וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף ה-NBA לשעבר מוכר את טבעות האליפות כדי לגייס כסף לאוקראינה

סלאבה מדבדנקו, שזכה בשני תארים עם הלייקרס, ייפרד מהטבעות במכירה פומבית כדי לסייע למולדתו: "עתיד ילדינו חשוב יותר, הבנתי שאני יכול למות"

לברון ג'יימס קולע 42 נקודות בליגת קיץ/מתוך טוויטר

כששחקני NBA מגשימים את חלומם וזוכים באליפות, מה שנשאר איתם לצד הזיכרונות הן אותן טבעות אליפות יוקרתיות. בעוד מרבית השחקנים שומרים היטב על הטבעת שמנציחה את ההישג, ישנם כאלה שנאלצים לוותר על הפריט המוחשי שמנציח את ההישג ולהישאר עם הזיכרונות בלבד.

אחד מהם סלאבה מדבדנקו, כדורסלן עבר אוקראיני, שהחליט להעמיד למכירה פומבית את שתי טבעות האליפות שלו כדי לגייס כספים עבור מולדתו שנמצאת במלחמה מול רוסיה שפלשה אליה לפני חמישה חודשים.

מדבדנקו הגיע בשנת 2000 לאלופה המכהנת, לוס אנג'לס לייקרס, וסייע לה לזכות באליפויות ב-2001 וב-2002. שני עשורים לאחר מכן, הוא החליט להיפרד מהטבעות: "הן חשובות עבורי, אך בשבילי הניצחון של אוקראינה ועתיד ילדינו יותר חשוב". שחקן העבר רצה לגייס תחילה 50 אלף דולר וזו הייתה נקודת הפתיחה של המכירה הפומבית, אך נדמה שאת כל אחת מהטבעות הוא יוכל למכור לפחות בסכום כפול.

האוקראיני אמר את הדברים בוורשה, בירת פולין, שם ארגן משחק ראווה (אליו נמכרו כל הכרטיסים) על מנת לגייס כספים עבור הפליטים האוקראינים שחצו את הגבול לשכנה ממערב: "רוצים לשקם אולמות כי הצבא הרוסי הפציץ למעלה מ-100 בתי ספר. המדינה שלנו צריכה הרבה כסף כדי לשקם את בתי הספר והאולמות יהיו בעדיפות אחרונה. יש לנו חורף קשה באוקראינה והילדים צריכים לשחק בפנים".

הכדורסלן סיפר כי במהלך המלחמה היה רגע אחד ששכנע אותו למכור את הטבעות. מדבדנקו עמד בגג של בניין בעיר הבירה קייב וראה את הטילים הרוסים צובעים את השמיים: "באותו הרגע שאלתי את עצמי למה אני צריך את הטבעות שיושבות אצלי, הבנתי שאני יכול למות. הבנתי שאני חייב למכור את הטבעות כדי להראות מנהיגות, לעזור לאנשים שלי לחיות טוב יותר ולסייע לילדים".

מדבדנקו, ששירת בצבא האוקראיני במהלך המלחמה, סיפר על החוויה הצבאית שלו: "הגנו על השכונה שלנו. אני לא החייל או הצלף הכי טוב, אבל אני יכול לעזור. יריתי מספר פעמים אך לא לעבר אנשים. אני שמח שלא הייתי צריך לירות במישהו, הצבא שלנו עושה עבודה נהדרת כדי להגן על קייב וצריך להודות להם על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully