וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזען-שחור שכמוך": מייקל ג'ונסון הואשם בגזענות - ותקף בחזרה

אצן העבר האגדי תהה לגבי התוצאות שהושגו במירוץ ה-100 מ' משוכות בו קבעה טובי אמוסן הניגרית שיא עולם וחטף קשה ברשת

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 25.7/ספורט1

אחד מגדולי הספורטאים האולימפיים בכל הזמנים מייקל ג'ונסון נמצא בלב שערורייה שככל הנראה לא ציפה לה. אצן העבר שזכה ארבע פעמים במדליית הזהב כשייצג את ארצות הברית והחזיק בשיאי עולם ארוכים ב-200 ו-400 מטר מואשם בגזענות לאחר הערות מצדו לגבי האמינות של שיא העולם שקבעה האצנית הניגרית טובי אמוסן ב-100 מטר משוכות באליפות העולם באתלטיקה ביום ראשון. אמוסן רשמה 12.12 שניות ובכך שיפרה את שיאה של קנדרה האריסון מ-2016 ב-8 מאיות.

ג'ונסון בן ה-54, שזכה בעצמו שמונה פעמים בעבר באליפות העולם כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא מאמין שהזמן שנקבע במאה מטר משוכות היה מדויק. שיא עולם שנשבר ב-8 מאיות, 12 שיאים אישיים, 5 שיאים לאומיים. בנוסף סינדי אמבר כתבה בעצמה אחרי השיא שלה שהיא הרגישה שהיא רצה לאט. כל האצנים נראו המומים".

האצן לשעבר מייקל ג'ונסון. Buda Mendes, GettyImages
הואשם בגזענות ולא נשאר חייב. ג'ונסון כיום/GettyImages, Buda Mendes

אוהדי אתלטיקה ברחבי הרשת לא אהבו את ההתבטאות של ג'ונסון, שקיבל לא מעט תגובות ביקורתיות. האצן האפרו-אמריקאי הואשם בגזענות, כשחלק מהתגובות כללו גם עקיצות מרושעות שהזכירו את השבץ שעבר. "למה שלא תתעל את האנרגיה בשביל להתאושש מהשבץ גזען-שחור שכמוך. טובי אמוסן היא שיאנית העולם ואין מה שתוכל לעשות בנדון".

בתגובה בולטת אחרת נכתב: "העובדה שלא מדובר בשיאנית עולם מארצות הברית לא אומרת שהזמן לא מדויק, האם פקפקת אי פעם בתוצאה כאשר אצן אמריקאי שבר שיא?".

ג'ונסון לא אהב בלשון המעטה את התגובות הקשות שקיבל וצייץ לאחר מכן שוב: "רמת הטיפשות פה פשוט מדהימה. כפרשן התפקיד שלי הוא להגיד את דעתי. התהייה לגבי הזמנים של 28 משתתפים מצביעה על הצורה המערכתית לפיה הכול עובד".

האצן האגדי המשיך: "הותקפתי. הואשמתי בגזענות ובפקפוק בכישרונה של אצנית שאני מכבד וצפיתי שתנצח. זה בלתי מתקבל על הדעת. אני ממשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully