וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: מונדו דופלנטיס שוב שבר את שיא העולם בקפיצה במוט

הרגע הגדול של אליפות העולם הגיע ביומה האחרון: הכוכב השבדי קבע שיא עולם חדש בפעם החמישית בקריירה הקצרה אחרי שקפץ לגובה של 6.21 מטר - שיפור של סנטימטר מהשיא הקודם שלו. שיא עולם של אמוסאן הניגרית ב-100 מטר משוכות בוטל בשל התנאים. זהב היסטורי לאתינג מו

אחרי 10 ימים, אליפות העולם באתלטיקה ננעלה הבוקר (שני) עם הרגע הגדול שכולם ציפו לו: שיא עולם חדש של מונדו דופלנטיס. הקופץ במוט השבדי זכה כצפוי בזהב, וסיפק את ההייליט של המשחקים כששיפר את השיא שהוא עצמו קובע בכל פעם מחדש. פרט לכך, נרשם עוד שיא עולם ב-100 מטר משוכות נשים וגם מדליית זהב היסטורית של אתינג מו בריצת ה-800 מטר נשים.

הקופץ במוט השבדי ארמנד דופלנטיס חוגג את שבירת שיא העולם. Christian Petersen, GettyImages
אגדה בהתהוות. דופלנטיס/GettyImages, Christian Petersen

גמר הקפיצה במוט גברים

מונדו דופלנטיס הפך כבר מזמן לכוכב הגדול של האתלטיקה העולמית ולשליט הבלתי מעורער של הענף, והבוקר הוא ביסס את עצמו עוד יותר כאגדה בהתהוות. השבדי שהחזיר את הקפיצה במוט לקדמת הבמה ניפץ את שיא העולם בפעם החמישית בקריירה הקצרה שלו, למרות שהוא רק בן 22 - כשקפץ לגובה של 6.21 מטר, שיפור של סנטימטר ביחס לשיא העולם הקודם אותו קבע בבלגרד במרץ שנה שעברה.

דופלנטיס עומד כעת על ניצחון ב-16 תחרויות רצופות (!), וממשיך להעמיק את הפערים בינו לבין מתחריו בענף, שהפכו לניצבים בהצגת היחיד שלו. על הדרך הוא גם נענה לאתגר של מארגני האליפות ושלשל לכיסו בונוס של 100 אלף דולר על שבירת השיא. דופלנטיס הבטיח את מדליית הזהב במהירות, כשהיריב העיקרי שלו כריסטופר נילסן האמריקאי לא עובר את רף ה-5.94. כהרגלו, דופלנטיס ניגש לשבור את שיא העולם כשמקומו על ראש הפודיום כבר מובטח, וצלח את האתגר בקפיצה השנייה.

הקופץ במוט השבדי ארמנד דופלנטיס שובר את שיא העולם. רויטרס
שובר שיאים בכל פעם מחדש. דופלנטיס עובר 6.21/רויטרס

כאמור, מאז 2020 דופלנטיס הספיק לשבור את השיא חמש פעמים, כשהוא קורא תיגר על כוכב העבר הגדול של הענף, סרגיי בובקה האגדי. בפברואר 2020 הוא ניפץ לראשונה את שיא העולם של רנו לבילאני הצרפתי, כשקפץ 6.17 מטר. רק לפני חודש הוא שבר את שיא העולם באצטדיון פתוח, כשקפץ 6.16 מטר לעיני הקהל הביתי בשטוקהולם.

כאמור, למתחרים נותר להיאבק רק על השאריות. כריסטופר נילסן הסתפק בכסף עם 5.94 מטר, וארנסט אוביינה הפיליפיני בארד עם קפיצה לגובה זהה. רנו לבילאני שכבר נמצא בשלהי הקריירה, סיים חמישי (5.87 מטר).

האצנית הניגרית טובי אמוסאן חוגגת שיא עולם בריצת 100 מטר משוכות. רויטרס
כמעט היסטוריה. אמוסאן חוגגת את שיא העולם, לפני שבוטל/רויטרס

גמר 100 מטר משוכות נשים

יום השיאים באורגון כמעט נמשך עם ריצה אדירה של טובי אמוסאן - שרשמה שיא עולם שלצערה בוטל בהמשך. הניגרית הדהימה כבר בחצי הגמר לאחר שעצרה את השעון על 12.12 שניות - שיפור של 0.9 שניות משיא העולם הקודם - והמשיכה כל הדרך לזהב בגמר, עם שיפור נוסף אחרי שסיימה את ריצת חייה תוך 12.06 שניות. אמוסאן הפכה לניגרית הראשונה אי פעם שזוכה במדליית זהב בריצה באליפות העולם. יחד עם זאת, שיא העולם שלה בוטל בגלל מהירות הרוח שסייעה לה.

בריטני אנדרסון הג'מייקנית גרפה את מדליית הכסף עם תוצאה של 12.23 שניות, ואחריה הגיעה ג'סמין קמאצ'ו-קווין הפורטו ריקנית.

הרצה האמריקאית אתינג מו חוגגת זכייה במדליית זהב. רויטרס
שימחה את הקהל. אתינג מו/רויטרס

גמר 800 מטר נשים

אתינג מו כבר זכתה בזהב האולימפי, אבל הלילה הוסיפה לעצמה הישג היסטורי, עם מדליית זהב ראשונה אי פעם לארצות הברית ב-800 מטר באליפות העולם. מו הסנסציונית, רק בת 20, סיפקה עוד קרב צמוד ודרמטי עם יריבתה הגדולה, קילי הודג'קינסון הבריטית - אבל הקדימה אותה ב-8 מאיות בלבד עם תוצאת השנה בעולם - 1:56.30 דקות. מארי מורה הקנייתית זכתה במדליית הארד עם תוצאה של 1:56.71 דקות.

הרץ הנורבגי יקוב אינגבריגטסן. רויטרס
פינאלה מרשים. אינגבריגטסן/רויטרס

גמר 5,000 מטר גברים

אחרי שהופתע על ידי ג'ייק ווייטמן והסתפק במדליית הכסף ב-1,500 מטר, יקוב אינגבריגטסן עוזב את אורגון בראש מורם ועם תואר אלוף העולם לראשונה בקריירה. מדליסט הזהב האולימפי נטל את ההובלה אחרי שלוש הקפות ושמר עליה עד הסיום, כשהוא מציג דומיננטיות מרשימה ועוצר את השעון על 13:09.24 דקות. ג'ייקוב קרופ הקנייתית סיים עם הכסף (13:09.98) ואוסקר צ'לימו מאוגנדה (13:10.20) עם הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully