורת שהופנתה כלפי חאן בעונת הפרמיירליג האחרונה (תחת הדרכתו של מנג'ר בורנמות' כיום, סקוט פארקר) הייתה העובדה שהקוטג'רז עשו את עבודת החתמת השחקנים בפועל בשלב מאוחר מדי ובסמוך לדד ליין חלון העברות בקיץ 2020, עם בחירת שחקנים שגויה, חוסר התאמה טוטאלית לציפיות הטקטיות של המנג'ר לשעבר ובעיקר עסקאות בהולות ששידרו פאניקה וחוסר הבנה לקראת מאבקי התחתית. אותה עונה הסתיימה בירידה.

העסקה שיצאה לפועל בסופו של דבר הייתה מורכבת ממה שכל הצדדים המעורבים בה שיערו בתחילתה בעקבות המלחמה באוקראינה והשפעתה על עולם הכדורגל. בהחלט יתכן שאם היה מדובר במועמד אחר המועדון היה מחפש אלטרנטיבות פשוטות יותר, אך בנושא סולומון, סילבה הדגיש לאורך כל שלבי המו"מ המתיש שהישראלי בשל ויספק לקוטג'רז ממדים שחסרים להם. המאמצים הגדולים והפתרונות שפולהאם מצאה על מנת לאפשר את יציאתו של סולומון למחנה האימונים של הקבוצה בפורטוגל טרם חתימתו באופן רשמי, היו עדות נוספת לרצון העז להפוך את המהלך לרשמי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מרקו סילבה, מאמן פולהאם. Clive Rose, GettyImages
התרשם מהיכולת של סולומון, אבל גם מהאופי. סילבה/GettyImages, Clive Rose

הצירוף של סולומון מרגש מאוד מהזווית הישראלית, אבל לעסקת העברתו משחטאר דונייצק לפולהאם ישנם היבטים ומשמעותיות בינלאומיות רבות בגלל שהקוטג'רז הם למעשה הראשונים שמנצלים את החוק שקבעה פיפ''א בנוגע למכירת והשאלת שחקנים ממועדונים אוקראיניים. לפני חודשים ספורים כמה מועדוני פרמייר ליג- ובראשם לסטר וסאות'המפטון - ניסו להחתים את חברו של סולומון לקבוצה דאז, טטה הברזילאי, אולם המהלך נבלם באופן חורץ על ידי מנהלת הליגה עצמה והעסקה לא יצאה לפועל. בסופו של דבר, טטה הצטרף לליון לאחר שרשויות הכדורגל בצרפת כן אפשרו את ניצול המצב המורכב באוקראינה.

סולומון הוא הרכש השלישי שפולהאם ביצעה בחלון ההעברות של הקיץ הנוכחי לאחר צירופם של ז'ואאו פלהיניה ואנדראס פריירה ולמרות שברזומה הצעיר שלו כבר רשומים 5 שערים ב-25 הופעות אירופאיות במדי קבוצתו, כושר המשחק הוא האתגר המרכזי עמו השחקן והמועדון מנסים כעת להתמקד על מנת להוביל אותו לרמת האינטנסיביות הדרושה משחקן פרמיירליג על בסיס קבוע. העובדה שלא שיחק משחק רשמי במדי קבוצתו לשעבר מאז פרוץ העימות באוקראינה לפני קרוב לשישה חודשים, יתכן שהייתה מרתיעה קבוצות מסוימות, אבל לסילבה ולצוות האימון שלו לא היה ספק שלסולומון יש את האיכויות הפיזיולוגיות. לא פחות חשוב מכך, המנטליות - לשוב לכושר משחק ראוי והדבר בא לידי ביטוי גם במחנה קדם העונה של המועדון.

למרות שסולומון לא יכול היה לשחק באופן רשמי במשחקי הידידות בשבועות האחרונים בעקבות מורכבות חוזהו, במועדון קיימת שביעות רצון גדולה מהיכולות שהציג באימוני הקבוצה ומשוכנעים שיגיע לפתיחת העונה בכושר ראוי ואחיד בהשוואה ליתר חבריו לסגל. בזמן שבדונייצק הישראלי התרגל לשיטה בה קבוצתו היא שמחזיקה בכדור באופן המירבי ומכתיבה את טון המשחק לכל אורכו, המציאות בפרמיירליג עתידה להכתיב סגנון משחק שונה לחלוטין שיתבסס בעיקר על התקפות מתפרצות, שיטה שאמורה להטיב עם סולומון ולאפשר לו לבוא לידי ביטוי בעיקר מהכנף השמאלית.

שחקן נבחרת ישראל מנור סולומון. מאור אלקסלסי
התאמה מדויקת לסגנון של פולהאם. סולומון/מאור אלקסלסי

בעוד פחות משבועיים הקוטג'רז יפתחו את העונה באופן רשמי בבית מול סגנית אלופת אירופה וסגנית אלופת אנגליה, ליברפול של יורגן קלופ. כאשר סולומון, שעל פי השתלבותו עד כה עתיד לקחת חלק במשחק, יפגוש לעימות חזיתי את השחקן שמוגדר על ידי רבים כמגן הימני הטוב בליגה (ומהבכירים ביבשת), טרנט אלכסנדר-ארנולד.

המסע של מנור סולומון מבית המשפחה בכפר סבא למחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה והקבוצה הבוגרת, שהמשיך למעבר המשמעותי לקבוצת הפאר האוקראינית מקבל כעת שדרוג מקצועי יוקרתי שאליו השחקן שאף מתחילת דרכו. הפרמיירליג בשנים האחרונות נישלה את יריבותיה האירופאיות מהתואר 'הליגה הטובה ביותר בעולם' ומנפצת באופן עקבי שיאי פופולריות ברחבי הגלובוס. עבור שחקן הכנף הישראלי, הקבוצה ממערב לונדון היא נקודת פתיחה אידיאלית במסע האישי שלו במולדת הכדורגל, מסע שעתיד להתחיל נגד המייטי רדס מצפון-מערב הממלכה ועשוי לקחת אותו לפסגות שרק ישראלים בודדים בעברם הצליחו להגיע אליהן ולהותיר חותם ומורשת אמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully