וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאקוס התלהבה ממוחמד. השאיפה: להכשיר את אצילי לגומלין

21.7.2022 / 6:05

היוונים החמיאו לקשר מכבי חיפה שהצטיין ב-1:1 הביתי. מנגד הירוקים שיבחו את חזיזה ה"נכס" ואת פיירו ש"הראה איכויות", אופטימיים בנוגע לסיכויי החזרה של אצילי שסובל מנקע ומתיחות ומתכוננים להכרעה בסוגיית פלאניץ' אחרי הגומלין

תקציר: מכבי חיפה - אולימפיאקוס 1:1/ספורט1

1. תחושות מעורבות במכבי חיפה אחרי ה-1:1 אמש (רביעי) מול אולימפיאקוס. בחיפה רצו מאוד לצאת עם מקדמה של ניצחון מהמשחק הביתי ולאורך כל השבוע ברק בכר ניסה להחדיר אמונה בשחקנים שניתן לנצח את היוונים. בפועל, ב-60 הדקות האחרונות של המשחק הירוקים "שלטו ללא עוררין" כפי שהגדירו אנשי המועדון, אך לא הצליחו לתרגם זאת לניצחון, מה שעורר אכזבה גדולה.

מצד שני, העובדה ששער השיוויון של דולב חזיזה הובקע בתוספת הזמן המתיק את התחושות ונתן תקווה גדולה לקראת הגומלין. "אני מאוכזב מהתוצאה אבל מרוצה מהאופי", הסביר בכר. "שלטנו במשחק, בטח בחצי השני, וצריך לדעת להעריך את השחקנים על מה שהם עשו. המטרה היא לייצר כמה שיותר מצבים ועשינו את זה. כשנהיה בכושר משחק טוב יותר, גם נכבוש מהמצבים האלה".

הקבוצה תמריא למשחק הגומלין ביום רביעי הבא כבר ביום השני, וגם השחקנים מרגישים שאפשר היה לצאת ליוון עם תוצאה טובה יותר. "זה מאכזב מאוד, כי היינו יותר טובים", העיד אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "לא פשוט להציג ברוב המשחק שליטה כזו מוחלטת מול קבוצה כזו חזקה, ולכן יש אכזבה שלא ידענו לנצל את זה ולנצח. בכל מקרה אנחנו באמת מאמינים בעצמנו, ומרגישים שאפשר לעבור ולעשות משהו אדיר כבר בשלב הזה של העונה".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
גם בכר וגם השחקנים יודעים: היה אפשר להוציא יותר מהמשחק הזה/מאור אלקסלסי

2. הצוות המקצועי של מכבי חיפה רצה לחזק את הסגל הקיים בקיץ עם שחקנים מגוונים שמסוגלים לשחק בכמה עמדות. בכר הדגיש שהוא מחפש שחקנים ורסטיליים מאחר שידע שהוא מוותר על חוסה רודריגס, שאיפשר לו להחליף שיטות תוך כדי משחק. הוא חיפש שחקנים שיוכלו לאפשר לו לעשות דברים דומים. דניאל סונדגרן היה הזר הראשון שחתם העונה, אחרי שענה להגדרות החיפוש של בכר בתור מגן עם ניסיון אירופי וגיוון מרשים.

ואכן, בכר ניסה לעשות שימוש בגיוון המדובר של השבדי כבר אתמול. המאמן פתח במערך הרגיל שלו עם ארבעה שחקני הגנה, אך אחרי ארבע דקות שינה מערך. סונדגרן הוסט לעמדת הבלם, עומר אצילי ירד לשחק מתחת לחלוץ ודולב חזיזה עבר לשחק על כל הקו הימני. בכר ציפה לתפוס את היוונים לא מוכנים, אבל דווקא שחקניו היו אלה שהופתעו וספגו שער מטעות של ההגנה.

"ברק ידוע כטקטיקן, כאחד שאוהב לשנות ולהעז. רוב הפעמים זה מצליח, אבל לפעמים זה לא עובד וזה חלק מהמשחק", הסביר אחד השחקנים. בכר לא התעקש אחרי הספיגה ושינה שוב מערך, ועזר לחיפה לקחת את השליטה במשחק.

בסיום הירוקים החמיאו בעיקר לעלי מוחמד שחזר להציג את כושרו הטוב של תחילת ואמצע העונה שעברה. הקשר שכיכב במשחקים באירופה בעונה שעברה, עשה זאת גם אמש ואף זכה למחמאות מהעיתונות היוונית וגם מאנשי אולימפיאקוס שהתלהבו ממנו ושיבחו אותו.

השחקן השני שזכה למחמאות גדולות היה דולב חזיזה. חזיזה הושפע יותר מכולם משינויי המערכים של בכר במהלך המשחק, אבל הוכיח בכל תפקיד שהוא עובד קשה עבור הקבוצה. חזיזה קינח גם בשער השיוויון ובחגיגה פיקנטית וייחודית, במהלכה זרק את חולצת המשחק שלו לעבר האוהדים. מי שהבחין בבעיה היה ג'וש כהן, שרץ לעבר הספסל וביקש מאיש המשק למהר לחדרי ההלבשה ולהביא לחזיזה חולצה חלופית. חזיזה ניסה להשיב לעצמו את החולצה ויתר השחקנים הצטרפו אליו בקריאות לקהל שיחזירו את החולצה האבודה, בזמן שכהן מבקש מהם "למשוך" את החגיגות עד כמה שניתן. בסופו של דבר החולצה אכן הוחזרה מהיציע, וחזיזה סיים את המשחק.

"דולב הוא נכס. הוא יכול לשחק בכמה תפקידים ובכולם הוא משחק עם כל הלב. כיף שיש לך שחקן כזה בקבוצה", אמרו במועדון. מי שהשקיט מעט את הביקורות שספג בימים האחרונים, הוא פרנזי פיירו. החלוץ נכנס כמחליף ולמרות שרשם שתי החמצות, סחט מחמאות. "הוא ייכנס לעניינים בקצב הנכון", אמרו בצוות המקצועי, "אתמול הוא הראה איכויות, אבל הוא עדיין צריך להתחבר ולהוריד חלודה. בטוח שזה יקרה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דולב חזיזה חוגג שער של מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ג'וש כהן היה הראשון לזהות. חזיזה והחולצה האבודה/מאור אלקסלסי

3. מי שסיים את חלקו במשחק בשלב מוקדם יחסית היה עומר אצילי. שחקן העונה שעברה ספג מכה בקרסול כבר בתחילת המשחק, אך המשיך לשחק. במחצית העיד אצילי בפני אנשי הקבוצה שהוא סובל מכאבים, אך האמין שיוכל להמשיך. הוא התבדה דקות ספורות אחרי תחילת המחצית השנייה, והוחלף.

ההערכה הראשונית במועדון היא שמדובר בנקע, אבל האבחנה עדיין לא סופית. בקבוצה מקווים מאוד להכשיר את אצילי למשחק הגומלין בשבוע הבא. השחקן יקבל כעת מנוחה של כמה ימים ואז ינסה לחזור לאימונים, ויתברר האם הוא כשיר. בחיפה, אגב, היו מעט מאוכזבים מכך שאצילי עלה לכמה דקות במחצית השנייה ולמעשה "בזבז" פעימה של חילוף. כידוע, תקנות פיפ"א מאפשרות להחליף חמישה שחקנים בשלוש פעימות בלבד, וחילוף במחצית לא נחשב כפעימה. "זה קצת הרס לנו, אבל לפעמים שחקן מרגיש שהוא יכול לשחק למרות פציעה ואז אחרי דקה או שתיים הוא מבין שלא", אמר בכר.

לא רק מנושא אצילי בחיפה צריכים לחשוש, אלא גם מעונש אפשרי מאופ"א. במהלך המשחק נזרקו חפצים מהיציע הצפוני למגרש והדבר יצויין בדו"ח השיפוט והמשקיף. הירוקים צפויים לעמוד לדין, ויקוו להימנע מעונש כבד. אגב, המשטרה הרחיקה אתמול קטין ובגיר אוהדי מכבי חיפה למשך 60 ימים, לאחר שימוע, בחשד שהשליכו חלק מהחפצים.

עומר אצילי, מכבי חיפה מול אולימפיאקוס. מאור אלקסלסי
"זה קצת הרס לנו". אצילי אתמול/מאור אלקסלסי

4. בחימום לפני המשחק, החלו ביציע הצפוני לשיר את שירי השחקנים. האוהדים הירוקים נוהגים לשיר שחקנים לפי המיקום על המגרש, מהשוער ועד החלוץ. אתמול בזמן השירים עברו האוהדים את שחקני ההגנה מבלי לשיר לבוגדן פלאניץ'. לאחר שסיימו עם כל שירי השחקנים, התפנו האוהדים מכל היציעים לקרוא בשמו של הבלם הסרבי ולהבהיר לו שהם מצפים ש"בוגדן לא יזוז ממכבי".

גם בסיום המשחק, כאשר כל שחקני ואנשי הקבוצה כבר היו ספונים בחדר ההלבשה, פלאניץ' התבקש להישאר על הדשא וקיבל את אותו מסר מהאוהדים. במבט מהצד היה נדמה שפלאניץ' אפילו נפרד. הוא חיבק את ראשי ארגון האוהדים, ופניו הסגירו התרגשות גדולה. יחד עם זאת, במועדון וגם בסביבת השחקן ממשיכים להתעקש שהעסקה עם א.א.ק אתונה לא סגורה.

חיפה עדיין נחושה להשאיר את הבלם וממשיכה להתעקש על כך שלא תשחרר אותו בפחות מסעיף השחרור שלו שעומד על 1.8 מיליון יורו. יחד עם זאת, לכולם ברור שלאחר משחק הגומלין ביום רביעי, תהיה חייבת להתקבל החלטה סופית בנושא. גם גורמים ביוון מעידים שהקבוצה מאתונה תדרוש תשובות סופיות לאחר הגומלין.

בוגדן פלאניץ', מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
אותת על פרידה? האוהדים מקווים שלא. פלאניץ'/מאור אלקסלסי

ברק בכר, מצידו, ממשיך לחזור על אותן מנטרות. "יש לבוגדן ביקוש וזה טבעי כי הוא שחקן טוב, אבל כולנו מבינים את החשיבות שלו לקבוצה. הוא שחקן שלנו, ואני לא רואה סיבה שהוא לא יישאר", אמר המאמן. מצד שני, כשנשאל האם לקבוצה יש כבר חלופה למקרה שפלאניץ' בכל זאת יעזוב, הוא השיב: "אם זה יקרה, נסתדר - אבל כרגע אין מה לדוש בזה כי הוא שחקן שלנו וכל כולו מרוכז בקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully