וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: הישגים למשלחת במשחקי אירופה

המשלחת הישראלית שבה לארץ כשבאמתחתה 22 מדליות. איתמר לוי מונה למנהל מחלקת האתלטיקה של מכבי תל אביב, מרוץ בשביל הבנים הדרוזים חוזר, אדידס משיקה נעל כדורגל חדשה

14 ספורטאיות וספורטאי וירטוס ישראל - העמותה למשחקים מיוחדים יצאו לתחרות "משחקי אירופה" יחד עם צוות של 9 מאמנים וראובן אסטרחן, ראש המשלחת ומנהל הספורט בעמותה. הספורטאים עם אוטיזם, תסמונת דאון ומוגבלות שכלית התחרו בתחרות "משחקי אירופה" שהתקיימה במהלך השבוע האחרון בקרקוב - פולין בענפי הספורט: שחיה, אתלטיקה, חתירה על מכשיר, טניס, טניס שולחן ואתלטיקה.

שחר לוי. וירטוס ישראל,
זוכה הזהב שחר לוי/וירטוס ישראל

זכיות במדליות זהב:

  • שחר לוי זכה במדליית זהב בריצה למרחק 400 מטר, מדלית זהב נוספת בתחרות קפיצה לרוחק.
  • ניצן שמיס זכה בשתי מדליות זהב בתחרות רכיבת אופניים במרוץ כביש למרחק של 55 ק"מ, מקצה שהוגדר מראש כמשתתף בתחרות אליפות אירופה ואליפות עולם.
  • שתי מדליות זהב נוספות של ניצן שמיס בתחרות אופניים נגד השעון למרחק של 22 ק"מ, בתחרות אליפות אירופה ואליפות עולם.

זכיות במדליות הכסף

  • גל הראל ווינטרוב זכתה בשתי מדליות כסף בתחרות רכיבת אופניים למרחק של 22 ק"מ, בתחרות אליפות אירופה ואליפות עולם.
  • גיא מוזס זכה במדלית כסף בריצה למרחק של 1500 מטר ובמדלית כסף נוספת בריצה למרחק של 3000 מטר.
  • נופר הנגבי זכתה בשתי מדליות כסף בתחרות רכיבת אופניים נגד השעון למרחק של 6 ק"מ, בתחרות אליפות אירופה ואליפות עולם.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זכיות במדליות הארד

נתיב ביטן, צעיר חברי המשלחת בן 14 בלבד, זכה במדלית ארד במשחה 50 מטר בסגנון פרפר.
גל הראל ווינטרוב זכתה בשתי מדליות ארד בתחרות רכיבת אופניים נגד השעון למרחק של 6 ק"מ, באליפות אירופה ואליפות עולם.
נופר הנגבי זכתה בשתי מדליות ארד בתחרות רכיבת אופניים במירוץ כביש למרחק של 22 ק"מ, באליפות אירופה ואליפות עולם.
פזית רובנס זכתה במדלית ארד בתחרות טניס שולחן (יחידות).

זכיות בתחרות הזוגות

  • פזית רובנס זכתה במדלית זהב בתחרות זוגות עם שחקנית מצרפת בענף טניס שולחן.
  • ניצן שמיס וטל רוזנפלד זכו במדלית ארד בתחרות אליפות אירופה קבוצתית (אומות) ברכיבת אופניים נגד השעון למרחק של 22 ק"מ.
  • אופיר אבישי התחרתה בתחרות זוגות בטניס יחד עם מתחרה מבלגיה, וזכו במדלית ארד באליפות עולם.

בית החולים אלי"ן מסביר: כך משקמים בני נוער באמצעות פעילות ספורטיבית

איך משכנעים ילד לעבור טיפולים פיזיותרפים שדורשים מאמץ וקושי, ולהתמיד בטיפולי שיקום לאחר פגיעה, תאונה קשה או מחלה? על השאלה הזו מציעים מענה בבית החולים אלי"ן, בית החולים היחידי בארץ שמתמחה בשיקום ילדים ונוער. אביה יהב, פיזיותרפיסטית בבית חולים אלי"ן ואחת מיוזמות אירוע הספורט הייחודי, משיבה.

"כיום מבינים כל גורמי הרפואה כי לפעילות גופנית יש השפעות חיוביות רבות על בריאות הגוף והנפש לכולנו, ולא פחות ואולי אף יותר לילדים המתמודדים עם החלמה מפגיעות קשות או התמודדות עם מצבים כרוניים. מאחר ופעילות גופנית משמשת בשנים האחרונות צוותים רפואיים ככלי טיפולי ושיקומי לילדים שעברו פגיעות אורטופדיות שונות, סובלים מנכויות או מצרכים מיוחדים, החלטנו בבית החולים אלי"ן לשלב באופן קבוע פעילות גופנית בין הכלים הטיפוליים- שיקומיים.

"פעילות ספורטיבית מקדמת את המיומנויות של ילדים עם מוגבלויות מוטוריות, מרחיבה את טווחי התנועה, משפרת את איכות החיים, תורמת ליכולות חברתיות ומשפיעה על הדימוי העצמי של הילדים.
ילדים עם מוגבלויות נתקלים בקשיים חברתיים ובקושי להשתלב בחברת בני גילם בעקבות הפגיעה ממנה הם סובלים. לדוגמה, ילד שלא יכול לרוץ היטב על שתי רגליו לרוב יוותר מחוץ למעגלים החברתיים, משום שאינו יכול להשתתף עם חבריו במשחקי כדור בהפסקות או בשיעור התעמלות. למעשה, השימוש בספורט הטיפולי מאפשר לנו למקסם את יכולות השיקום של הילדים ולשלבם חזרה בחברה תוך שיפור איכות החיים שלהם והרחבת יכולת התנועה שנפגעה. הפעילות הספורטיבית מעניקה לילדים כלים לחיים עצמאיים ומפחיתה את התלות שלהם בעזרה חיצונית ובאחרים.

"באמצעות הפעילות הספורטיבית אנו עוזרים בשיקום הגופני של הילדים שנפגעו לאחר פגיעה או מחלה והם לומדים כיצד ניתן להשתמש בגופם במצבו העכשווי וכיצד ניתן לממש ולמקסם את היכולות שלהם חרף המגבלות הקיימות. בנוסף לשיפור המיומנות המוטורית שלהם הילדים לומדים כיצד להתמודד עם הפגיעה שלהם ולחיות איתה בשלום.

"מתוך החשיבות למקסם את הליך השיקום של ילדים עם מוגבלויות ולהצליח לשלבם חזרה בחברה באופן המיטבי ביותר, אנו באלי"ן עושים ככל שביכולתנו בכדי להנחיל לילדים את החשיבות של פעילות ספורטיבית בשיקום, לאור זאת, יתקיים באלי"ן יום ספורט שיקומי מרוכז אשר במסגרתו יערכו כל טיפולי הפיזיותרפיה תוך פעילות ספורטיבית מגוונת שתתקיים ברחבי בית החולים".

בתאריך 27.7.22 יתקיים יום ספורט שיקומי בבית החולים אלי"ן. במסגרת יום הספורט יתקיימו מקצי ספורט מגוונים ברחבי בית החולים - מקצי בריכה, כדורסל כסאות גלגלים , המשחק הפאראלימפי בוצ'ה, מרוץ שליחים בכיסאות גלגלים, רכיבה על אופניים, הוקי אוויר, באולינג ועוד.

איתמר לוי - מנהל מחלקת האתלטיקה במכבי תל אביב

האתלט איתמר לוי (31), אלוף ושיאן ישראל בהדיפת כדור ברזל, מונה למנהל מחלקת האתלטיקה של מכבי תל אביב. לוי, המחליף בתפקיד את טל דואניס, יליד קצרין, הצטרף למכבי תל אביב ב-2013, הוא בעל תואר שני במנהל עסקים וניהול ספורט מאוניברסיטת ARKANSAS STATE UNIVERSITY . ב-2018 שבר את השיא הישראלי בהדיפת כדור ברזל בו החזיק איגור אברונין במשך 27 שנים - 19.09 מטרים כשקבע 19.36 מטרים.

במהלך לימודיו בארצות הברית, ב-2018 , התחרה בגמר אליפות המכללות בה התחרו 16 האתלטים הטובים בארה"ב, כל אחד בתחומו וזכה בתואר היוקרתי ALL AMERICAN. שנה לאחר מכן חזר לישראל אחרי שבע שנים בארה"ב והחל לאמן אתלטיקה והרמת משקולות במכבי תל אביב. לוי הוא סגן אלוף ישראל בהרמת משקולות במשקל כבד לשנת 2021.

לצד עבודתו במועדון כמנהל מחלקת האתלטיקה, ימשיך לוי לעבוד גם כמאמן באגודה. חניכיו הבולטים הם דניס וואליאולין אלוף ישראל בזריקת דיסקוס ואסטל ולאנו אלופת ישראל בהדיפת כדור ברזל וזריקת דיסקוס.

איתמר לוי. מכבי תל אביב, מחלקת האתלטיקה,
איתמר לוי/מכבי תל אביב, מחלקת האתלטיקה

לאחר מינויו לתפקיד אמר איתמר לוי: "מכבי תל אביב הוא מועדון הספורט המקצועי והאיכותי ביותר בישראל . בית חם לספורט ולספורטאים. אני רוצה להודות לטל דואניס על עבודתו המקצועית המסורה ועל התמיכה האישית בי, כשסייע לי בקליטה המחודשת שלי בארץ עם שובי מארה"ב. אני בטוח שהוא ימשיך בעתיד להיות חלק בלתי נפרד ממכבי תל אביב".

"אני חש גאווה ומחויבות גדולה להוביל את מחלקת האתלטיקה של מכבי תל אביב להישגים והצלחות. אני שואף ליישם את הידע והניסיון הניהולי שצברתי במשך השנים, להגדיל משמעותית את כמות האתלטים בעיר תל אביב יפו ובאגודה ובמקביל להעלות ולשפר את הרמה המקצועית של האתלטים בכל הרמות. מוטלת עלי המשימה לשדרג את המעטפת המקצועית של המחלקה ולהעניק לספורטאים את התנאים המרביים מתוך מנטליות חסרת פשרות ושאיפה למצוינות והישגיות".

דורון שיטרוק, יו"ר מכבי תל אביב ענפי ספורט אמר: "אתלטיקה היא מלכת הספורט וכענף מוביל בתנועה האולימפית יש לה חשיבות מקצועית גדולה מאד אצלנו במועדון. לאיתמר לוי משימה מאתגרת מאד להרחיב את תשתיות האתלטיקה אצלנו במכבי ת"א. אני מאחל לו בהצלחה רבה ואני גם בטוח שיצליח".

לי און ישראלי מנכ"ל האגודה אמר: "המדיניות שלנו במכבי תל אביב היא להעסיק אנשי מקצוע מן הדרג האיכותי ביותר בישראל. הצוותים המקצועיים העובדים אצלנו המאמנים והמנהלים המקצועיים שלנו הם בעלי ידע רב וניסיון עצום, המכירים היטב את הספורט בישראל ובעולם ואת שנדרש כדי להגיע להישגים גבוהים ברמות הבינלאומיות הגבוהות ביותר. איתמר לוי מצטרף לצוות מקצועי איכותי שעובד במכבי תל אביב ומחויב למועדון במלוא מובן המילה" .

מרוץ בשביל הבנים הדרוזים חוזר

האירוע השנתי הרשמי למען החללים הדרוזים, מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים", חוזר במתכונת מלאה ועשירה לאחר שנתיים הפסקה בהן לא התקיים לאור מגפת הקורונה. האירוע יתקיים בפעם השמינית ביום שישי 16 בספטמבר 2022 ביער לביא הסמוך למחלף גולני. המרוץ אותו מפיקה "כפיים", החברה המובילה בישראל בהפקת אירועי Active Life Style, יכלול שני מקצי ריצה של 10 ק"מ ו-5 ק"מ, מקצה הליכה עממי באורך 3 ק"מ ומקצה רכיבה באורך 25 ק"מ.

השנה מתווסף חידון אינטראקטיבי מאתגר "בעקבות חמיצר ואוצרות העדה הדרוזית" בעריכתו של החידונאי דן חמיצר, שיושק במהלך האירוע ויימשך חודש ימים. את חידת הגמר יגיש נשיא המדינה, יצחק הרצוג. החידון נושא פרסים, ביניהם אירוח כיד המלך ולינה בכפרים ובאטרקציות התיירותיות השונות המזוהות עם העדה.

את המרוץ יוזמת עמותת "בשביל הבנים", במטרה לחשוף את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, לעורר שיח רב תרבותי וליצור חיבורים בין המגזרים השונים בישראל. כמו בכל שנה, גם הפעם צפויים להשתתף אזרחים מכלל רבדי האוכלוסייה, תלמידים, בני נוער, בכירים ממערכת הביטחון והממשלה לצד משפחות החללים, אנשי משטרה, מד"א, כיבוי והצלה וכמובן אנשי צבא ויחידות צבאיות מהעבר וההווה במהלך האירוע יתקיים הפנינג ענק לקהל הרחב אליו צפויים להגיע עשרות אלפי מבקרים שייהנו מאוכל דרוזי מסורתי והפעלות ספורטיביות לכל המשפחה.

יוזם ומייסד פרויקט "בשביל הבנים", תא"ל (במיל') אמל אסעד, מזמין את הציבור הרחב לקחת חלק במרוץ: "אנו נרגשים לחדש את המסורת בימים מאתגרים לכל החברה בישראל. אירועי 'בשביל הבנים' המהווים מפעל הנצחה פעיל לזכר הלוחמים בני העדה הדרוזית, הם הזדמנות לקהל רחב ומגוון להביע הזדהות ותמיכה בבני המשפחות השכולות ולהכיר מקרוב את בני העדה ואת אורחות חייהם. המרוץ יתקיים באווירה של אחווה מקרבת לבבות ובמסגרת בילוי ופעילות בחיק הטבע על רקע נופי הגליל והעמקים הסובבים את הכפרים הדרוזים".

נבחרת הטניס שולחן בהדפסה דיגיטלית

קורנית דיגיטל, מובילה עולמית בתחום ההדפסה דיגיטלית לתעשיית הטקסטיל, ייצרה את מדי נבחרת ישראל בטניס שולחן במשחקי המכביה ה-21. במהלך המשחקים הפגינו הנבחרות הבוגרות של ישראל, גם נשים וגם גברים, ביצועים מרשימים וזכו במקומות הראשונים, כולל הישגים מצוינים גם של שחקני ושחקניות הנוער. המדים יוצרו עבור השחקנים והשחקניות בכל הגילאים לפי דרישה (OnDemand) תוך ימים ספורים ע"י מערכת ההדפסה הדיגיטלית של קורנית, אטלס MAX POLY, אשר אפשרה לה לייצר את כל מדי הנבחרת בצבע ובאיכות הדפסה יוצאת דופן על פוליאסטר.

נבחרת ישראל בטניס שולחן לנשים. יחצ,
נבחרת הנשים של ישראל בטניס שולחן/יחצ

נזרקו ונתרמו: גמר ההוקי קרח ובובות הפרווה

אלפי צופים הגיעו אמש (שבת) לארנה בירושלים לצפות בגמר תחרות ההוקי קרח שנערכה במסגרת המכביה ה-21. אל הגמר הגיעו ארה"ב שגברה על קנדה בתוצאה 1:5.

במהלך המשחק נזרקו למגרש מאות בובות פרווה שנתרמו לעמותת 'פתחון לב'. בכך הצטרפה המכביה למסורת במשחקי הוקי קרח בה האוהדים מתבקשים להביא איתם למשחק בובות פרווה ולהשליך אותם יחד לעבר מגרש הקרח אחרי הגול הראשון. לאחר מכן צוות מיוחד אוסף את הדובים מהמגרש והם נתרמים לילדים חולים ונזקקים. בארה"ב ובקנדה מדובר על מסורת מוכרת ומרגשת כך שבמשחקים בודדים נאספות עשרות אלפי בובות לילדים.

על אף שהוקי קרח נחשב לספורט פחות פופולרי בישראל, גמר ההוקי קרח הביא מדי מכביה לעניין רב ולאלפי צופים באחד מענף הספורט הקצביים, המהירים והפיזיים ביותר. "חוץ ממשחק הגמר המצויין שראינו בין ארה"ב וקנדה, רגע זריקת הבובות למגרש היה מרגש במיוחד", אמר רואי הסינג, מנכ"ל המכביה. "אנחנו שמחים להצטרף למסורת מיוחדת זו וגאים לשתף פעולה עם חברינו מ'פתחון לב' ולשמח ילדים".

גמר הוקי קרח מכביה. גלעד קוולרצ'יק,
מחווה נאה. גמר ההוקי קרח/גלעד קוולרצ'יק

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב הוסיף: "מרגש לראות את המסורת ההומניטרית ממשחקי ההוקי בצפון אמריקה כאן בישראל ואנחנו גאים לקחת חלק בדבר. אני מודה להנהלת מכבי העולמי על הדרך המשותפת בפרויקט זה ובפרויקטים הנוספים שלנו במשחקי המכביה ומשוכנע שמבקשי הסיוע ייהנו מהתרומה הנדיבה."

המכביה ה-21 היא אירוע הספורט הגדול של עם ישראל והשני בגודלו בעולם המתקיימת אחת לארבע שנים בהשתתפות ספורטאים ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם. כ-10,000 ספורטאים מכ-60 מדינות משתתפים במכביה ומתחרים ביניהם ב-42 ענפי ספורט. במסגרת המכביה נערכים בכל רחבי הארץ עשרות אירועי ספורט הפתוחים לקהל הרחב שמתקיימים תחת הכותרת 'ישראל חוגגת ספורט'.

שביל הבנים הדרוזים. רונן טופלברג,
מרוץ בשביל הבנים הדרוזים/רונן טופלברג

ענקית הספורט adidas מתכוננת לפתיחת עונת הכדורגל, ומשיקה את נעלי ה- SPEEDPORTAL X- אשר יימכרו בעיצוב מיוחד ובמהדורה מוגבלת עם כוכבי סדרת האנימציה של Adult Swim, ריק ומורטי.

הנעליים החדשות מצוידות בטכנולוגיית Stability System המספקת יציבות והתאמה מושלמת לכף הרגל. הנעליים הן המהירות ביותר עד היום שיצרה adidas והן עוצבו כך, שהחלק העליון של הנעל עשוי מבד סרוג ונושם המשפר את ההתאמה לרגל ומאפשר אוורור ואחיזה מרבית אשר שומרת על כף רגלי השחקנים נעולות. בנוסף, משקל הנעליים נמוך מאוד והחלק החיצוני מגיע ללא שרוכים בכדי לספק מגע ישיר עם הכדור, כל זאת בעיצוב מיוחד וחד פעמי.

קמפיין ההשקה של הנעל כולל סרטון פרסומת עם דמויות מהסדרה Rick and Morty, הסבא והנכד הכי מגניבים על מסך הטלוויזיה, צמד חובבי ההרפתקאות האינטרגלקטיות מסדרת האנימציה הטובה ביותר כיום. בסרטון, העולם המצויר והמוגזם שיצרו ג'סטין רוילנד ודן הרמון פוגש את העולם האמיתי כאשר ריק ומורטי במפגש מרגש וחד פעמי עם לא פחות מאשר שחקני הענק: ליאו מסי, פול פוגבה, כארים בנזמה ופאולו דיאבלה, שנועלים ומתרשמים מנעלי ה- X SPEEDPORTAL .

כחלק מהחזון של adidas לאיסוף פסולת הפלסטיק, X SPEEDPORTAL היא הנעל הראשונה בנעלי הכדורגל המיוצרת מלפחות 50% חומרים ממוחזרים.

ליאונל מסי עם נעל אדידס. אדידס,
ליאו מסי עם הנעל החדשה/אדידס
  • adidas X speedportal Rick & Morty
  • מחיר: 319.9-1399.9 שקל
  • ניתן להשיג בחנויות נבחרות

רכיבה במכביה: ישראל ראשונה בשני ענפים

בתום שלושה ימים של תחרויות, מאיה בראון, המייצגת את ישראל, יחד עם הסוס טיסנטו זד, זכתה במדליית זהב בענף הקפיצות. איברהים אבו אלקיען ואילנו (ישראל) ומישל הנסליין דדון וביבי קינג (הולנד), זכו במדליית זהב בגמר הדרסז' (סניור 1 וסניור 2, בהתאמה), בתחרויות גמר המכביה ה-21. את מדליית הכסף קטפו אסף שטורמן וסיראנו (ישראל) בענף הקפיצות, לישי גונן וסטרלט (צרפת) בענף הדרסז', סניור 1 וליאור קסוטו ופרומנדה (ישראל) בענף הדרסז' סניור 2.

המכביה ה-21, אירוע הספורט הגדול של עם ישראל, תסתיים עוד כמה ימים וענף הרכיבה על סוסים לקח בה חלק משמעותי עם 3 ימי תחרויות שהתקיימו במושב שרונה. תחרויות הרכיבה במכביה מאורגנות ע"י ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בשיתוף ארגון מכבי עולמי, מכבי ישראל ומארגני התחרות מחוות דאבל קיי במושב שרונה.

מחזיקי מדליות בקפיצות- מאיה בראון (ישראל) מדלית זהב, אסף שטורמן (ישראל)- מדלית כסף וגיא קסורלה (פורטוגל)- מדלית ארד. אלכס גולדנשטיין, ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה,
מחזיקי מדליות בקפיצות- מאיה בראון (ישראל) מדלית זהב, אסף שטורמן (ישראל)- מדלית כסף וגיא קסורלה (פורטוגל)- מדלית ארד/אלכס גולדנשטיין, ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה

התחרויות התקיימו ב18.7, 19.7, 21.7 , והרוכבים התחרו בהן כנבחרות וכיחידים בענפי הדרסז' (רכיבה אמנותית) וקפיצות. בכל יום התקיימו מקצים ששוכללו לתוצאות מצטברות אשר קבעו את הנבחרת המנצחת ואת הרוכב המנצח. בתחרויות השתתפו 43 רוכבים שייצגו את המדינות- ישראל, ארהב, מקסיקו, פולין, ברזיל, צרפת, גרמניה, זמביה, שוויץ, פורטוגל, הולנד, רומניה, גיבלרטר, יפן.

אחד הרוכבים המעניינים בענף הוא צעיר הרוכבים שלקח חלק בתחרויות -אדם אבו אלקיען בן ה13 -אלוף ישראל ברכיבה אמנותית (עד גיל 15), שסיים במקום השביעי מתוך 34 רוכבים בתחרות הקפיצות, בו בזמן שאביו, איברהים, זכה מדליית זהב במקצה סניור 1.

אורי חכם מנכ"ל ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה: "ענף הרכיבה בישראל צובר תאוצה מדי שנה וההשתתפות של הרוכבים הישראלים במכביה יחד עם רוכבים מקצועיים מכל רחבי העולם תורמת רבות להתפתחות ענף הרכיבה ולקידום הרוכבים הישראלים מבחינה מקצועית".

דנה רוזינר מתאמת תחרויות הרכיבה במכביה מטעם התאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בישראל: "המכבייה היא אירוע גדול ומרגש, המחבר בין רוכבים מכל העולם. בזכות שתי המכביות הקודמות נוצר הקשר שבזכותו הייתה לענף הרכיבה נציגות ראשונה באולימפיאדה האחרונה, בענף הקפיצות".

רמת השרון: אימונים חינם בטניס שולחן

מועדון טניס השולחן ברמת השרון מזמין נערים ונערות לאימונים חינם, בכל יום רביעי במהלך יולי אוגוסט. כיתות ז'-ח' 18:30, כיתות ט'-י' 19:30, כיתות י"א - י"ב 20:30. להרשמה ולפרטים: 050-332-4888.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully